Jabulani 2.0:** portarii se pregătesc de un coșmar upgradat la EURO 2012! Cifrele CM 2010 arată că balonul-spectacol a fost un eșec TOTAL
După experiența „Jabulani” de la Campionatul Mondial din Africa de anul trecut, firma de echipament care produce mingea oficială pentru turneele finale le rezervă jucătorilor echipelor participante la EURO 2012 o surpriză de dimensiuni încă și mai mari.
Conform președintelui Adidas, Herbert Hainer, susține că noul balon va favoriza spectacolul, discurs pe care l-a avut și la prezentarea produsului anterior care le-a făcut zile fripte atât portarilor, cât și jucătorilor de câmp: „Mingea va ajuta la creșterea spectacolului, deoarece vom vedea mai multe goluri marcate de la distanță”. După primele jocuri, concluzia celor care l-au testat era aceea că o minge identică poate fi cumpărată din târg, calitatea ei fiind aceiași cu a uneia cu care se joacă volei pe plajă.
În plus, nici statistica nu era de partea lui Heiner, rata golurilor marcate la Mondialul din 2010 fiind mai mică decât cea de la EURO 2008, unde s-a jucat cu EuroPass. La turneul de pe Bătrânul Continent s-au înscris 77 de goluri în 31 de partide, cu o medie de 2,48 de reușite per meci, superioară celei de la Mondial, 2,27, când s-au înscris 145 de goluri în 64 de meciuri.
Noul balon va fi prezentat oficial pe data de 2 decembrie la Kiev, numele lui urmând a fi anunțat tot atunci.