Emirates va renunța la contractul de sponsorizare încheiat în 2006 cu FIFA și nu va mai fi partener la următoarele două ediții ale turneului final, Rusia 2018 și Qatar 2022. FIFA ar putea rămâne și fără un alt sponsor partener: Sony
FIFA este pe cale să piardă un sponsor foarte important, compania aeriană Emirates. Conducerea firmei a transmis că motivul pentru care nu dorește prelugirea înțelegerii ține de condițiile propuse de FIFA: „După evaluarea contractului propus de FIFA am ajuns la concluzia că acesta nu îndeplinește așteptările Emirates”, a fost punctul de vedere al companiei din Emiratele Arabe, conform miamiherald.com. Emirates a început colaborarea cu FIFA în 2006 și a fost partener oficial la edițiile Cupei Mondiale din 2006, 2010 și 2014.
În ultimele două ediții ale Cupei Mondiale, FIFA și-a păstrat șase parteneri comerciali de top, printre care și Emirates. La Brazilia” href=”http://cm2014.prosport.ro/”>CM Brazilia 2014, aceștia au contribuit cu 700 de milioane de dolari, pentru un ciclu comercial propus de FIFA pe patru ani.
În ceea ce privește anunțul făcut de Emirates, FIFA a refuzat să comenteze, pe motiv că negocierile sunt în desfășurare. De asemenea, forul internațional a mai afirmat că „respectă restructurarea strategiei de sponsorizare a Emirates„. De această situație ar putea profita Qatar Airways, mai ales că Mondialul din 2022 va fi organizat chiar de țara din care provine compania.
Emirates este una dintre marile firme care este foarte activă în lumea sportului. Compania aeriană din Emiratele Arabe are contracte de sponsorizare încheiate cu Arsenal, Real Madrid și PSG.
Motivul posibil al „divorțului” FIFA – Emirates și Sony
Conform informațiilor apărute în presa engleză, mai exact în The Guardian, atât Emirates, cât și Sony, sunt extrem de deranjate de scandalurile de corupție care au izbucnit în interiorul FIFA în această vară. Cele două mari compani ezită să continue să-și asocieze numele cu forul internațional, iar organizația condusă de Sepp Blatter va trebui să-și spele cât mai repede imaginea dacă vrea să îi țină pe cei doi „giganți” aproape. Este totuși greu de crezut că situația se va limpezi în numai două luni. Se pare că un alt lucru i-a nemulțumit pe cei doi sponsori, care sprijină financiar și echipe de fotbal europene: faptul că Blatter este decis să mute perioada de desfășurare a Cupei Mondiale din 2022, din Qatar, în iarnă, dând astfel peste cap programul competițional al ligilor europene. FIFA nu va avea însă foarte mult de pierdut, cel puțin din punct de vedere financiar, pentru locurile lăsate vacante de cei doi sponsori existând deja favoriți. Poziția ocupată de compania aeriană Emirates ar putea fi luată de Qatar Emirates, tot o companie aeriană, iar Sony ar putea fi înlocuit de Samsung, o rocadă a companiilor de telecomunicații.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER