Real Madrid vrea să profite la maximum de facilitățile comerciale oferite de noul Santiago Bernabeu și a semnat un parteneriat cu companiile Sixth Street și Legends, care au o experiență vastă în operarea arenelor sportive.
Ambele firme au ajuns pe prima pagină a ziarelor de sport după ce în primă instanță au semnat colaborări cu rivala de moarte a clubului blanco, FC Barcelona.
Florentino Perez vrea să exploateze potențialul uriaș de marketing pe care campioana Europei îl are.
Noua superarenă a lui Real Madrid, dacă nu vor apărea evenimente nedorite, este programată să opereze la capacitate maximă odată cu sezonul 2023-2024.
În iulie trecut, președintele madrilen Florentino Perez declara pentru El Chiringuito: „Va fi gata în aproximativ un an de zile, la finalul sezonului următor. Noi am demarat lucrările și imediat ce ne-am apucat de treabă s-a declanșat pandemia. Și apoi a început războiul din Ucraina și, așa cum știm bine cu toții, asta a cauzat două lucruri: lipsa de materiale și creșterea prețurilor”.
Prin această muncă titanică, anunța în decembrie 2020 cotidianul spaniol AS, Real Madrid intenționează să obțină un profit uriaș de 1 miliard de euro de pe urma facilităților comerciale oferite de noul Santiago Bernabeu.
Această cifră ambițioasă ar însemna o creștere spectaculoasă cu aproape 200 de milioane de euro a profitului lui Real Madrid față de cele 822 de milioane de euro înregistrate în sezonul 2019-2020, ultimul considerat neafectat de criza generată de pandemia globală de COVID-19.
Pentru a realiza acest salt incredibil al profitului, clubul blanco vrea să se bazeze pe veniturile obținute de pe urma noului Santiago Bernabeu.
În acest scop, conducerea lui Real Madrid a semnat contracte de colaborare cu cei de la Sixth Street și Legends pe 19 mai.
Sixth Street Partners este un fond de investiții american cu un portfoliu administrat de 60 de miliarde de euro, care este acționar majoritar al celor de la Legends și care în iulie 2022 a semnat un parteneriat cu rivala de moarte a lui Real Madrid, FC Barcelona, pentru achiziționarea pe următorii 25 de ani a unui procent de 25 la sută din drepturile TV ale catalanilor din LaLiga.
Suma fabuloasă plătită grupării blaugrana a fost de 207 milioane de euro pentru pachetul inițial de 10 la sută la care s-au adăugat ulterior alte 310 milioane de euro pentru celelalte 15 procente.
În ceea ce privește înțelegerea încheiată cu campioana Spaniei, Sixth Street va plăti celor de la Real Madrid suma de 360 de milioane de euro în schimbul unui procent de 30 la sută din veniturile generate de noul Santiago Bernabeu în următorii 20 de ani de pe urma operării stadionului de către firma Legends.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER