„Vino să joci cu noi în Ligă!”** Modalitatea inedită în tentativa de a-și atrage un sponsor oficial
Bayer Leverkusen a găsit o modalitate inedită în tentativa de
a-și atrage un sponsor oficial. Vicecampioana Germaniei își caută
un partener cu ajutorul celor de la Financial Times! „Vino să joci
cu noi în Liga Campionilor!” spun nemții, prin intermediul unor
machete publicitare.
La finalul acestui sezon, Leverkusen și-a pierdut sponsorul de
pe tricou. Teldafax, sponsorul oficial din 2007, a anunțat că nu-și
va continua înțelegerea, scadentă abia în 2013.
Din cauza unor probleme financiare, holdingul german cu afaceri
în transportul energiei electrice, turism și telecomunicații a ales
să economisească cele 13 milioane de euro care urmau să fie vărsate
în contul lui Bayer și să le folosească pentru întărirea propriei
companii. Lăsați cu ochii-n soare, „farmaciștii” s-au
reorientat.
Ofertele, așteptate
până pe 5 iulie
Începând cu 14 iunie, stafful de marketing de la Bayer a început o
campanie, prin care încearcă să găsească o companie puternică. Și
au ales să-și promoveze brandul direct în Financial Times! Prima
machetă, de un sfert de pagină, a apărut deja în celebra publicație
financiară londoneză și prezintă principalele avantaje pe care
le-ar avea compania care s-ar asocia cu „farmaciștii”.
Campania de promovare e chiar mai amplă și va viza și alte
publicații importante de limbă germană sau engleză din Europa și
Asia. A fost lansat și un site (www.sponsorbayer04.com), iar
companiile interesate sunt așteptate să înainteze ofertele până la
data de 5 iulie 2011. Pe site-ul oficial al lui Leverkusen, alte
explicații.
Se caută o sponsorizare pe cel puțin trei ani și oferă la
vânzare trei tipuri de „pachete” (promovarea numelui companiei pe
tricou în toate meciurile lui Leverkusen, doar în meciurile din
1.Bundesliga sau doar în meciurile de Cupă). Dar pentru viitorul
sponsor, mirajul cel mai important este cea mai tare competiție
intercluburi. „Vino să joci cu noi în Liga Campionilor!”, e mesajul
cu care Bayer speră să-și atragă partenerul.
Financial Times vinde
381.000 de exemplare pe ediție
Financial Times (FT) e un cotidian de business internațional apărut
în 1888. E publicat în Londra și tipărit în alte 24 de orașe
importante din lume. Vinde în medie 381.000 de exemplare în fiecare
zi, fiind citit de peste 2,1 milioane de oameni (potrivit auditului
PricewaterhouseCoopers din noiembrie 2010). Se adresează mai ales
companiilor și managerilor, având un conținut care urmărește cu
predilecție subiectele de economic și financiar.
„Suntem convinși că această metodă de a ne promova va
motiva una sau mai multe companii să se asocieze cu noi”,
Wolfgang Holzhauser, director general Leverkusen
23 de milioane de fani susține că
are Leverkusen în Germania, potrivit machetei publicitare
207 ore de prezențe pe TV în
Germania a avut Bayern, în sezonul trecut, susțin machetele din
Financial Times. De o expunere asemănătoare ar beneficia, indirect,
și viitorul sponsor, în sezonul următor