Gestionarea relației cu sponsorii este, pentru majoritatea cluburilor profesioniste, o reală provocare. Echipele mari de fotbal din Europa au departamente specializate pe relația cu partenerii comerciali și desfășoară, în colaborare cu aceștia, evenimente de pe urma cărora companiile să capete beneficiile dorite, în special unele ce țin de vizibilitate.
Totuși, cea mai recentă înțelegere de acest tip din Superliga Greciei a uimit suflarea microbistă. Aris Salonic a anunțat semnarea unui contract de sponsorizare cu Malamatina, companie care produce retsina, un vin alb din Grecia care își trage denumirea de la modul în care este depozitat, în butoaie sigilate cu rășină de pin. Consternarea a venit din faptul că retsina Melamatina a intrat în folclorul fotbalistic al Greciei datorită promovării făcute de suporterii lui PAOK Salonic. Preferată de facțiunea dură a suporterilor, Gate 4, băutura a fost combinată cu Coca-Cola și a primit o nouă denumire: Toumba Libre, nume alcătuit din denumirea celebrului cocktail Cuba Libre și Toumba, numele stadionului lui PAOK. Mai mult, unele grupări din Gate 4 au adoptat logo-ul Malamatina pe steagurile pe care le agață pe gardurile stadionului, iar compania a fost inclusă chiar într-o scandare celebră a ultrașilor lui PAOK: ”PAOK, Retsina, Malamatina!”.
Aflată în fața unui val de reacții dure din partea fanilor lui PAOK, Malamatina și-a exprimat public un punct de vedere după anunțul înțelegerii cu Aris. ”Dragi prieteni, Malamatina iubește și susține PAOK. Și PAOK, dar și tot sportul din Grecia. Anul acesta suntem alături de Eoradiakos, Apollon Peristeriou, Aris și Naționala de Fotbal a Greciei”, se arată pe contul oficial de Facebook al companiei. Până în acest moment, Aris nu a avut o poziție oficială cu privire la comunicatul Malamatina, însă fanii clubului rival lui PAOK au luat deja poziție și invită public la boicotarea băuturii produse de noul sponsor al clubului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER