UEFA a prezentat mingea oficială pentru EURO 2020: „Ne străduim să reliefăm cultura, să scoatem în evidență spiritul străzii pe care-l putem etala cu mândrie pe stadion”
Diversitatea UEFA EURO 2020 este sursa de inspirație ce a stat în spatele creării mingii oficiale adidas “Uniforia”, care va fi folosită la turneul final din vara anului viitor.
adidas a lansat mingea oficială de joc a UEFA EURO 2020. Fiind numită după unitatea și euforia pe care o competiție de top la nivelul echipelor naționale poate să le genereze, mingea Uniforia este astfel concepută, încât să celebreze incluziunea pe care turneul final de anul viitor o va inspira de-a lungul și de-a latul continentului.
Pentru a marca cea de-a 60-a aniversare a UEFA EURO, turneul final din vara anului viitor se va disputa în 12 țări europene, noul format al competiției reprezentând o sursă de inspirație pentru mingea oficială de joc.
Design-ul Uniforia cuprinde noțiunea podurilor ce se întrepătrund, dispariția granițelor dintre țări și diversitatea care va însoți turneul final, totul prin intermediul unei combinații unice între artă și fotbal. Aceste elemente au reprezentat punctul de plecare al procesului de realizare a design-ului, care a demarat în 2018.
„Întotdeauna când concepem design-ul unei mingi oficiale, ne străduim să reliefăm cultura, să scoatem în evidență spiritul străzii pe care-l putem etala cu mândrie pe stadion”, a declarat Anika Marie Kennaugh, product designer al adidas.
„Ceea ce am observat în orașele noastre – de fapt, în toate orașele noastre cheie – este necesitatea de a fi împreună și de a ne uni în vederea realizării schimbării. Fiind unul dintre cele mai mari și mai importante evenimente sportive al lumii, UEFA EURO 2020 reprezintă o mare oportunitate de a etala cu mândrie puterea unității și de a celebra sportul ca un unificator al popoarelor, ideilor și creativității”.
adidas a lansat mingea oficială de joc a UEFA EURO 2020
Design-ul Uniforia e caracterizat de îndrăznețe linii negre care străbat mingea în originalul stil al mișcării pensulei. Acestea simbolizează dispariția frontierelor și traversarea granițelor, reliefând noul format transcontinental al competiției. Liniile se intersectează cu fascicule de culori deschise și strălucitoare, reprezentând diversitatea turneului final și aducerea laolaltă a diverselor și diferitelor culturi.
„Cu ocazia acestui turneu final revoluționar, adidas va sărbători fotbalul și sportul, evenimente care pot aduce împreună întreaga lume”, a declarat Florian Alt, vicepreședintele brand marketing al adidas.
„Fotbalul este pentru toată lumea, indiferent cine ești, de unde vii sau de suprafața pe care joci, pentru că, atunci când jucăm, fotbalul ne unește pe toți. Uniforia, fiind doar un simbol, este, de fapt, un simbol în jurul căruia putem, și ar trebui, să ne unim”.
UEFA EURO 2020 va avea lovitura de start la Roma, pe 12 iunie, urmând să ajungă la apogeu o lună mai târziu, finala fiind programată pe stadionul Wembley din Londra.
Meciurile vor avea loc în 12 orașe de pe întreg cuprinsul Europei: Amsterdam, Baku, Bilbao, București, Budapesta, Copenhaga, Dublin, Glasgow, Londra, München, Roma și Sankt Petersburg.