Anunț de ultimă oră din partea Red&White! Suporterii care au investit sume prin SeedBlink, pentru a cumpăra acțiuni, își vor primi banii înapoi. Insuccesul campaniei? „Factorii toxici!” | FOTO EXCLUSIV
Marți, 8 august, în urma solicitării făcute către Red&White, ProSport a primit răspuns cu privire la campania de crowdfunding prin SeedBlink care, după cum am anunțat în exclusivitate, nu a atins nici pe departe suma de referință, 1.948.000 euro. Astfel, suporterii care au investit sume pentru a achiziționa acțiuni în R&W prin crowdfunding, 66 la număr cu o investiție de 99.500 euro, își vor primi banii înapoi
„Am demarat procedura de închidere a rundei și restituirea sumelor virate”
Pe 15 iunie, prin intermediul unui email, devenit buclucaș între timp, prin care s-ar fi încălcat GDPR-ul, trimis de Andrei Nicolescu suporterilor dinamoviști și nu numai, se anunța, cu mare fast, proiectul de crowdfunding prin care Red&White dorea să atragă sume importante de la suporterii dinamoviști. Ținta, una îndrăzneață, dar și simbolică, de 1.948.000 de euro, echivalentul a 12,38% de acțiuni din Red&White.
ProSport a dezvăluit, săptămâna trecută, suma care s-a strâns, prin intermediul SeedBlink. Conform informațiilor publicate pe platformă este vorba de 99.500 de euro, bani proveniți de la 66 de persoane, 10% din totalul pe care ar fi dorit cei de la Red&White să-l obțină (VEZI FOTO JOS).
În prelabil, la data de 17 iulie, când runda ar fi trebuit să se încheie conform anunțului inițial, Red&White a hotărât, „în urma mesajelor publice primite de la asociații ale suporterilor dinamoviști”, să prelungească subscripțiile până la 1 august.
În acest context, în urma unei solicitări a ProSport, a venit și răspunsul cu privire la ceea ce va urma după închiderea rundei. Redăm comunicatul Red&White: „RWM anunță finalizarea campaniei de finanțare prin platforma SeedBlink, la 1 august 2023. Polemicile generate recent au redus semnificativ potențialul campaniei, rezultând într-o dinamică de subscriere reținută, determinând mai mulți utilizatori ai SeedBlink să nu mai transfere sumele asumate inițial”.
În acest context, „ținând seama că, la data de 1 august 2023, suma efectiv alocată proiectului era mai mică de 100.000 de euro – ținta minimă pentru succes – SeedBlink a demarat procedura de închidere a rundei și restituirea sumelor virate. Mulțimim tuturor celor care ne-au acordat încrederea”.
O noua campanie de crowdfunding, anunțată după „ieșirea din insolvență”. Atunci, „cei care și-au investit pasiunea, energia și așteptările în Dinamo, vor putea achiziționa acțiuni direct din club”
Totuși, din răspunsul primit, pe viitor, în momentul în care Dinamo ar urma să iasă din insolvență, un nou proiect de acest gen va fi demarat.
„După ieșirea din insolvență, RWM are în vedere o nouă campanie de finanțare, prin intermediul căreia, cei care și-au investit pasiunea, energia și așteptările în Dinamo, vor putea achiziționa acțiuni direct din club”.
Ce nu a mers, însă, cu privire la proiectul de crowdfunding al Red&White, în opinia reprezentanților acționarului majoritar al SC Dinamo 1948 SA?
„[…] Interese ostile au încercat să destabilizeze clubul, exploatând măruntele mize personale și afectând direct, cât și indirect, binele clubului Dinamo 1948. […] Eliminând factorii toxici pentru performanță, acționând cu responsabilitate, profesionalism și echilibru, susținându-i constant pe Ovidiu Burcă, pe jucători și întreaga echipă tehnică, vom obține și victoriile pe care le merită toți suporterii dinamoviști”.
Campania pe SeedBlink, „un experiment”, în opinia lui Eugen Voicu: „Zgomotul din jur nu a ajutat!”
Prezent în cadrul emisiunii EXCLUSIV DINAMO, pe 19 iulie, Eugen Voicu, președintele Consiliului de Administrație Red&White 2022 Management, a vorbit despre inițiativa conducerii. Acționarul RW a recunoscut că proiecția sumei care s-ar fi vrut a fi colectată de la suporteri, 1.948.000 euro, nu ar fi putut fi atinsă.
Omul de afaceri a subliniat că „zgomotul din jur”, scandal legat de datele cu caracter personal folosite în momentul în care Andrei Nicolescu s-a adresat suporterilor prin acel mail controversat, nu a ajutat la reușita inițiativei.
SeedBlink nu este, din punct de vedere financiar, o problemă. Noi am vrut doar să dăm posibilitatea suporterilor să devină acționari și să fie mai aproape de club, pentru că ceea ce o să facem la final, toți acționarii care investim prin SeedBlink, vor avea un tratament special. E un experiment, probabil nici zgomotul din jur nu a ajutat. La final cred că poate fi un succes, nu o să strângem foarte mulți bani, evident a fost o proiecție pe care nu avem cum să o mai atingem (n.r. 1.948.000 euro). Până la urmă, suma care va fi strânsă înseamnă un număr de suporteri pe care am reușit să-i apropiem și, poate, într-o altă formă sau tot printr-o formă de crowdfunding, să repetăm acest experiment peste o vreme și să fie, cu adevărat, de succes.”, Eugen Voicu, la EXCLUSIV DINAMO, pe 19 iulie.