Arena Națională își poate schimba denumirea! Cât trebuie să scoată o firmă din buzunar pentru a brandui cel mai mare stadion din țară

Arena Nationala din Bucuresti gazduieste meciul de fotbal dintre Franta si Elvetia, din cadrul EURO 2020, luni 28 iunie 2021. © FOTO:Razvan Pasarica/SPORT PICTURES
Vezi galeria foto - 4 poze

Arena Națională ar putea purta numele unui sponsor în viitor, iar costul pentru această acțiune de promovare ar urma să fie de cel puțin 10 milioane de lei pe an.

Arena Națională este cel mai impunător stadion din România, iar costurile întreținerii sunt direct proporționale cu grandoarea proiectului. Stadionul reprezintă cea mai valoroasă construcție din patromoniul Primăriei Capitalei, fiind cheltuite nu mai puțin de 200 de milioane de euro pentru ridicarea ei.

Stadionul inaugurat în 2011 este, însă, constant pe pierdere, astfel că se caută soluții pentru suplimentarea veniturilor. Una dintre cele luate în calcul este cedarea numelui către un sponsor, care ar urma să achite minim 10 milioane de lei anual pentru a brandui Arena Națională.

Numele Arenei Naționale, la tarabă

Arena Națională ar putea în curând să preia numele unui sponsor, conform proiectului inițiat de consilierii primarului Nicușor Dan. Unul dintre aceștia, Florin Covaci, spune că s-ar putea câștiga minim 10 milioane de lei anual din această acțiune, în contextul în care stadionul iese constant pe pierdere din cauza costurilor mari de întreținere.

„Am analizat mai multe arene din Europa, iar un punct de plecare ar fi de 10 milioane de lei pe an. O astfel de sumă ar duce la echilibrarea bugetului, ar face sustenabilă Arena Națională. Unde ne-am încadra noi, scenariul ideal, ar fi 15-20 de milioane de lei. La o astfel de sumă am stinge toate cheltuielile, am face și profit. Dar realist, suntem undeva la 10-15 milioane”, a declarat Florin Covaci pentru Panorama.

Cristian Gheorghe, specialist în marketing și management sportiv, spune că proiectul este realizabil, dar menționează că primăria are șanse mici de a ajunge la clienți importanți care ar fi interesați să dea numele celui mai mare stadion al țării. „O astfel de evaluare din partea unei companii de profil costă câteva zeci de mii de euro, dar specialiștii au acces la clienți cu buzunare adânci, la care primăria ar ajunge cu greu”, a spus Cristian Gheorghe, fost președinte la Sportul Studențesc, pentru Panorama.

Publicat: 19 02. 2022, 16:03