Dinamoviștii așteaptă, ancorați în promisiunile fostului ministru al internelor, Lucian Bode, demolarea stadionului Dinamo și începerea lucrărilor la arena multifincțională din „Ștefan cel Mare”. Cum termenul pentru intrarea buldozerului, luna septembrie, pare mai mult o himeră, „câinii” speră ca, cel puțin la începutul anului viitor, bătrânul stadion din centrul Bucureștiului să fie pus la pământ. Iar acest detaliu pare că devine obligatoriu!
În luna mai, de ziua Clubului Sportiv Dinamo, fostul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, a prezentat macheta arenei multifuncționale din șoseaua Ștefan cel Mare și a transmis că demolarea actualului stadion va începe, cel mai târziu, în toamna acestui an (VEZI VIDEO JOS). O declarație copy-paste cu cea de la sărbătoarea din 2022, rostită pe pista de tartan din „Groapă”, cu mențiunea că, atunci, nu exista o machetă și nici datele furnizate în urma finalizării studiului de fezabilitate realizat de asocierea Profesional Construct Proiectare & Lucian Simion Arhitectură.
Până ca utilajele să apară… CS Dinamo trebuie să mai obțină un ultim aviz, cel din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență. O sursă bine informată a explică pașii care urmează după ce ISU eliberează acest ultim aviz necesar.
Mai trebuie avizul ISU, însă, probabil, o să iasă. Sunt avizele acestea condiționate și, teoretic, se poate merge mai departe. Circuitul de aprobare a dosarului este următorul: se merge în comisiile tehnice, apoi în interministerial și trebuie scoasă Hotărârea de Guvern pentru finanțare. După aceea, ai HG-ul pentru demolare și, în timpul acesta, Clubul Sportiv o să demareze licitația pentru demolare și o să se apuce, efectiv, să demoleze, în timp ce Primăria Capitalei trebuie să devieze conductele în cauză. E posibil ca toate aceste demersuri să dureze, însă până când Primăria și cei de la Dinamo nu demolează și nu mută conductele, nu se poate semna pentru începerea construcției stadionului. După ce sunt finalizate aceste lucruri, constructorul poate să intre pe amplasament”, a transmis o sursă autorizată.
Și, după cum ați putut citi, în peisaj apare o conductă care trebuie obligatoriu deviată în vederea construirii arenei multifuncționale. Reporterii ProSport au încercat să afle mai multe detalii despre această magistrală care trece fix pe sub stadionul Dinamo, mai precis în zona tribunelor 0 și I, parte din Magistrala II- III Grozăvești, ce alimentează cartierul Aviației.
Astfel, conducta cu pricina devine foarte importantă în construcția arenei, iar reprezentanții Clubului Sportiv Dinamo, ai Companiei Naționale de Investiții, respectiv cei ai Primăriei Capitalei, de care aparține magistrala ce urmează să fie reabilitată cu fonduri europene, s-au întâlnit în această vară pentru a pune la punct o strategie comună în vederea implementării proiectelor.
Investiția municipalității este prinsă în cadrul lucrărilor de reabilitare prin fonduri europene (POIM), iar segmentul din care face parte această conductă intră în lucru, conform răspunsului primit de ProSport de la Primăria Capitalei (VEZI FACSIMIL MAI JOS), în „lotul 5 al lucrărilor, obiectivul 10, pentru care, în momentul de față, se desfășoara faza de proiectare, obținerea avizelor, acordurilor”.
Tronsonul de rețea delimitat de căminele CS 11 – CS 12 se află într-o galerie vizitabilă adiacentă stadionului Dinamo București, ce va necesita o reamplasare în funcție de proiectul tehnic al noului stadion”- răspuns Primăria Capitalei
Proiectantul estimează că începerea efectivă a lucrărilor pentru acest lot/obiectiv va avea loc în trimestrul II din 2024!
Până atunci, CS Dinamo, prin proiectantul arenei multifuncționale Dinamo- asocierea Profesional Construct Proiectare & Lucian Simion Arhitectură- și cel IPCT Instalații București, proiectantul general al lotului 5 din sectorul de reabilitare a magistralelor, trebuie să se coordoneze în așa fel încât, atunci când stadionul va fi demolat, să se realizeze și devierea conductei în cauză.
Iar timpul se pare că pune, din nou, presiune. Astfel, dacă pașii mai sus menționați de către sursa ProSport nu vor fi realizați în timp, până în trimestrul II al lui 2024, când Primăria Capitalei va ajunge cu reabilitarea conductelor la lotul din care face parte magistrala II- II Grozăvești, cea care trece pe sub stadion, arena multifuncțională riscă să rămână la stadiul de până acum… al machetelor eșuate.
La data de 25.05.2023, la sediul Primăriei Municipiului Bucrești a avut loc o întâlnire între reprezentanții Clubului Sportiv Dinamo București, Companiei Naționale de Investiții SA, asocierii S.C. Energomontaj SA- SC Elsaco Electronic SRL – SC Sicor SRL – IPCT Instalații SRL, Companiei Naționale Termoenergetica și ai Municipiului București, întâlnire preliminară ce a avut drept scop coordonarea activităților necesare a fi implementate pentru asigurarea realizării proiectelor menționate. Ulterior, reprezentanții proiectantului noii Arene sportive a Clubului Dinamo București și IPCT Instalații SRL, proiectantul general al lotului 5, au avut întâlniri la stadionul Dinamo, pentru a identifica elementele comune celor două proiecte și a stabili soluțiile tehnice ce se impun”, se arată în răspunsul municipalității pentru ProSport.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER