În urma acestei ședințe, a mai rămas doar ca anul viitor Guvernul României să aprobe investițiile, pentru a începe construcția propriu-zisă a celor trei arene!
Ea ar urma să fie una dintre cele mai mari construcții de acest gen din România, cu 41.000 de metri pătrați. Costul total va fi de 475 de milioane de lei, ceea ce înseamnă 1607 euro pe metru pătrat, iar durata de execuție va fi de 36 de luni.
Iată ce a spus primarul Mihai Chirica în timpul ședinței:
Încercăm de foarte mulți ani să reușim acest demers și sperăm acum”, a intervenit Ionuț Popa în cadrul acestei ședințe.
De notat că această decizie a fost luată în unanimitate de către componenții comisiei.
Arena a fost proiectată cu două inele și va servi atât pentru meciuri de fotbal, cât și pentru jocuri de rugby. Valoarea totală a investiției se va ridica la 836 de milioane de lei, iar noul stadion, care a primit aviz favorabil, va avea o capacitate de 30.000 de locuri.
Adrian Cefalan (gri), Adrian Popescu (vicepreședinte CS Dinamo), Ionuț Popa (președinte CS), Ionuț Lupescu (președinte de onoare CS Dinamo), Mihai Chirica (primar Iași)
El va discuta despre proiectul Sălii Polivalente din acest oraș, arenă ce a fost proiectată cu o capacitate de 9733 de locuri.
Ei sunt reprezentanți de diferiți oameni din administrația locală.
Președintele de onoare al CS Dinamo este însoțit de președintele Ionuț Popa.
Știrea inițială
A sosit un moment crucial pentru construcția stadioanelor Dinamo și Timișoara, al doilea, pe care va urma să joace Poli, două puncte de mare interes pentru fotbalul românesc, întrucât, în mod evident, este vorba despre două echipe extrem de iubite în țara noastră.
Miercuri, la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor publice și Administrației, are loc o nouă ședință ministerială pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici în vederea construirii Arenei Multifuncționale Dinamo, respectiv stadionului din Timișoara. Reporterii ProSport sunt prezenți la fața locului și vă vor prezenta toate evenimentele relevante.
Este ultimul pas care mai trebuie validat înainte ca Guvern României să emită Hotărârea de Guvern pentru finanțarea construcțiilor.
La finalul lunii noiembrie, Ministerul Dezvoltării a oferit informațiile legate de costul celor două viitoare arene, care se doresc a fi, în mod evident, unele ultra-moderne.
„Stadionul Dinamo, cu o valoare avizată de 854,5 milioane de lei, va fi destinat meciurilor de fotbal și celor de rugby și va avea 25.059 de locuri în tribune, două parcări, spații de cazare cu 80 de locuri, un spațiu expozițional, un amfiteatru pentru 200 de persoane, o sală de mese cu 160 de locuri, spații de antrenament ce vor deservi o parte dintre disciplinele sportive care intră în obiectul de activitate al CS Dinamo București, precum și un centru de recuperare pentru sportivi.
Stadionul din Timișoara are o valoare avizată de 836,9 milioane de lei, va dispune de 30.000 de locuri în tribune și va putea găzdui și alte tipuri de evenimente, non sportive, de tipul spectacolelor sau concertelor.
În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici vor fi supuși aprobării în ședința Comitetului interministerial, după care proiectele de acte normative vor fi incluse pe agenda unei viitoare ședințe de Guvern”, au fost informațiile oferite la momentul respectiv prin intermediul unui comunicat de presă.
În ceea ce privește viitorul nou stadion Dinamo, cel care urmează să devină cel mai scump din România când vine vorba despre cost per loc, un mare obstacol în calea construcției sale este reprezentat în acest moment de faptul că o parte importantă din actuala arenă, Peluza Sud, cea dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare, funcționează ca sprijin pentru Spitalul de Urgență Floreasca, după cum a punctat recent Adrian Cefalan, directorul Companiei Naționale de Investiții, în fața membrilor Comisiei Ministerului Dezvoltării.
Noi o să facem un canivou pentru devierea de rețea (n.r. ProSport a scris pe marginea acestui subiect în vara acestui an) însă marea problemă la Dinamo este că o parte din stadion funcționează ca și zid de sprijin. Dacă tu o să dărâmi stadionul, riști să-ți plece Spitalul de Urgență și toată zona. Astfel că proiectul prevede o incintă de piloți care să stabilizeze și, după aceea, să poți să faci demolarea. Exact același lucru l-am făcut la Rapid, de la stradă spre Teatrul Giulești, acolo era aceeași problemă, dar pe o porțiune mult mai mică”, a explicat el într-o ședință anterioară.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER