UPDATE 21:49 După ce a citit replica FRF, Marcel Pușcaș a sunat reporterul ProSport, indignat: „Au răspuns cu alte minciuni! Vorbesc de Răzvan Sava. Păi, Sava, legitimat de 5 ani la LPS Banatul și vicecampion național, a fost descoperit de Gillette? Îl știa toată Timișoara, inclusiv referentul FRF, Chimiuc. Iar Fabrizio Constantin este legitimat la FCSB, campion al Bucureștiului! Îl știa oricare dintre referenți. Amândoi sunt foarte buni și oricum ajungeau la lot prin recomandarea referenților. De aceea sunt referenții angajații FRF! Cum pot afirma că Sava și Constantin sunt descoperirile Gillette?”.
UPDATE 19:25 În această seară, reprezentanții Federației Române de Fotbal și-au expus versiunea după dezvăluirile făcute în ProSport de Marcel Pușcaș. Iată mai jos reacția FRF sosită pe adresa redacției.
Marcel Pușcaș, fost fotbalist și președinte la Steaua, acum director la FRF, a dat de pământ cu „guvernanța corporativă” proclamată de președintele Răzvan Burleanu, în fapt – spune Pușcaș – un mod pompieristic și electoral de a irosi resursele federale.
Pornind de la o acțiune din competiția „Gillette – performanța are viitor”, declarată de FRF ca fiind menită să caute și să descopere copii talentați din mediul rural, cu vârste între 10 și 14 ani, Pușcaș a publicat pe contul său de Facebook o analiză tăioasă.
O analiză rece ca o lamă de brici
Fost jucător la FC Bihor și Steaua, în 2014 contracandidat al lui Burleanu, pe care apoi l-a susținut în turul II de scrutin la șefia FRF, contra lui Vasile Avram, Pușcaș spune că selecția la competiție este relativă și ineficientă, că nu folosește nimănui și că se face o imensă risipă de energie și resurse doar pentru a face reclamă unei firme.
La turneele din străinătate pleacă, până la urmă – descrie Pușcaș situația reală de la FRF – copii care deja practică fotbalul de 5-6 ani, din familii cu dare de mână (și, deci, nici vorbă de scopul declarat, acela de a descoperi și promova tineri din mediul rural). Delegațiile peste graniță sunt foarte stufoase la nivel de oficiali, care ajung să fie aproape tot atâția cât sportivii. Totul, pentru a le face loc în deplasări electorilor care, la anul, îl vor vota din nou pe Burleanu.
Pușcaș plimbă concluzia analizei sale ca pe un brici pe lângă obrazul șefului FRF: „Așa, performanța n-are niciun viitor!”.
„«Finalitatea acțiunii»/ deplasarea la BARCELONA este și un bun prilej de a-i «stimula» cu deplasări pe electorii președintelui-salariat al FRF”
Iată mesajul postat de Marcel Pușcaș sâmbătă, după acțiunea „Fotbalul are viitor” din Râmnicu-Sărat, județul Buzău:
„FOTBAL ELECTORAL
(1) AȘA, PERFORMANȚA N-ARE NICI UN VIITOR!
Selecția este relativă și ineficientă. Nu folosește nici unui lot național, nici unui club. Un mare consum de energie umană și materială depusă de membri afiliați FRF și salariați pt a face reclamă la Gillette. Copiii nici măcar n-au vârsta bărbieritului. 80% dintre însoțitori sunt mămici. Nici ele nu se bărbieresc. Un fel de frecție la un picior de lemn. Nu prin reclamă la un produs se stimulează atragerea copiilor la fotbal. Sunt multe alte variante mai puțin costisitoare și eficiente! Vorbe din popor spun: «Noi muncim , nu gândim!» Sau «ne facem, că facem» fotbal. Din păcate. Ultima oară, la Barcelona, numărul delegaților a fost aproape egal cu cel al copiilor: 8 adulți – 11copii. Copiii erau din familii înstărite și practicau FOTBALUL de 5- 6 ani în mediu organizat. Deci , nici vorbă de… descoperiri. «Finalitatea acțiunii»/ deplasarea la BARCELONA este și un bun prilej de a-i «stimula» cu deplasări pe electorii președintelui-salariat al FRF și de-a avea ce publica intr-o revistă-odă, pe bani nu puțini, cheltuiți din bugetul sărac al cluburilor de fotbal și adunați în «oala bugetară» a lor, numită FRF. Oamenii din fotbal TREBUIE SĂ‚ SE OCUPE DE FOTBAL ȘI NU DE RECLAME!!!
P.S. La HAGI-DANONE (modelul acestei acțiuni/nu este nici măcar originală) copiii erau selectați pt Academia lui Gică. Acțiunea avea finalitate. În cazul de mai jos, nu are!”.
La scurt timp, Marcel Pușcaș a distribuit mesajul unei alte persoane: „FOTBAL ELECTORAL
(2) AȘA, PERFORMANȚA N-ARE NICI UN VIITOR!
#FlorianNeculai Cam la asta se rezumă Performanța lui #aBurleanu. Găsim motive să facem campanie, e mai puțin important ce fac copiii, important este SĂ‚ TRĂ‚IM BINE!! Suntem curioși cine merge mai departe la Barcelona? Cu siguranță o să regăsim în delegație măcar un burtos din imaginile următoare”.
Sunt atașate o serie de poze de la un meci în sală disputat de persoane de la AJF Buzău și oficiali ai FRF în timpul turneului dedicat descoperirii de tinere talente la Râmnicu Sărat.
În cadrul acțiunii organizate de FRF la Râmnicu Sărat s-a jucat și un meci demonstrativ la care au participat delegați ai federației, oficiali ai AJF Buzău și persoane din administrația locală. Pușcaș spune că șeful federației îl pune pe legendarul Belodedici să participe la aceste meciuri pentru a câștiga bunăvoința diverselor oficialități. Înimagine, sub brațul stâng al lui Belo este primarul orașului, Sorin Cârjan. Foto: contul de Facebook al lui Florian Neculai
„Nu știu dacă Gillette știe că programul ăsta primește bani de la UEFA… Acțiunile sunt făcute pentru reclamă Gillette! Punct!”
Contactat de ProSport, Marcel Pușcaș și-a dezvoltat ideea din postarea de pe Facebook și a explicat de ce consideră că inițiative precum cea dezvoltată de FRF împreună cu Gillette nu aduc plusvaloare și sunt destinate a-l promova electoral pe Burleanu.
Actualul șef al federației – acuză Pușcaș – mobilizează oameni, resurse logistice și bani pentru acțiuni ilogice, unde copii de 10 ani sunt puși să joace cu alții de 14, competiții care nu intră în atribuțiile FRF, nu susțin loturile naționale și nici nu promovează real tinerele talente, singura finalitate concretă fiind trimiterea unor copii, alături de o grămadă de oficiali, în excursie la Barcelona. „Această acțiune se face cu bani de la Gillette, într-adevăr, dar și de la UEFA. Bani pentru dezvoltare. Pentru că programul ăsta, «Împreună suntem fotbal», este finanțat de UEFA. Nu știu dacă Gillette știe că programul ăsta primește bani de la UEFA… Dar mă rog, asta e altă discuție”, a început Pușcaș rechizitoriul.
Totul se face, spune directorul FRF, pe resursele federației: „Ca să disloci, pentru reclamă, oameni din federație, să cheltui, să te joci cu energiile umane, financiare ale federației, nu e în regulă. Acțiunile astea nu au nicio finalitate nici la loturile de juniori, nici pentru vreun club. Sunt făcute pentru reclamă Gillette! Punct! Asta nu înseamnă că poți să trimiți 25 de oameni din federație în timpul serviciului ca să bată țara! Adică o treime din personalul federației se ocupă de reclame la Gillette”.
„Cu asta se ocupă o federație? Să facă excursii? O federație nu se ocupă să selecteze copii ca să-i trimită în excursie la Barcelona!”
Întrebat de reporter de ce susține că selecția din campania FRF nu e relevantă, Pușcaș a explicat în amănunt: „Chestia asta cu «Performanța are viitor» e relativă în primul rând pentru că nu participă toate județele. Apoi, dintr-o masă de copii între 10 și 14 ani, tu selectezi dintr-o zonă, să spunem Buzău, doi copii. Dar cum îi pui tu pe copiii de 10 ani să joace cu ăia de 14 ani? Îi vezi o singură dată în viața ta și decizi că sunt foarte buni? N-are nicio legătură. În plus, îi selectezi pentru ce? Ca să meargă la Barcelona! Bravo, Gillette! Asta e finalitatea! La ce folosesc copiii ăștia? Joacă la vreun club? Sunt legitimați? Dacă da, înseamnă că nu îi descoperi tu, pentru că putea să spună referentul zonal dacă sunt buni. Nu trebuia să faci acțiunea, să mai cheltui bani pe-acolo și să trimiți 25 de oameni. Această acțiune nu este vreo selecție pentru loturile naționale! Ori, o federație nu se ocupă să selecteze copii ca să-i trimită în excursie la Barcelona! Cu asta se ocupă o federație? Să facă excursii? Asta poate să facă Gillette! Iar tu, FRF, poți să numești un reprezentant sau doi, să-i însoțească, trimiți pe cineva de la marketing… Dar nu îi trimiți pe Belodedici, pe președintele federației, pe secretarul general, o grămadă de oameni de la marketing, de la comunicare… Doamne-iartă-mă! Toți ăștia sunt plătiți pentru altceva de Federația Română de Fotbal. Ă‚știa sunt banii cluburilor, nu banii lui Burleanu, de acasă! La firma lui privată, să facă salariații ce vor. Nu să îl trimiți pe Belodedici!”.
„Îi pun să joace meciuri de socializare cu primarul de nu știu unde, cu prietenii primarului, cu nu știu ce șef de club…”
Toate aceste acțiuni ale FRF, motivate ca fiind destinate descoperirii și promovării copiilor, au doar scop electoral, explică Marcel Pușcaș: „Îi pun să joace meciuri de socializare cu primarul de nu știu unde, cu prietenii primarului, cu nu știu ce șef de club… Astea sunt, toate, electorale! Cu ce costuri? Păi, du-te în campanie! Suspendă-te din funcție și candidează pe mașina ta, pe benzina ta, pe cazările tale, pe oamenii tăi, pe Facebook-ul tău. Nu folosi revista federației, oamenii federației, site-ul federației. Că acum patru ani îl acuza pe Popescu de faptul că are în spate aparatul lui Kassai. Păi, acum, ce faci?”.
În 1997, Mircea Sandu a vrut să-l declare pe Pușcaș persona non grata pentru că solicitase, ca președinte la Steaua, returnarea taxei ilegale de 5% percepută de FRF la transferuri
Marcel Pușcaș a fost și un opozant al lui Mircea Sandu, care în 1997 a încercat să-l declare persona non grata. Pușcaș, atunci președinte la Steaua, i-a cerut lui Sandu, în baza unor directive FIFA și UEFA, taxa de 5% pe care federația o percepea, ilegal, din transferurile fotbaliștilor. Cum Steaua transferase, din 1990 până în 1997, jucători în valoare de cel puțin 30 de milioane de dolari, iar exemplul putea să fie urmat de celelalte echipe din România (Dinamo transferase jucători în valoare totală comparabilă cu Steaua, dar și celelalte cluburi vânduseră sute de fotbaliști în toate colțurile lumii), FRF s-ar fi văzut nevoită să returneze sume de ordinul milioanelor de dolari.
Până la urmă, Sandu a renunțat la ideea de a-l exclude din fotbal pe Pușcaș în ultima clipă, înaintea Adunării Generale, la cererea lui Cornel Oțelea, comandantul CSA Steaua.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER