După modelul clubului de fotbal Lazio, Gigi Becali a lăsat vânzarea de produse cu marca Steaua pe mâna suporterilor și a altor rude apropiate, ale lui și a angajaților lui, convins fiind că el ar pierde bani din merchandising.
Un rol esențial în convingerea patronului l-a avut Mihai Stoica, cel care a insistat pentru îndepărtarea lui Bobby Durbac din fruntea Departamentului de Marketing al clubului Steaua.
Gigi Becali asculta de multe ori de Mihai Stoica, pe care îl numea fratele lui mai mic
Așa s-a ajuns ca fiul lui Valeriu Argăseală să aibă propriul shop online (www.fcsteauashop.ro) de vânzare a produselor marca Steaua și despre care ProSport a scris, suporterii să-și deschidă magazinul „Suporter Steaua” în Grand Arena Mall sau un membru al Peluzei Nord să dețină două magazine online prin firma GAME Sport Marketing.
Suporterii sunt mai interesați de marca notorie
Cei de la CSA Steaua au suspendat contractele de licențiere cu aceste companii, dar în același timp derulează altele, cu alți parteneri pentru comercializarea produselor marca CSA Steaua, cu emblema cunoscută ca având inscripționată pe ea un vultur.
Sigla cu vulturul și sigla aparțin Clubului Sportiv al Armatei. Dar fanii echipei de fotbal vor mai mult produse cu cea de-a doua emblemă, cea pe care ÎCCJ a interzis societății lui Becali să o mai folosească
Firma Areon e specializată în produsele de parfumerie și odorizante. ProSport a aflat că numai într-o singură lună, în decembrie, firma respectivă a vândut odorizante auto cu sigla CSA Steaua, aproximativ 4.000 de bucăți, și a încasat aproape 24.000 de lei numai din aceste produse! Conform contractului de licențiere, Clubului Sportiv al Armatei i-a revenit 10%, din profit, după ce Areon și-a scăzut costul de producție. „Vă dați seama că acești bani au fost produși de pe urma emblemei clubului sportiv, cea cu vulturul. Dar suporterii sunt mult mai interesați de sigla notorie, cea cu care echipa de fotbal Steaua a câștigat Cupa Campionilor Europeni în 1986”, a spus o sursă ProSport.
În aceste zile, CSA și FC Steaua se vor așeza la negocieri
Exemplul dat mai sus e de luat în considerare în contextul în care, în aceste zile, Clubul Sportiv al Armatei încearcă să ajungă la un acord cu societatea lui Gigi Becali pentru cesionarea mărcii Steaua. 10% e o cotă parte obișnuită în contractele de licențiere ale CSA cu diverse firme și, chiar dacă George Boroi a lăsat de înțeles că procentul ar putea fi chiar mai mic, e lesne de înțeles că oricum sumele care ar intra în contul Armatei ar fi importante, ținând cont că echipa de fotbal are foarte mulți fani în țară și peste hotare.
Bobby Durbac și-a deschis propria afacere în domeniul marketingului sportiv
Durbac: „Principalul meu task a fost să dezvolt acest departament de merchendising”
Gigi Becali a desființat Departamentul de Marketing al clubului de fotbal Steaua în 2010. Tot atunci s-a închis și muzeul. Bobby Durbac a fost nevoit să renunțe. El a condus din 2008 până în 2011 cel mai important departament de marketing care s-a înființat vreodată la un club de fotbal din România. Culmea e că în acea perioadă Steaua nu avea cine știe ce performanțe, dar totuși cel puțin 30% din bugetul clubului era asigurat din veniturile rezultate în urma acțiunilor de marketing.
„Departamentul pe care îl înființasem la Steaua a fost unul extraordinar, cu 19 oameni care au muncit foarte mult. Existau 22 de magazine în care fanii găseau produse de merchandising, cele mai importante puncte de vânzare fiind cele de la stadion și din Unirea Shopping Center. Magazinele nu s-au închis pentru că nu produceau bani. Ianuarie, februarie și iunie erau luni moarte, dar în restul lunilor vindeam bine, pierderile se compensau. Tot departamentul de marketing a fost desființat când birourile s-au mutat de la stadionul Ghencea. Totul era construit în jurul arenei. Era și muzeul… Când am ajuns la Steaua principalul task al meu a fost să dezvolt acest departament de merchandising și să-l fac să funcționeze„, povestea Durbac pentru ProSport, anul trecut.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER