Comisia Centrală a Arbitrilor, prin intermediul FRF și LPF, a solicitat televiziunilor să nu filmeze cu mai mult de 7 camere partidele din Superliga a cărei primă etapă este în plină desfășurare în acest weekend.
Motivul este unul bizar susțin surse ProSport: în camera VAR, unde sunt analizate cele mai controversate faze dintr-un meci intern, au „intrare” doar 7 camere plus emisia propriu-zisă.
În afară de aceste camere nu se mai pot conecta altele, în timp ce televiziunile producătoare vor să transmită cu mai multe camere pentru a oferi o calitate deosebită a transmisiei propriu-zise.
„Nu există nici un „sacrificiu” și nu există nici un „compromis”. Producția meciurilor din Liga 1, la fel și operarea VAR, este responsabilitatea EAD. Pentru că livrarea echipamentelor pentru a treia mașină VAR a fost întârziată, în această primă etapă operăm VAR cu două mașini. Începând din etapa următoare va fi disponibilă a treia mașină, care se poate conecta la 14 camere și această “falsă” problemă va dispărea. Sincronizarea între VAR și carul care produce meciul este obligatorie pentru ca serviciul să funcționeze fără probleme”, a declarat Orlando Nicoară, managing partner la EAD.
Nu s-a luat o decizie definitivă, surse ProSport informează că o ședință importantă va avea loc zilele viitoare. În spatele acestei cereri ciudate se află teama „fluierașilor” de a nu greși.
Altfel spus există riscul ca unii dintre cavalerii fluierului din acea cameră VAR să verifice o fază de joc din 7 unghiuri, iar o cameră tv, la care are acces publicul de acasă și transmisă de televiziunea respectivă, să surprindă altceva și să creeze un scandal foarte mare.
Decizia nu este „mestecată” de televiziuni care nu vor să reducă numărul de operatori și să scadă calitatea transmisiei tocmai pentru a salva tehnologia VAR aflată la început de drum.
În finalul partidei Universitatea Craiova – Sepsi, scor 2-2, din prima etapă din Superliga, a avut loc prima intervenție a sistemului VAR în campionatul României.
Nicolae Păun a restabilit egalitatea în Bănie cu cinci minute înainte de final. În momentul în care mijlocașul lui Sepsi a șutat spre poarta lui Pigliacelli, a fost contrat dur de Alexandru Mateiu în marginea careului.
Arbitrul Radu Petrescu n-a văzut intrarea dură a lui Alexandru Mateiu, motiv pentru care a avut nevoie de atenționarea celor din camera VAR. A utilizat cartonașul roșu pentru acesta, iar golul a rămas valabil.
GOLURI. Rol de asistență a ”centralului” în a determina dacă în faza premergătoare înscrierii unui gol a existat vreun incident care poate duce la anularea reușitei. Jocul este întrerupt doar odată ce mingea a trecut linia porții, pentru a nu afecta cursivitatea partidei.
PENALTY. Rol de a clarifica situațiile de acordare a loviturilor de la 11 metri. Poate decide acordarea unui penalty sau anularea unei decizii inițiale de a acorda lovitura de pedeapsă.
ELIMINARE. Rol în identificarea situațiilor în care se impune acordarea unui cartonaș roșu sau anularea unei astfel de decizii.
IDENTITATEA JUCĂTORILOR. Atunci când arbitrul acordă cartonașe jucătorilor, VAR va confirma arbitrului identitatea jucătorilor ce meritau sancțiunea.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER