Povestea lui Constantin Ioan Cojocar, atacantul care l-a înlocuit pe Dan Petrescu în minutul 76 al semifinalei de Cupa Campionilor dintre Steaua și Benfica (0-0) din 1988, continuă să uimească lumea Formulei 1. Declarațiile date de român pentru ProSport sunt comentate pe unul dintre cele mai importante bloguri de F1 din lume, James Allen on Formula 1. Allen este fiu de pilot, comentator BBC și actual intervievator al piloților și directorilor din F1 pe durata weekendurilor în care sunt programate curse.
Primul articol de pe blogul JA on F1 este preluarea poveștii lui Cojocar din ProSport
ProSport a descoperit săptămâna trecută că fostul stelist, considerat „mort” de Ștefan Iovan, și-a lăsat jobul de șef de autogară la Brașov și a plecat în Anglia ca „îngrijitor”. Angajat ca spălător la fabrica din Langley a echipei de Formula 1, Caterham, Cojocar a devenit după doar o lună directorul și unicul acționar al firmei Caterham Sports Limited, care administrează team-ul britanic de F1 și care a fost rapid introdusă în insolvență de directorul român, fost spălător.
Povestea bizară o puteți citi aici.
Contact de ProSport, Cojocar a lămurit misterul din spatele numirii sale. Deși taberele aflate în conflict în cazul Caterham negau implicarea lor în poveste, românul l-a indicat pe Colin Kolles, Călin Colesnic pe numele său real, un fost director german de origine română în F1 la Jordan sau Team India, ca fiind cel care l-a numit director.
Interviul integral cu Ioan Cojocar poate fi citit aici
Între timp, Caterham s-a retras de la următoarele două curse din F1, însă cazul Cojocar continuă să uimească. Subiectul prezentat de ProSport a fost preluat imediat de Racecar Engineering, cea mai importantă revistă de tehnologie de motorsport din lume.
Miercuri, povestea a ajuns și pe blogul lui James Allen care a postat pe contul său de Twitter: „Una dintre cele mai ciudate povești din vremurile recente ale Formulei 1”.
One of the stranger #F1 stories of recent times … http://t.co/Jl3L05cCEa — James Allen (@Jamesallenonf1) October 29, 2014
One of the stranger #F1 stories of recent times … http://t.co/Jl3L05cCEa
— James Allen (@Jamesallenonf1) October 29, 2014
James Allen (48 de ani) este comentator F1 din 1993, iar din 2000 l-a înlocuit pe legendarul Murray Walker. Fiul lui Bill Allen, pilot Lotus la Le Mans în anii ”60, James a lucrat în Formula 1 la începutul anilor ”90 pentru echipa Brabham. Fost jurnalist la Autosport, ESPN și ITV, James Allen comentează acum pentru BBC, iar de 15 ani este corespondentul Financial Times pe F1. A scris trei cărți, o biografie a lui Nigel Mansell și două volume despre Michael Schumacher.
Articolul de pe jamesallenonf1.com este scris de Declan Quigley, fost comentator F1 la Setanta Sports și are titlul: „Am aspirator, voi călători: bizarul drum de la spălător la boss într-o echipă de Formula 1”.
Textul e plin de ironie: „Nu există reguli clare sau calificări speciale scrise pentru postul de șef al unei echipe de Formula 1.
Mulți dintre cei care au condus echipe în F1 de-a lungul anilor au provenit din foști piloți. Alții, precum Ron Dennis, sunt foști mecanici. Și mai mulți – într-adevăr mulți – au fost persoane lipsite de scrupule care au ajuns la un nivel de respectabilitate necesară pentru achiziționarea unor costume mai scumpe. Ei au devenit oameni de afaceri.
În această categorie intră Eddie Jordan care a vândut covoare pentru a-și finanța primele proiecte din motorsport. Totuși, Ioan Constantin Cojocaru este cu siguranță primul care a sărit direct de la curățatul covoarelor la conducerea unei echipe din Formula 1 și a reușit această performanță impresionantă în mai puțin de două luni”.
Blogul JA on F1 preia toate declarațiile lui Cojocar (foto) din ProSport despre implicarea sa la echipa Caterham.
Concluzia lui Richard Quigley: „Ce ne spune această poveste despre starea actuală a Formulei 1? Ei bine, destul de puțin din cauză că echipa Caterham avea deja mari probleme înainte ca Ioan Cojocar să-și facă bagajele și să vină în Oxfordshire. Dar, în același timp, indică că există o lipsă de respect fundamentală față de numărul mare de profesioniști talentați și muncitori care lucrează la fabrica din Leafield.
Și, probabil, povestea aceasta scade media salarială a directorilor din Formula 1 „.
@RacecarEngineer Cheers for that. Amazing quotes. Amazing story. — Declan Quigley (@DQSport) October 29, 2014
@RacecarEngineer Cheers for that. Amazing quotes. Amazing story.
— Declan Quigley (@DQSport) October 29, 2014
@DQSport It is – thanks to @CostinStucan who did the interview, and supplied us an English version – the full interview is worth reading too — Racecar Engineering (@RacecarEngineer) October 29, 2014
@DQSport It is – thanks to @CostinStucan who did the interview, and supplied us an English version – the full interview is worth reading too
— Racecar Engineering (@RacecarEngineer) October 29, 2014
Poanta zilei în cazul Cojocar
După apariția poveștii pe blogul lui James Allen, unul dintre cititori a făcut poanta zilei: „Trăiești clipa! Am aplicat pentru un job de spălător la sediul Formula 1. Speranțe mari. Bernie Ecclestone nu va mai trăi mult!”
@CostinStucan @RacecarEngineer Carpe Diem I am currently applying for a cleaning job at FOM 🙂 #HighHopes BCE can’t be around forever ! — Nick Holland (@nh247) October 29, 2014
@CostinStucan @RacecarEngineer Carpe Diem I am currently applying for a cleaning job at FOM 🙂 #HighHopes BCE can’t be around forever !
— Nick Holland (@nh247) October 29, 2014
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER