Marcel Pușcaș a fost jucător, antrenor, om de afaceri, președintele unor cluburi de fotbal, dar a lucrat și la Federația Română de Fotbal. Cunoaște multe lucruri de culise din fotbalul românesc și a scris o carte în care a făcut mai multe dezvăluiri. Una dintre povești este legată de transferul lui Sabin Ilie la Fenerbahce. Turcii au plătit 1,5 milioane de euro.
„Fotbalul în cârje” este cartea care a pus pe jar lumea fotbalului românesc. Marcel Pușcaș este autorul volumului și i-a atacat pe Dumitru Dumitriu și Mihai Stoichiță, dar a dezvăluit și cum s-a realizat transferul lui Sabin Ilie de la Steaua la Fenerbahce. Afacerea din anul 1997 a fost intermediată de impresarul Giovanni Becali și Pușcaș a povestit care a fost strategia.
„Era golgeterul României. Avusese cel mai bun sezon din carieră. Cu toate astea, nimeni nu-l dorea pe o sumă cu șase zerouri. Printr-o cacealma bine ticluită cu Giovanni Becali am «alertat» presa din Turcia că rivalele Fenerbahce, Istanbulspor și Beșiktaș l-ar dori pe atacantul nostru. Nici vorbă să fi discutat cu ei. Ținând cont de cota avută de Adrian, fratele lui Sabin, la Galatasaray, cei de la Fener au mușcat momeala. L-au sunat pe Becali. Acesta le-a prezentat o casetă cu niște goluri uluitoare și multe, spunându-le bașkanilor că Sabin e mult mai valoros decât Adi.
Inițial au oferit doar 800.000 de dolari. Am plecat cu Giovanni, cu Sabin și cu Leta, viitoarea fostă soție, la Istanbul, cu un avion privat pus la dispoziție de Fener. A doua zi, turcii au pornit licitația de la 800.000 de dolari, iar eu de la două milioane de euro. Într-un final, am bătut palma pentru 1,5 milioane dolari și o vacanță de 10 zile în Antalya pentru Lăcătuș și compania, însoțiți de neveste”, a declarat Marcel Pușcaș, conform gsp.
Marcel Pușcaș a povestit și un moment haios. În anul 1986, Rapidul a plecat într-un turneu în Italia. Pe drum autocarul, fabricat în anii `60, s-a defectat. Problema a fost rezolvată de omul care i-a făcut zile fripte legendarului Pele la Mondialul din 1970.
„Cu un autocar producție 1962, cu eșapamentul în interior, cu apă gazoasă la sticlă în portbagaj și clocotită bine, reușeam să ieșim din țară. La Pojarevac am făcut pană. Ferodoul ne crea probleme. Liță s-a dat jos, și-a suflecat mânecile, s-a băgat sub mașină, s-a umplut de praf și ulei, dar a rezolvat problema!
După 200 de kilometri, ferodoul și-a făcut iar de cap, la Stremska Mitrovica. Liță s-a evidențiat din nou, la Zagreb, la fel, la Ljubljana, la fel. Patru pene de bus «flinstonian», toate rezolvate de Liță. Am înnoptat la Lipica, la herghelie, iar a doua zi, cu haltă în Trieste, am ajuns la Rimini. Cu Liță mecanic am făcut 24 de ore! Fără el, ne întorceam acasă”, a mai spus Pușcaș.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER