Dinamo are, începând de azi, noi acționari prin Red&White. Sumele strânse în urma inițiativei conducerii. Eugen Voicu: „Vor avea un tratament special, avantaje în ceea ce privește interacțiunea cu clubul, cu jucătorii” | FOTO EXCLUSIV

S-a încheiat campania pe SeedBlink” pe care Red&White 2022 Management a demarat-o la jumătatea lunii iunie, apoi a prelungit perioada de subscriere cu încă o jumătate de lună. „R&W” și-a propus să strângă de la suporterii care vor să devină acționari, în schimbul a 12,38% din acțiunile societății, suma de 1948000 euro. Au fost colectați, conform datelor prezentate pe platformă, 99500 euro, bani proveniți de la 66 de persoane.

Dinamo are, începând de azi, 66 de noi acționari prin Red&White. Sumele strânse în urma inițiativei conducerii

Pe 15 iunie, printr-un mail semnat de Andrei Nicolescu, Red&White 2022 Management s-a adresat suporterilor dinamoviști pe care i-a invitat să devină acționari în cadrul societății care, la începutul anului, a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni din cadrul SC Dinamo 1948 SA (72,8%), plus o cotă de 8% de la acționarul Asociația Peluza Cătălin Hîldan.

Între 15 iunie și 21 iunie, doar suporterii Dinamo 1948 au acces la acest proiect (abonații DDB și cei care au cumpărat bilete la meciurile echipei noastre). Suntem primul club de fotbal din România care are curajul unei astfel de inițiative și cred cu tărie că, avându-i aproape pe suporterii Dinamo 1948, vom avea succes în realizarea viziunii noastre. Doresc din tot sufletul să văd clubul Dinamo 1948 susținut prin aceleași mecanisme ca și cluburi de top cum ar fi Real Madrid, FC Barcelona sau Bayern Munchen”- Andrei Nicolescu, 15 iunie, în mailul transmis suporterilor dinamoviști, corespondență care a ajuns și la alți fani de-ai rivalelor „câinilor”.

Metoda aleasă a fost una inovativă pentru fotbalul românesc, o platformă de crowdfunding, SeedBlink, prin care doritorii puteau să subscrie cu sume care încep de la 1172 euro. Inițial, programul de subscriere ar fi trebuit să se desfășoare timp de o lună, până la data de 17 iulie, însă la data scadentă perioada a fost prelungită, la cererea suporterilor – așa cum a fost menționat pe pagina oficială a Red&White-, până la 1 august.

În urma mesajelor publice primite de la asociații ale suporterilor dinamoviști, Acţionariatul RWM a luat următoarele decizii: Referitor la solicitările primite de la suporterii dinamoviști de a extinde perioada de achiziție a acțiunilor prin intermediului platformei Seedblink, s-a stabilit prelungirea termenului limită până la data de 01 august 2023” – comunicat Red&White – 17 iulie

Target de 1948000 euro, colectări de 99500 euro

La data de 17 iulie, platforma SeedBlink anunța că există 60 de „investitori confirmați” de la care a fost colectată suma de 186000 euro (VEZI FOTO JOS*). *De precizat că cei 2400000 euro au fost vărsați de cele două companii, care aparțin oamenilor de afaceri Bogdan Pavel (Team Sport Management SRL) și Claudiu Florică (Synotech Global Services România SRL, considerate investitori principali. Conform lui Eugen Voicu, mare parte din cei 2,4 milioane de euro a intrat în conturile SC Dinamo 1948 SA.

De la 186000 euro, la 99500 euro

Din datele actualizate culese de pe platforma SeedBlink, la 1 august, suma colectată este, în mod surprinzător, mai mica decât cea strânsă la 17 iulie. Este vorba de 99.500 euro, numărul „investitorilor confirmați” fiind 66 (VEZI FOTO). ProSport a încercat să obțină explicații, de la reprezentanții SeedBlink, în legătură cu aspectele prezentate, însă, până la ora publicării acestui articol, demersul nostru nu a primit vreun răspuns.

Eugen Voicu spune despre campania pe SeedBink că a fost „un experiment”: Într-o altă formă sau tot printr-o formă de crowdfunding, putem să repetăm acest experiment peste o vreme și să fie, cu adevărat, de succes”

Prezent în cadrul emisiunii EXCLUSIV DINAMO de la ProSport, Eugen Voicu, președintele Consiliului de Adminsitrație Red&White 2022 Management, a vorbit despre inițiativa conducerii. Acționarul RW a recunoscut că proiecția sumei care s-ar fi vrut a fi colectată de la suporteri, 1948000 euro, nu poate fi atinsă. Omul de afaceri crede că „zgomotul din jur”, scandal legat de datele cu caracter personal folosite în momentul în care Andrei Nicolescu s-a adresat suporterilor prin acel mail controversat, nu a ajutat la reușita inițiativei.

SeedBlink nu este, din punct de vedere financiar, o problemă. Noi am vrut doar să dăm posibilitatea suporterilor să devină acționari și să fie mai aproape de club, pentru că ceea ce o să facem la final, toți acționarii care investim prin SeedBlink, vor avea un tratament special. Vot avea niște avantaje în ceea ce privește interacțiunea cu clubul, cu jucătorii, anumite evenimente. – Eugen Voicu, în cadrul emisiunii EXCLUSIV DINAMO, 19 iulie.

 

E un experiment, probabil nici zgomotul din jur nu a ajutat, la final cred că poate fi un succes, nu o să strângem foarte mulți bani, evident a fost o proiecție pe care nu avem cum să o mai atingem (n.r. 1948000 euro), probabil o să stângem un million de lei, ceea ce, până la urmă, înseamnă un număr de suporteri pe care am reușit să-I apropiem și, poate, într-o altă formă sau tot printr-o formă de crowdfunding, să repetăm acest experiment peste o vreme și să fie, cu adevărat, de succes – Eugen Voicu, în cadrul emisiunii EXCLUSIV DINAMO, 19 iulie.

Publicat: 02 08. 2023, 16:36
Actualizat: 02 08. 2023, 17:43