EXCLUSIV | Societatea FCSB nu renunță, alt proces pentru marca Steaua. Becali a apelat la Cocoș și cum se folosește de acțiunea suporterilor „Nimeni la meci”. UPDATE: Replica celor de la OSIM

 

UPDATE Conducerea OSIM a reacționat după materialul publicat de ProSport. Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci a dorit să-i fie publicat următorul drept la replică:


Societatea lui Gigi Becali se luptă în continuare pentru a pune pe tricouri emblema care să atragă suporterii din nou la meciuri

În ciuda faptului că Gigi Becali a declarat că marca Steaua nu face mai mult de 5.000 de euro, latifundiarul din Pipera e disperat să intre din nou în posesia siglei. În acest sens el a apelat din nou la avocatul Gheorghe Piperea și societatea Fotbal Club Steaua București a intentat la Tribunalul București încă un proces Clubului Sportiv al Armatei Steaua și Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci, care are termen în această lună, pe 18.

De ce se dorește anularea emblemei cu care Steaua a câștigat CCE în 1986

ProSport a aflat mai multe amănunte despre culisele acestui proces, care probabil se va întinde pe o durată lungă de timp. De această dată, FCSB solicită anularea mărcii cu care echipa de fotbal a cucerit Cupa Campionilor Europeni în 1986 (nr. de identificare 072827). A recurs la o asemenea strategie pentru ca emblema pe care Gigi Becali a utilizat-o din 2004 și până în decembrie 2014 (n.r. de identificare 061735) să nu mai poată avea opoziție din partea Armatei și să poată fi din nou înregistrată, pentru că după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție a fost anulată de către OSIM.  


Sigla din stânga (072827) e cea cu care echipa de fotbal a Armatei din 1986 a câștigat Cupa Campionilor Europeni. Sigla din dreapta (061735) e cea pe care Gigi Becali a înregistrat-o în 2004 la OSIM, iar CSA a reușit anularea ei pentru că era evident că e inspirată din marca deținută de Clubul Sportiv al Armatei

În demersul ei, FCSB susține că prin hotărârea din decembrie anul trecut i s-a dat o mare lovitură de imagine din partea Armatei și invocă acțiunea „Nimeni la meci” inițiată de cele două galerii ale echipei din Ghencea, care poate aduce pierderi financiare societății controlate de Gigi Becali! „Suporterii nu mai vin la meci pentru că nu avem emblema”, susțin angajații lui Becali.

Becali apelează iar la „oameni din interior”

Lupta pe care o duce FCSB pentru a pune pe tricouri emblema pe care a avut-o din 2004 a devenit una din ce în ce mai animată. Interesant ca la fel ca și în cazul preluării echipei de fotbal, Gigi Becali apelează în continuare la „oameni din interior”. Dacă atunci când a pus mâna pe clubul de fotbal, finanțatorul l-a „preluat”, printre alții, și pe Iulian Ghioghișor care fusese ofițer contabil la CSA, acum pentru lupta cu OSIM-ul recurge și la un fost șef al acestei instituții, Ștefan Cocoș. Acesta l-a ajutat (după cum se vede în facsimil 1) pe Becali în 2004 să înregistreze marca 061735, iar de atunci, prin intermediul firmei Rominvest, unde e director, s-a ocupat de fiecare dată de astfel de probleme când FCSB a dorit să înregistreze la OSIM o marcă, așa cum s-a întâmplat cu logo-ul FCSB sau cu emblema sub care s-a câștigat anul acesta cele trei trofee interne.


Facsimil 1

Avantajele pot fi destul de mari pentru că, de pildă, ProSport a intrat în posesia unui document (vezi facsimil 2) prin care OSIM a trimis către firma Rominvent o copie după opoziția depusă de CSA pentru una dintre siglele FCSB, cea cu formă ovală care are semnul crucii și două stele atașate în partea superioară. Astfel că „mișcările” celor de la Armată pot fi aflate cu tot cu amănunte de partea adversă. 


Facsimil 2

Lupta prin tribunale dintre societatea FCSB și Clubul Sportiv al Armatei poate pune în pericol prelungirea contractului pentru stadionul „Steaua” și folosirea terenurilor de antrenament. Lucru care ar fi o lovitură grea dată acum la început de mandat pentru noul antrenor Mirel Rădoi. 

 

Publicat: 08 06. 2015, 08:06
Actualizat: 12 06. 2015, 16:28