Pandemia de coronavirus care a lovit întreaga planetă și implicit țara noastră scoate din nou în evidență solidaritatea românilor. Și a ieșenilor în cazul de față.
Cu bani sau nu, oameni de sport sau antreprenori, ieșenii au decis să-și dea mâna și să lupte împreună cu coronavirusul. Convinși că un gest oricât de mic poate fi de folos celor aflați în suferință în spitalele ieșene.
Un exemplu în acest sens l-a oferit și fostul fotbalist ieșean Ciprian Brighiu, actualmente antrenor cu licență UEFA A, președintele clubului de copii și juniori Pumas Iași. Acesta a decis să scoată la licitație un tricou prețios primit de la legendarul fotbalist italian Francesco Totti, prin intermediul lui Bogdan Lobonț, iar cu banii obținuți vrea să cumpere materiale sanitare pe care să le ofere unui spital ieșean greu încercat în această perioadă.
Ciprian Brighiu, 39 de ani, spune că i-a venit ideea de a scoate tricoul la licitație după ce a aflat de problemele cu care se confruntă spitalele în ceea ce privește dotarea cu materiale sanitare. Dar a vrut să și urmeze exemplul unor companii sau oameni de bine din Iași, între care Cotnari și Casa Share, prin Bogdan Tănasă, care au donat Spitalului de Boli Infecțioase sume mari de bani.
Brighiu a primit tricoul lui Totti prin Bogdan Lobonț, tot pentru o cauză umanitară și speră să primească la licitație cel puțin 1.000 de euro, prețul de pornire fiind 2.000 de lei.
”Spitalele duc lipsă de materiale sanitare, măști, dezinfectanți, papuci și alte produse. Nu au nimic! Am văzut că în Iași s-au mobilizat și alți oameni de bine și am decis să mă implic și eu. Cu cât pot. Dacă fiecare dă ceva din puținul lui, ne putem ajuta semenii care trec acum prin momente grele”, spune Ciprian Brighiu pentru ProSport.
Acesta l-a rugat personal pe Francesco Totti să-i ofere un tricou cu semnătura sa, pentru o cauză nobilă. Iar legendarul fotbalist italian a răspuns afirmativ. ”Mă cunosc foarte bine cu ”Lobby” (n.r. Bogdan Lobonț), ne-am împrietenit când am fost la cursurile Școlii de Antrenori de la FRF. Știind că este foarte bun prieten cu Totti, l-am rugat să apeleze la el pentru un tricou, în scop umanitar. Am ieșit la o masă într-o zi, l-a sunat pe Totti și am vorbit personal cu el. I-am spus că am nevoie pentru un caz umanitar și a fost de acord. Mi-a semnat un tricou și mi l-a adus Bogdan Lobonț, când am avut ultimul stagiu. E un tricou valoros, de la un fotbalist uriaș. Suma de plecare este de 2.000 de lei, sper să obțin pe el cel puțin 1.000 de euro”, a completat Ciprian Brighiu.
Ciprian Brighiu speră ca exemplul său să fie urmat și de oameni cu bani din Iași. Și a lansat o campanie similară ”Ice Bucket Challenge”. ”Aș vrea să fiu un exemplu pentru toți cei implicați în fotbal și în mediul de afaceri din Iași. Sunt atâția oameni cu bani în Iași, mulți care nu ies în față. Ar fi bine să luăm exemplu unul de la altul, să fim uniți acum când avem nevoie. Ar trebui să ne gândim mai puțin la noi și mai mult la cei care au nevoie. Îmi aduc aminte de acea campanie din trecut care a devenit virală. După modelul ”Ice Bucket Challenge”, aș vrea să provoc și eu trei oameni de afaceri din Iași care pot da o mână de ajutor. Îi provoc pe oamenii de afaceri Dan Cojocaru, George Tănase și Ionuț Crețu, iar ei la rândul lor pot să provoace alți oameni pentru a ajuta spitalele din Iași, adică pe semenii noștri. O luăm în joacă și ajungem să facem ceva serios. Din puținul nostru, dacă ajutăm cu cât putem, s-ar strânge o sumă mare de care lumea chiar are nevoie în aceste momente grele”, a mai spus Ciprian Brighiu pentru ProSport.
Clubul Pumas are grupe de copii cu vârste între 4 și 12 ani, dar cei mici sunt acum obligați să stea în case. ”Am sistat antrenamentele, deși copiii vor să vină la balon, să joace fotbal. Este pasiunea lor. Mă sună părinții în fiecare zi și îmi spun că băieții vor să vină la antrenamente. Nu e riscant, pentru că noi facem în balon, unde nu mai are nimeni acces, dar pentru moment am decis să întrerupem activitatea, chiar dacă este greu”, a punctat Brighiu.
Compania Cotnari a dat tonul, donând 50.000 de lei pentru Spitalul de Boli Infecțioase. Au urmat Casa Share, USLIP IAȘI, SINDI TOUR și clubul Politehnica Iași
Compania Cotnari SA a dat tonul și s-a oferit să susțină financiar Spitalul de Boli Infecțioase din Iași cu suma de 50.000 de lei, pentru achiziționarea de materiale sanitare, măști sanitare, dezinfectanți.
”Am decis să ajutăm Spitalul de Boli Infecțioase din Iași cu suma de 50.000 de lei. Este o sumă mare pentru unii, mică pentru alții. Este o situație deosebită în țară la ora actuală și noi, ca una dintre cele mai importante firme din Europa în domeniul vinurilor, am considerat că putem să punem umărul pentru ajutorarea cetățenilor din România care se confruntă cu acest virus, să aibă o șansă în plus să se însănătoșească. Poate vor fi și alte sume pe care Cotnari SA le va aloca în săptămânile următoare, poate nu, o să vedem cum va evolua situația. Dar este un început. Suntem printre primii, dacă nu chiar primii care am luat această decizie și mi-aș permite să le transmit și celorlalți din mediul privat să fie români adevărați și să vină și ei, cu cât pot, pentru a trece cât mai bine de această criză a coronavirusului, de acest rău care a lovit lumea și România. Trebuie să-i ajutăm pe cei care s-au întâlnit cu virusul în drumul lor”, a declarat Constantin Deleanu, președintele Companiei Cotnari SA.
Ulterior, exemplul celor de la Cotnari a fost urmat de alte societăți. ”Casa Share” a donat suma de 25.000 de euro pentru achiziționarea unui dispozitiv care analizează kiturile de coronavirus. ”Spitalul de Boli Infecțioase face față cu greu, testele de COVID-19 sunt multe din toată Moldova și se analizează foarte greu dacă nu au mai multe aparate. Donăm suma de 25.000 de euro pentru achiziționarea unui dispozitiv care analizează kiturile de coronavirus”, a anunțat pe Facebook Bogdan Tănasă, de la ”Casa Share”.
USLIP IAȘI și SINDI TOUR au donat, la rândul lor, suma de 10.000 lei pentru Spitalul de Boli Infecțioase din Iași, pentru achiziționarea de teste, dezinfectanți, materiale și măști sanitare.
Clubul Politehnica Iași s-a alăturat acestei campanii, în ciuda crizei financiare din Copou. Poli a decis să ofere Spitalului de Boli Infecțioase suma strânsă din capania ”Porți închise, inimi deschise”, în cadrul căreia suporterii cumpără bilete virtuale.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER