Fotbalul românesc, „Singur acasă”. ProTV a făcut, cu cea de-a zecea difuzare a filmului în 11 ani, un rating de 10 ori mai mare decât Timișoara-Viitorul pe segmentul publicului comercial
Prăbușirea fără margini a interesului pentru fotbalul intern a fost ilustrată cum nu se poate mai bine de audiențele TV înregistrate sâmbătă seară, când pe același tronson orar au concurat filmul „Singur acasă”, difuzat de ProTV a zecea oară din 2004 încoace, și meciul Timișoara – Viitorul, din Liga 1, transmis în direct.
Conform www.paginademedia.ro, chiar pe segmentul publicului comercial (18-49 de ani), teoretic cel mai activ și mai interesat de noutăți, scorul înregistrat a fost dincolo de orice comentarii. 697.000 de români s-au uitat la „Singur acasă” și numai 60.000 la victoria lui Hagi la Timișoara. Cu aceste cifre, ProTV a ocupat de departe locul 1 în România, în timp ce DigiSport s-a clasat pe 5. Meciul a mai fost transmis și de DolceSport și de Look, însă acestea au înregistrat audiențe îndeajuns de mici încât să nu intre în măsurătoare.
Redifuzat a zecea oară în 11 ani, „Singur acasă” a spulberat concurența la toate categoriile de audiență. Cam în minutul 47 al partidei de la Timișoara, când Cernat izbutea golul de 2-1 pentru oaspeți, „Singur acasă” făcea „minutul de aur”: 3.180.000 de telespectatori în toată România la ora 21:28. Transpus în procente, asta înseamnă că în acele clipe o treime din toate televizoarele deschise erau fixate pe ProTV. La nivel național, pe intervalul orar 20.30-22.30, exact în timpul meciului, ProTV a avut 2.577.000 de telespectatori. DigiSport 1 nu intră între primele cinci posturi TV pe acest interval.
La nivel urban, în schimb, se poate spune că Liga 1 a stat ceva mai bine. 214.000 de oameni din orașe s-au uitat pe DigiSport 1 la ACS Timișoara – Viitorul între 20.30 și 22.30, plasând postul respectiv pe locul 5 în clasamentul general. ProTV a făcut și aici legea, cu 1.183.000 de persoane, conform datelor publicate de www.paginademedia.ro.