Gigi Becali iese din joc: „Gata, tată, stop!” FCSB a produs pierderi uriașe într-un domeniu în care Europa excelează
FCSB rămâne echipa cu cei mai mulți susținători în România, în ciuda războiului cu echipa Ministerului Apărării, CSA Steaua. Cu toate acestea, clubul lui Gigi Becali suferă la un capitol în care fotbalul dezvoltat excelează.
Gigi Becali a decis de mai mult timp să renunțe la departamentul de marketing al clubului. FCSB nu reușea să vândă tricouri. Becali a dezvăluit că avea pierderi însemnate, de 100 de mii de euro pe an.
Patronul FCSB spune că echipa a avut nevoie de un suport financiar de 40 de milioane de euro, ca să poată deveni profitabilă. „Munca mea de 15-20 de ani de zile înseamnă 95 de milioane de euro profit”, spune șeful FCSB.
Gigi Becali a vorbit și despre argumentele care l-au determinat să renunțe la vânzarea de tricouri și tot ce înseamnă departamentul de marketing.
„Eu pierdeam 100.000 de euro pe an, pe imprimerie, pe material, făcusem și mașina din aia să mergem prin țară, să vindem tricouri. I-am zis lui Argăseală: Gata, tată, stop! Argăseală mi-a zis că trebuie să vindem tricouri. Nu, tată, stop, cum să vindem tricouri, daca pierdem 100.000 de euro pe an? Nu există asta.
Dacă o să câștigăm un euro pe an, vindem tricouri, dar dacă pierdem bani, nu mai vindem tricouri. Am externalizat și aveam un parteneriat, dar tot eu pierdeam cam 10.000 de euro pe lună. Nu a vrut nimeni, niciodată, să ia cu totul. Eu am făcut și peirdeam 100.000 de euro pe an„, a declarat Gigi Becali la Digi Sport.
Într-un top oferit publicității de cei de la Deloitte la începutul lui 2020, Barcelona conduce în clasamentul celor mai bogate cluburi din lume, cu venituri de 840 de milioane de euro, urmată de Real Madrid, cu 757 de milioane de euro, și Manchester United, cu 711 milioane.
Interesant este că domeniul de marketing cântărește enorm în balanța câștigurilor marilor cluburi. Spre exemplu, 40% din veniturile Barcei sunt realizate din vânzarea tricourilor și tot ceea ce înseamnă marketing și publicitate. În cazul uriașului club catalan, 44% din venituri sunt aduse de drepturi de televizare și doar 16% din vânzarea de bilete.