„ESL a ridicat nivelul competitiilor la rang profesionist”
ESL RO: Ce reprezinta pentru tine I Got Game(IGG)?
IGG-dre4ms: IGG este echipa care mi-a permis sa ma lansez in lumea sportului electronic, este si normal sa-mi ramana echipa mea de suflet. In prezent activez tot pentru IGG insa la noi nu exista o echipa a “titularilor” stabilita clar; depindem foarte mult de timpul liber pe care il avem fiecare si de cat de pregatiti ne simtim atunci cand e vorba de participarea la o competitie.Â
ESL RO: Practic IGG te-a lansat ca jucator profesionist, dar cum a inceput cariera ta de gamer?
IGG-dre4ms: Nu mai pot spune cu exactitate in ce an am intrat in contact cu primul calculator, stiu doar ca s-a datorat faptului ca aveam foarte mult timp liber. Poate ca a fost si un strop de curiozitate; cert este ca in vara anului 2004 am jucat pentru prima oara DotA Allstars. La scurt timp am inceput sa joc regulat devenind si membru al Garena de aproximativ 2 ani de zile. Prima echipa pentru care am jucat ceva serios a fost asdf insa perioada petrecuta acolo a fost relative scurta fiindca apoi am fost recrutat de IGG.
ESL RO: Cine detine functia de capitan in echipa si care este componenta IGG in acest moment?
IGG-dre4ms: Functia de capitan o detine ppasarel inca de cand am sosit prima oara in clan. Inainte sa soseasca si ppasarel in clan, capitanul echipei era Hyperion. In total suntem 7 membri: ppasarel, dre4ms, Hyperion, RoCoco, RushmePlz, Lyon si Razzzvanel. Function s-a retras pe o perioada nedeterminata pentru a-si termina studiile.
ESL RO: Cum este ca dupa atata timp de suprematie a fostei echipe de DotA a celor de la TeG, sa fiti considerata numarul I in Romania? V-a fost greu sa ajungeti in varf?
IGG-dre4ms: Avand in vedere ca nu am fost alaturi de echipa inca de la inceput, nu ma pot exprima in numele echipei, tot ce pot spune este ca toata perioada in care am suflat in ceafa echipei TeG a fost una foarte frustranta. Sosirea lui ppasarel in clan si plecarea lui BirD din TeG au fost momentele cheie care ne-au permis sa trecem pe primul loc. Cu exceptia acestor doua lucruri, restul au fost usoare, mai greu este sa ne mentinem in top. Sunt multe echipe in Romania care joaca la nivel ridicat si se antreneaza foarte mult, iar experienta tocmai din asta se capata.
ESL RO: Cu privire la noul sezon ESL ProSeries, aveti de gand sa faceti ceva schimbari?
IGG-dre4ms: Nu cred ca vom face schimbari, jucam in formula asta de ceva timp si ne intelegem foarte bine. Adevarata intrebare este ce vor schimba restul echipelor pentru a ne bate ïŠ.
ESL RO: Daca ne raportam la anul precedent, cum vezi evolutia competitiilor in 2009? Care va sunt planurile pentru anul acesta?
IGG-dre4ms: Atat numarul competitiilor cat si valoarea premiilor a crescut considerabil. Daca acum un an de zile existau foarte putine competitii, nationale si internationale, acum esti pus cateodata in situatia sa alegi pentru a nu te aglomera cu meciurile. Acest lucru nu poate decat sa ne bucure fiindca numai asa va creste si numarul de echipe profesioniste. Planurile noastre pentru anul acesta sunt ca si cele de la sfarsitul anului 2008: sa ne mentinem pe locul I in orice competitie nationala si sa avem cat mai multe reusite pe plan international.
ESL RO: Pentru 2009 competitia pe natiuni a ESL numita European Nations Championship va aduga si DotA Allstars pe lista jocurilor. Cine crezi ca ar avea sanse sa intre in echipa Romaniei si cum crezi ca se va descurca aceasta?
IGG-dre4ms:Â Jucatori demni de echipa nationala exista si pot fi gasiti cu usurinta, problema vine atunci cand ii pui pe toti sa joace in echipa. Din cauza rivalitatilor dintre anumite clanuri o mare parte din jucatori nu s-ar putea intelege foarte bine odata pusi impreuna intr-o echipa. Adevarata provocare va fi pentru managerii de echipa care vor trebui sa rezolve aceasta problema.
ESL RO: E de asteptat sa se intensifice aceasta rivalitate odata cu cresterea comunitatii si implicit a echipelor, profesioniste sau de amatori ?
IGG-dre4ms: Este si normal ca rivalitatea sa creasca odata cu numarul jucatorilor si/sau a echipelor insa ea va fi mai pronuntata in randul profesionistilor, fiindca aici se invarte faima, respectul comunitatilor, mandria jucatorilor si de ce nu puterea banilor.
ESL RO: Crezi ca DotA Allstars va putea rivaliza ca si numar de fani si spectatori cu jocuri mult mai celebre precum Counter-Strike?
IGG-dre4ms:Â Cu siguranta! In ultimul an numarul de fani si spectatori a crescut considerabil si acest lucru fara dar si poate va ridica DotA Allstars in randul celor mai jucate jocuri la nivel mondial.
ESL RO: Comparativ cu alte tari, cum vi s-au parut competitiile din Romania din punct de vedere al premiilor puse la bataie?
IGG-dre4ms: Pana acum premiile din Romania au fost foarte bune fata de competitiile nationale ale altor tari si chiar a unor competitii strict online. ESL a avut o mare contributie aici fiindca a ridicat nivelul competitiilor la rang de profesionist, lucru ce nu a mai fost facut de nici o liga pana acum si probabil ca nici nu va fi facut anul acesta.
ESL RO: Care consideri ca a fost cheia succesului vostru per ansamblu si ce le-ai recomanda tuturor echipelor ce vor sa va urmeze exemplul?
IGG-dre4ms: Nu exista niciodata o cheie a succesului, cu mici exceptii, si noi ca fiecare alti sportivi ce depun efort sau nu le recomandam tuturor celor care vor sa faca acelasi lucru sa se antreneze foarte mult, numai asa pot capata experienta necesara pentru a reusi in domeniul lor, fie ca e virtual sau nu.