Vestea că LPF e investigată de Consiliul Concurenței în privința modului de vânzare a drepturilor TV, dată de ProSport săptămâna trecută, l-a alertat pe Gino Iorgulescu, șeful ligii, care a reacționat marți printr-un comunicat în care oferă explicații.
Consiliul Concurenței a confirmat pentru ProSport investigația declanșată în privința contractului dintre LPF și offshore-ul maltez ISB Ltd. Semnat în primăvara trecută, contractul în valoare de 170 de milioane de euro și întins pe 5 ani ar putea intra sub incidența legii, deoarece deși a fost vorba de o suma uriașă și erau vizate largi categorii de populație, a fost o încredințare directă și nu o licitație. Conform legii, amenda poate urca până la 10% din cifra de afaceri a LPF, adică 17 milioane din cei 170 de milioane pentru care s-a semnat în martie 2014.
Iorgulescu spune însă, în comunicatul dat publicității marți, că a avut în vedere mai ales interesul publicului, că a încercat să evite monopolul unui post de sport al unui operator de cablu și că offshore-ul în spatele căruia s-ar afla, potrivit mai multor surse, Arpad Paszkany s-a achitat „cu brio” de misiune.
Iată textul remis presei marți de LPF:
„Comunicat al LPF privind valorificarea drepturilor media
Am luat act cu surprindere de articolele recente referitoare la posibilele sancțiuni ce ar urma să fie dispuse de Consiliul Concurenței în legătură cu modalitatea în care Liga Profesionistă de Fotbal a valorificat în cursul anului 2014 drepturile media aferente meciurilor de fotbal din Liga I Orange și Cupa Ligii Adeplast.
Dorim să îi asigurăm încă o dată pe toți iubitorii fotbalului că metoda de valorificare a drepturilor media aleasă de LPF este în deplină conformitate cu legislația concurenței și că această metodă facilitează vizionarea meciurilor de fotbal din Liga I Orange și Cupa Ligii Adeplast de către toți telespectatorii din România.
Pentru a elimina orice speculații neîntemeiate, reiterăm faptul că opțiunea LPF în legătură cu modalitatea de valorificare a drepturilor media a avut în vedere particularitățile pieței de televiziune din România, respectiv faptul că posturile TV românești cu profil sportiv aparțin, cu puține excepții, marilor operatori de cablu, iar aceste posturi nu sunt accesibile altor consumatori în afara abonaților operatorilor respectivi. Prin organizarea unei licitații s-ar fi ajuns astfel la restricționarea accesului unei largi categorii de consumatori la meciurile de fotbal organizate de LPF, așa cum de altfel s-a întâmplat în perioada 2008-2014.
Pentru a evita această variantă dezavantajoasă pentru telespectatori, LPF a optat ca, în locul unei licitații prin care meciurile din Liga I Orange și Cupa Ligii Adeplast să fi fost accesibile doar unei părți a publicului interesat, să mandateze un partener care să aducă fotbalul în casele tuturor românilor. Merită amintit în acest sens că partenerul LPF, ISB Media Holding Ltd, s-a achitat cu brio de acest mandat, iar meciurile de fotbal din Liga I Orange și Cupa Ligii Adeplast sunt astăzi accesibile tuturor telespectatorilor, pe nu mai puțin de 5 posturi TV (Look TV, Look Plus, Digi 1, Dolce 1 și TVR 1) precum și pe numeroase platforme de internet si telefonie mobilă.
Nu în ultimul rând, îi informăm pe toți cei interesați de acest subiect că procedura de valorificare a drepturilor media aleasă de LPF nu reprezintă un caz singular la nivelul Uniunii Europene, Suedia fiind una dintre țările în care această procedură a fost preferată licitației. Acesta este motivul pentru care avem convingerea că reprezentanții Consiliului Concurenței au înțeles la rândul lor motivele care au stat la baza alegerii făcute de LPF, și în special a faptului că, date fiind particularitățile pieței românești de televiziune, aceasta era singura opțiune viabilă pentru ca fotbalul din Liga I să ajungă în casele tuturor românilor iubitori de fotbal.”
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER