Bâlciul deșertăciunilor cu marca Steaua. Conflictul dintre MApN și FCSB duce la situații tragicomice. Două firme susțin că vor marca Steaua, dar în spatele anunțurilor sunt alte intenții
Există firme care încearcă să profite de interesul care există în jurul mărcii Steaua și vor să obțină reclamă gratuită prin unele anunțuri care nu au niciun fel de acoperire. Un cabinet de avocatură a anunțat că va face o ofertă pentru marca Steaua, alăturându-se astfel celor de la Cotnari, care au trâmbițat, de asemenea, că vor licita până la 100.000 de euro.
Decizia Înaltei Curți prin care marca folosită de Gigi Becali începând din 2004 revine la Clubul Sportiv Steaua a născut o avalanșă de discuții și situații. MApN a cerut evaluarea mărcii și stabilirea prejudiciului provocat de utilizarea acesteia de clubul de fotbal, în vreme ce Gigi Becali a declarat că nu e interesat de achiziționarea ei, menționând că nu înseamnă nimic, iar emblema ar valora cel mult 5.000 de euro. În același timp, galeriile au anunțat că nu mai vin la meciuri până când situația mărcii nu va fi stabilită.
Când doi se bat, al treilea încearcă să câștige. Iar terții sunt diverse firme care vor să exploateze situația, alăturându-și imaginea de unul dintre cele mai cunoscute branduri din România. Săptămâna trecută, producătorul de vinuri Cotnari a anunțat că oferă 100.000 de euro pentru marca Steaua, pe care o va depune într-o sală de trofee. Uun cabinet de avocatură a ridicat oferta la 120.000 de euro, dar a precizat că propunerea este valabilă doar 30 de zile.
Toate sunt însă simple acțiuni concepute în departamentele de marketing ale firmelor, pentru a-și mări capitalul de imagine și notorietatea. În realitate, niciunul dintre cele două anunțuri nu are vreo bază.
Cel mai important brand sportiv românesc, transformat în anunț la mica publicitate. Marca Steaua este exploatată gratuit de firmele
care vor să-și facă publicitate
În primul rând, ambele firme au anunțat că vor să achiziționeze marca Steaua, dar MApN și CSA Steaua nu doresc vânzarea acesteia, ci preferă să o predea cu licență contra unei cotizații anuale. Un lucru făcut public încă de când marca Steaua s-a întors la MApN, dar pe care cele două firme l-au omis intenționat. Licitația anunțată de CSA Steaua vizează, cât se poate de clar, concesionarea pe o perioadă limitată a mărcii, nicidecum vânzarea ei.
În al doilea rând, cele două societăți au fixat deja un preț, în jur de 100.000 de euro, în condițiile în care acțiunea propriu-zisă de evaluare a mărcii Steaua încă n-a fost demarată. Așa cum ProSport a anunțat în exclusivitate, licitația pentru evaluarea mărcii a fost câștigată de o firmă dubioasă, iar contestațiile se depun până pe 12 mai.
Nu în ultimul rând, la licitația pentru marca Steaua vor fi acceptate doar societăți care pot garanta continuarea activității de fotbal, lucru anunțat deja de Florin Talpan, juristul MApN. Nici producătorul de vinuri, nici cabinetul de avocatură nu dețin însă vreun club de fotbal, deci nu întrunesc condițiile elementare pentru a se înscrie în cursă.
„Va fi o licitație, dar abia după ce se va fixa un preț. Poate participa oricine va îndeplini condițiile cerute de noi în caietul de sarcini. Respectiva persoană trebuie să aibă capacitatea pentru a duce mai departe echipa de fotbal. Sigla este un bun al statului și va fi licențiată în urma unui contract. Decizia este la nivelul Ministerului Apărării, dar vom găsi soluții, tradiția va continua, fotbalul de la Steaua nu va muri”, a anunțat Florin Talpan, juristul care s-a zbătut în instanță ca marca Steaua să revină la CSA.
În schimb, firmele pot obține licență pentru a folosi marca Steaua pe propriile produse, de exemplu pe sticlele de vin, însă nicio firmă n-a anunțat până acum că ar fi interesată de o asemenea variantă.