Președintele LPF, Dumitru Dragomir, a declarat, marți, într-o conferință de presă, că Liga Profesionistă de Fotbal ar putea câștiga cu postul TV propriu în format „pay-per-view” circa 170 de milioane de euro din 170 de meciuri transmise.
„Nu poate să iasă rău cu această platformă TV pentru că este făcut un calcul economic. Un calcul micuț să facem… Din cele cinci pachete nevândute avem de transmis 170 de meciuri. Din șase milioane de abonați din România, vindem și noi la un milion cu un euro. Așadar, 170 de meciuri înmulțit cu 1 milion… vine 170 de milioane. Și asta numai la un euro meciul. Producția poate să coste și 50 de milioane și tot rămân 120 de milioane. Plus publicitate și ce mai derivă de aici. Suntem noi bătrâni și avem capul mare, dar nu suntem proști”, a spus Dragomir.
El a menționat că LPF va avea o platformă funcțională cu unul sau două posturi TV fie în luna februarie, fie peste trei ani, aceasta urmând să fie construită din banii obținuți din drepturile TV, dar și din împrumuturi bancare. „Cu banii pe care îi luăm din pachetele vândute, plus împrumuturi bancare, ne facem sigur o platformă cu unul sau două posturi TV. Că va fi gata în februarie sau peste trei ani, dar sigur ne facem. Am luat și noi exemplul câtorva țări din străinătate unde Liga și-a făcut propria platformă. Am antamat specialiști și o să-i trimitem în Olanda, Franța, Italia și Anglia pentru a vedea cum au făcut ligile de acolo. Între timp depunem documente pentru constituirea unei societăți. Noi avem diamantul, avem drepturile de televiziune, iar după părerea mea este un diamant neșlefuit. Dar șlefuit va aduce bani foarte mulți”, a adăugat oficialul LPF.
În opinia lui Dragomir, societățile de cablu și DTH vor fi de acord să retransmită postul Ligii Profesioniste de Fotbal pentru că vor primi bani pentru a furniza acest serviciu. „Sunt interesate și societățile de cablu, care iau bani de la noi precum și celelalte platforme pentru că noi vom plăti ca să ne difuzeze. Postul nostru de televiziune pay per view va fi retransmis de societăți pentru că noi le plătim pentru asta. Digi să zicem are 2 milioane de abonați… ia să îi dai 2 euro de meci sau pe etapă. Ei o să încaseze de la noi, nu pierd. O să dăm și prin satelit, pe ciupercile alea… dăm pe toate, tati, că suntem băieți deștepți„, a afirmat el.
Postul s-ar putea numi LPF TV, sediul ar putea fi construit în parcarea actualei clădiri a Ligii din Cotroceni, iar moderatori vor fi aduși de la actualele televiziuni de sport care se vor desființa, susține Dumitru Dragomir. „Nu știu cum se va numi postul… LPF TV, nu e frumos numele ăsta? Nu știu, veniți și voi cu propuneri. O parte dintre dumneavoastră veți fi angajații noștri, vă garantez acest lucru. Moderatori luăm de la celelalte posturi, că alea mor. Ă‚ia cu ce să facă emisiuni dacă n-au imagini? Ne-am luat noi măsuri, am făcut studiu de fezabilitate, tot. Ce, mă țin ăștia de prost aici sus? Noi facem aici un post de televiziune să spargem Europa. Pentru sediul postului sunt mai multe variante… E și un fost depozit înalt de 12 metri cu o curte de un hectar pe care îl luăm aproape gratis… Apoi e varianta să construim aici în parcarea de la sediul nostru, dar nu eu hotărăsc, ci membrii”, a mai afirmat Dragomir.
Adunarea Generală a LPF s-a întrunit, marți, pentru a decide ce se va întâmpla cu cele șase pachete de meciuri nevândue la licitația din 4 aprilie. Conducătorii de cluburi au hotărât ca pachetul numărul 9 de meciuri din Liga I să fie încredințat TVR pentru suma de nouă milioane de euro fără TVA, iar pentru celelalte cinci pachete disponibile să se negocieze cedarea lor până la 15 iunie.
Dragomir a declarat că LPF își va face o platformă TV indiferent dacă va vinde sau nu cele cinci pachetele rămase. Platforma ar urma să devină operațională peste trei ani în cazul finalizării cu succes a negocierilor sau din februarie 2012, în caz contrar.
La licitația din 4 aprilie, la care au participat societățile SC Antena TV Group SA, SC RCS&RDS SA și SC Romtelecom SA, numai trei pachete au fost adjudecate dintre cele nouă. Liga a scos la licitație cesiunea drepturilor de televiziune (audiovizuale) prin orice mijloc tehnic a imaginilor în mișcare, însoțite sau nu de sunet, din cadrul meciurilor de fotbal ale competiției Liga I „PARTENER” în sezoanele competiționale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, partidele fiind împărțite în nouă pachete. Astfel, RCS&RDS a câștigat primul pachet de meciuri, Romtelecom, pe cel de-al doilea, iar Antena 1, pe ce de-al optulea, pentru celelalte pachete nelicitând nimeni.
RDS&RCS și Romtelecom au licitat pentru pachetul numărul 1, prima câștigând la al doilea pas cu suma de 13.200.000 de euro plus TVA (preț de plecare 12.900.000 de euro plus TVA).
Cel de-al doilea pachet a fost adjudecat de Romtelecom, singura care a licitat, cu suma de pornire de 12.900.000 de euro plus TVA.
Pachetul numărul opt a fost adjudecat de Antena 1, cu suma de 10.500.000 de euro plus TVA.
Prețul de pornire a licitației pentru fiecare pachet, cu excepția pachetelor 8 și 9, a fost de 12.900.000 euro (4.300.000 euro/ sezon competițional), la care se adaugă TVA. Prețul de pornire a licitației pentru pachetele 8 și 9 este, pentru fiecare dintre ele, a fost de 10.500.000 euro (3.500.000 euro/ sezon competițional) la care se adaugă TVA.
RCS&RDS și Antena 1 au câștigat, în urmă cu trei ani, licitația pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I, în sezoanele 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011, pentru suma de 85 de milioane de euro plus TVA.
Sursa: Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER