…Caut spectatori în tribune!**
130.000 de români au fost în ultimele trei zile în pelerinaj pe
la moaștele celor șase sfinți depuse la Patriarhia Română. În cele
trei zile ale ultimei etape din Liga I au fost doar 30.000 de
oameni pe stadion.
E adevărat, Steaua – Rapid s-a jucat fără spectatori, dar și
pentru opt stadioane e foarte puțin: o medie de 3.750 de spectatori
pe meci! Dacă ținem cont că 11.000 au fost doar la Cluj, la CFR –
Timișoara, rămâne o medie de 2.714 pentru celelalte stadioane!
Foarte, foarte puțin. După 11 etape, CFR are cei mai mulți
spectatori, 8.090 în medie pe meci, 8.333 acasă și 7.800 în
deplasare.
CITEȘTE ȘI PRIMA PARTE A
MATERIALULUI: CEL MAI STRÂNS CAMPIONAT DIN
LUME…
Urmează Steaua, văduvită însă trei meciuri acasă fără
spectatori, și Dinamo (un meci fără spectatori), iar abia apoi
liderul de altădată, Timișoara. Bănățenii, deși au, evident, mai
puțini spectatori, au și scuza că au jucat în deplasare două
meciuri considerate acasă și încă n-au întâlnit Steaua și Dinamo.
Poli Iași este surpriza, cu 7.000 de spectatori pe meci acasă, dar
a avut și destule adversare puternice, care atrag mai mulți
spectatori. Rapid e surpriza negativă, cu doar 4.000 de spectatori
pe meci acasă. Prezența mică a spectatorilor, în condițiile unui
campionat foarte echilibrat, cu multe echipe cu pretenții, confirmă
valoarea scăzută a fotbalului. Mai mult, și la TV audiențele au
scăzut în ultimii ani, o confirmă graficul alăturat. În aceste
condiții, pare sinucigașă atitudinea patronilor nu doar de a nu
apropia suporterii, ci de a-i îndepărtat sau interzice. Huliganii
trebuie să dispară, dar la noi dispar mii de spectatori.
Media pe meci,
spectatori acasă
1. CFR 8.333
2. Steaua 7.166 *
3. Poli Iași 7.000
4. Timișoara6.400
5. Brașov 5.500
* Steaua a avut trei meciuri acasă cu porțile închise. Două din
meciurile Timișoarei de acasă s-au jucat la București și Buzău
Audiența: o treime
față de 2003
Deși Liga I e mai scumpă ca oricând – peste 30 de milioane de euro
pe sezon a plătit consorțiul RCS-Intact – audiența e în scădere
drastică. Un motiv e și „îngrădirea” difuzării doar pe platformele
Digi, care reduce publicul țintă la aproximativ 40% din total.