Copos:** „Rapid nu e un Rolls Royce, dar e cel puțin un Bentley!”
Acționarul majoritar George Copos susține într-un post
publicat, marți, pe blogul său personal, că echipa Rapid, ținând
cont că ocupă locul doi în clasament, nu este un Rolls Royce, dar
cu siguranță este cel puțin un Bentley.
„Și noi avem un brand de lux: se cheamă Rapid. În
prezent, ținând seama de poziția secundă pe care o avem în
clasament, putem spune că, dacă, în clipa de față, nu suntem un
Rolls Royce, suntem, cu siguranță, cel puțin un Bentley. Problema
este aceea de a evita să fim puși în fața problemelor care i-au
zguduit pe cei de la Bentley, aceea de a nu-și putea acoperi
cheltuielile. Cu ochii celui care este, în același timp, înăuntrul
fenomenului, ca investitor în corporația care se cheamă Rapid, dar
și în afara lui, căci activitatea executivă nu îmi revine mie, sper
din toată inima că societatea va avea capacitatea să producă
performanță asigurându-și totodată echilibrul financiar, în
condițiile unui buget stabilit. În acest sens trebuie interpretată
afirmația mea «Banii – după meciul cu Steaua»”, a scris
Copos pe blogul său personal.
Oficialul rapidist a făcut o trecere în revistă a brandurilor
celebre ale lumii care au avut probleme de-a lungul timpului,
încercând astfel să explice situația financiară dificilă cu care se
confruntă acum gruparea giuleșteană. „Am auzit cu toții
despre unele produse de excepțională calitate. Spre exemplu Rolls
Royce, sau Bentley, sau Chrysler, sau Barings Bank, sau Sony
combinat cu Columbia Pictures, sau ziarul francez Le Monde, sau
Hummer – versiunea civilă, sau Cristian Lacroix, sau Cacharel, sau
Gianfranco Ferre, sau Pan American, sau United Airlines sau US
Airways, sau Lehman Brothers, sau Merrill Lynch, și lista poate
continua. Ce unește toate aceste nume celebre ? E simplu. Faptul
că, dincolo de calitatea excepțională a produselor sau serviciilor
pe care le oferă – sau, după caz, le ofereau – ele nu au fost în
stare să își asigure echilibrul financiar intern. Datorită acestui
fapt, toate au avut probleme majore. Unele, ghinioniste, au
dispărut de pe piață, cum este cazul companiei aviatice Pan
American sau a automobilului de oraș Hummer. Altele au fost plasate
sub protecția legii falimentului, cum este cazul lui United
Airlines sau US Airways. Altele au fost preluate de companii cu
profil similar, dar mai echilibrate financiar, cum e cazul lui
Rolls Royce, Bentley, Chrysler ori Merrill Lynch. Marea problemă a
brandurilor de mai sus a fost aceea că nu au reușit să își asigure
un echilibru financiar corect al afacerilor pe care le derulau. Au
avut costuri prea mari, credite prea multe, eficiență prea mică. În
final, au avut probleme. Unele au găsit soluții, altele nu. Viața
în mediul corporatist e frumoasă, dar nu întotdeauna
ușoară”, mai spus acționarul majoritar pe blogul său.
FC Rapid se confruntă în ultima perioadă cu probleme financiare,
clubul având restanțe la plata salariilor jucătorilor pe ultimele
două luni și datorii la chiriile apartamentelor în care sunt cazați
la București fotbaliștii străini. La finalul meciului Sportul
Studențesc – Rapid, scor 0-2, jucătorii rapidiști au scandat „Să
vină banii” în momentul în care George Copos a trecut prin dreptul
vestiarului. Acționarul majoritar a replicat, spunând că restanțele
salariale vor fi achitate după partida Rapid – Steaua, programată
în 6 noiembrie.