De neînțeles! Anual, Steaua refuză câteva milioane de euro!** Șefii clubului se fac că plouă: „Până acum, n-a fost nevoie de așa ceva”
Steaua nu reușește să transforme în bani capitalul de afecțiune de care se bucură. Sau cel puțin, nu în totalitate. Cea mai mare medie de spectatori din Europa League și 42.876 asistența medie în Liga I. Așa spun statisticile la meciurile Stelei de până acum, iar șefii Stelei lasă senzația că nu știu să profite de entuziasmul pe care Reghe&Co au reușit să declanșeze în acest sezon.
Achiziționarea unui fular cu însemnele și culorile clubului este o întreagă aventură pentru orice stelist. Și o situație anormală pentru un club care are pretenția că este mare în Europa și cel mai titrat în România. În vreme ce echipele din Vest se chinuie să-și rotunjească veniturile din activități de marketing, la Steaua acest departament este opțional.
Așa cum ProSport a mai scris, tricourile Stelei se mai vând doar în magazinele Nike, în vreme ce restul obiectelor inscripționate cu însemnele clubului se mai găsesc doar într-un chioșc din Piața Drumul Taberei. De asemenea, la partidele Stelei există un magazin mobil. Cam astea sunt opțiunile Stelei. Practic, pentru un suporter stelist din Arad, de exemplu, este aproape imposibil să-și cumpere un fular cu echipa favorită.
Unul dintre managerii Stelei susține însă că deschiderea mai multor magazine oficiale în toată țara nu s-a impus până acum: „Steaua are mulți suporteri de rezultat, pâna acum nu s-au justificat astfel de magazine”, a spus ieri oficialul stelist.
Trecutul îl contrazice
Managerul Stelei este contrazis însa de cifre. Acum câțiva ani, Bobby Durbac reușise să dezvolte o rețea de magazine oficiale răspândite pe tot teritoriul României, în care fanii Stelei își puteau cumpara de la vinuri și bere cu însemnele clubului, pâna la tricouri și replici ale echipamentului oficial. Gruparea din Ghencea câstiga atunci în jur de 4 milioane de euro din marketing, în vreme ce acum veniturile din exploatarea marcii ating cu greu un milion de euro.
Magazinul oficial e închis din vara lui 2011, iar fanii pot găsi acum tricouri doar în magazinele Nike si într-un chioșc din Piața Drumul Taberei. „Nu am nevoie de marketing! Ce atâta marketing? Gata! Afară cu toți!”, a spus Gigi Becali anul trecut, când a decis sa închida reteau de magazine care vindeau materiale promotionale cu însemnele Stelei.
4 milioane de euro este suma aproximativ pe care o scotea Steaua din marketing pe vremea în care Bobby Durbac se ocupa de acest departament. În prezent, suma ar fi putut fi mult mai mare datorită formei pe care gruparea din Ghencea a arătat-o în acest sezon