În ciuda crizei, interesul pentru drepturile TV din Liga I este în continuare major. În așteptarea licitației, concurenții își pregătesc aliații și ofertele. Cabliștii sunt cei mai activi.
Suma plătită pentru Liga I va fi aproape sigur peste valoarea competiției în sine și, probabil, peste posibilitatea de a scoate profit direct. Din acest motiv, cele mai probabile sunt alianțele între distribuitori de cablu, care scot profit din numărul de clienți, și televiziuni, care știu să valorifice meciurile în sine. Ultimele zvonuri de pe piața media profilează candidații de la licitație.
„Am fost la cuțite cu Digi”
Din ultimele informații, Digi intenționează să participe singură de această dată! Actualul co-deținător al drepturilor a câștigat foarte mulți clienți și oricum a suportat majoritatea sumei, iar acum n-ar mai avea nevoie de Intact – Antena 1 pentru licitație. Dragomir neagă însă că susține trustul RCS: „Eu am fost la cuțite cu ei! Nu mai știți că au venit cu executor judecătoresc la Ligă?” Al doilea candidat evident este Dolce, care și-a făcut canal de sport și a cumpărat deja alte drepturi. Pentru brandul deținut de Romtelecom, acționarul Deutsche Telekom cere creșterea cotei de piață și nu e exclusă o alianță cu TVR.
Cel mai probabil și celălalt jucător major din piața de cablu, UPC, va intra acum în competiție. Mulți spun chiar că va fi favorit. Asta deși în acest moment compania are pierderi și e scoasă la vânzare pe piața de business! „Evident, s-ar vinde mai bine și mai ușor dacă ar avea drepturi”, explică specialiștii. UPC intenționează să intre în competiție cu Orange, care ar putea valorifica drepturile pe platform mobile și chiar internet, dar vrea să coopteze și o televiziune mare!
„E o mare favoare pe care o facem TVR, pentru că are un președinte bun, că altfel îi ceream 10 milioane de euro în plus”, Dumitru Dragomir, președinte LPF
Un pachet la TVR, unul la Antena 1
LPF intenționează să păstreze două pachete în afara licitației pentru negociere directă. Acestea nu sunt nici extrem de slabe, nici cele mai bune, pentru simplul motiv că pachetele sunt echilibrate, a nu se confunda cu opțiunile. Dumitru Dragomir susține că are deja acceptul TVR pentru a cumpăra un pachet și are un cumpărător și pentru celălalt pachet, cel mai probabil Antena 1. Contractele se vor semna după aprobarea de către Adunarea Generală a Ligii. Astfel, cel puțin două meciuri vor fi difuzate în fiecare etapă de TVR și Antena 1, succesiv câte o opțiune, de la 1 la 9, conform graficului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER