Dragomir explică licitația pentru drepturile TV ale Ligii 1
Licitația pentru drepturile TV pentru următoarele trei sezoane
ale Ligii 1 – 2011-2012, 2012-2013 și 2013-2014, se apropie cu pași
repezi. Săptămâna viitoare va avea loc Adunarea Generală
Extraordinară a LPF în care va fi aprobat Caietul de Sarcini. Cel
mai probabil, licitația urmează a avea loc la sfârșitul lunii
martie – începutul lunii aprilie.
Într-un interviu acordat pentru Jurnalul Național, Dumitru
Dragomir a explicat mecanismul licitației. În premieră, pe lângă
drepturile TV, Liga va scoate la licitație drepturile pentru
telefonia mobilă, internet și radio.
„Un pachet are o opțiune pe etapă, deci 34 de meciuri pe
campionat. Adică un meci pe etapă. Să nu confundăm pachetele cu
opțiunile. La aceste pachete se adaugă internetul, telefonia mobilă
și rezumatele, care nu vor mai fi exclusive. Liga va avea dreptul
să vândă rezumatele și televiziunilor nedeținătoare de
drepturi.
Să spunem ce cuprinde pachetul 1. În etapa 1 se dă meciul cu
opÂțiunea 1, în etapa 2 – opțiunea 2, și tot așa, până la etapa 9,
când va da opÂțiunea 9. Apoi se reia ciclul, cu menÂțiunea că în
acest pachet vor fi lipsă, până la final, o opțiune 8 și una
9.
Se scot la licitație 7 pachete, cu vaÂloare aproximativ egală. Mai
există două pachete, 8 și 9, care se vând în negociere directă. Am
ales această vaÂriantă la cererea Consiliului ConÂcuÂÂrenței, care
ne-a obligat să atribuim în sistemul „free on air” unei
televiÂziuni cu acoperire mai mare de 95%. De aceea ne-am înțeles
deja cu Televiziunea Română pentru paÂcheÂtul 9. Era obligatoriu să
facem treaba asta”, a spus Dumitru Dragomir pentru
jurnalul.ro
Dumitru Dragomir a afirmat că speră să obțină 50 de milioane de
euro pe an pentru drepturile TV.
„Licitația va pleca de la 4,2-4,4 miÂlioane de euro pe pachet.
Sperăm să obținem, împreună cu 8 și cu 9, la 50 de milioane de euro
pe an, cu tot cu TVA”, a mai spus Dragomir.
3,5 milioane de euro pe
an este prețul opțiunea 9 pentru difuzarea unui meci pe etapă. În
cadrul pachetului lor se vor putea urmări și opțiunile 1, 2 și 3,
nu doar cele mai slabe meciuri dintr-o etapă.
Posibilii participanți la licitație:
Intact – RCS (Digi Sport), actualul deținător al drepturilor
Dolce Sport – TVR
UPC – Pro TV