EXCLUSIV | Detalii din evaluarea mărcii Steaua. Cum s-a ajuns la incredibila sumă de 57 de milioane de euro

MApN a anunțat luni suma la care a fost evaluată marca Steaua. Este vorba despre nu mai puțin de 57 de milioane de euro, însă aceasta este valoarea totală a brandului. În realitate, valoarea estimativă a secției de fotbal va fi mai mică.

Un comunicat emis de MApN a agitat apele în curtea FCSB. Armata a anunțat că s-au încheiat procedurile pentru evaluarea brandului Steaua și s-a ajuns la concluzia că valoarea acestuia este de 57.306.150 de euro. Este o sumă imensă, la care puțini se așteptau. ProSport a încercat să afle cum s-a ajuns la această sumă incredibilă.

În primul rând, evaluatorul a stabilit valoarea totală a mărcii Steaua. În această evaluare au intrat toate secțiile clubului, numărul campionilor olimpici, mondiali și europeni și cupele internaționale câștigate de echipele din cadrul CSA, inclusiv FC Steaua. Ca un exemplu, CSA Steaua se mândrește în total cu 86 de medalii olimpice, 403 medalii mondiale, 506 medalii europene, 79 la cupele mondiale.  

În următoarele cinci zile urmează să se stabilească valoarea mărcii pentru fiecare secție în parte, inclusiv pentru fotbal. Pentru a face o comparație, putem spune că acest caz este similar cu unul în care s-ar evalua valoarea totală a mărcii Toyota, de exemplu, iar în următoarele zile ar urma pasul firesc, evaluarea pe modele.


80.000 de euro este suma pe care a primit-o pentru această evaluare firma aleasă de MApN. Curios este că licitația a fost câștigată de o firmă cu doi angajați, care are sediul social într-o cameră din Chiajna și fără experiență în evaluare de mărci. ProSport a prezentat cazul pe larg, AICI


Evaluarea prejudiciului, un motiv de îngrijorare pentru Gigi Becali

Evaluarea totală a brandului Steaua a fost doar un punct din caietul de sarcini întocmit de MApN în momentul în care a anunțat licitația pentru stabilirea valorii mărcii. Acel caiet de sarcini cuprindea patru puncte, iar unul dintre ele se referă la prejudiciul pe care Gigi Becali l-a produs prin utilizarea ilegală a mărcii în perioada 2004-2014. Adică din momentul în care a preluat clubul de fotbal și până la decizia Înaltei Curți de Casație și Justișie, în decembrie 2014.

La litera d) din caierul de sarcini, evaluatorul primea misiunea să „stabilească prejudiciului utilizării mărcii

Publicat: 22 02. 2016, 19:18
Actualizat: 22 02. 2016, 20:42