Ieșirea din insolvență îi dă prilejul lui Ionuț Negoiță să încerce reconstrucția pe o bază solidă a clubului Dinamo, iar pentru stabilitatea financiară dorită este nevoie și de un departament de marketing performant, unul care să poată specula uriașul potențial al clubului. În acest sens, Ionuț Negoiță a aprobat la finalul lunii trecute deplasarea unei delegații de lucru în Grecia, la PAOK Salonic, club considerat a fi un model din acest punct de vedere. Potrivit surselor ProSport, dinamoviștii au fost la acest schimb de experiență pentru a vizita birourile departamentului de marketing al grecilor și pentru a vizita cele două fan shop-uri ale lui PAOK.
În zilele petrecute în nordul Greciei, oamenii lui Dinamo s-au interesat asupra felului în care pot copia modelul lui PAOK, intențiile lui Ionuț Negoiță fiind acelea de a pune bazele unei rețele de magazine oficiale în care să fie comercializate produse oficiale ale „câinilor”. Dacă planul va fi dus la bun sfârșit, rețeaua de magazine ar trebui să acopere toată România, cu câte un magazin în fiecare dintre cele mai importante cinci orașe ale țării.
Oamenii lui Dinamo l-au bârfit pe Gigi Becali grecilor
Trimișii lui Negoiță nu s-au ocupat numai de imaginea lui Dinamo în perioada petrecută în Grecia, ci și de știrbirea celei a rivalei Steaua. În discuțiile cu oamenii de marketing de la PAOK, românii au explicat pe larg campaniile implementate până acum de Dinamo, au lăudat parteneriatul între club și galerie pentru punerea la punct a unora dintre cele mai frumoase coregrafii din Europa, și au comparat totul cu ceea ce se petrece la Steaua. „Dinamo nu are rival în România la acest capitol, Steaua nu are deloc marketing, Gigi Becali crede că marketingul e o prostie„, le-au spus românii grecilor.
Realitatea este, totuși, cea expusă de dinamoviști. Steaua nu mai are un departament de marketing din 2011, atunci când Gigi Becali a desființat secția condusă de Bobby Durbac. „Noi nu câștigăm când vindem un tricou, ieșim în pierdere mare! Nu ne ajută deloc, ba mai rău, tot noi dăm bani ca să vindem tricouri. Dacă facem un calcul, angajații, magazinele, chiria, imprimarea materialului, tot ce inseamnă comercializarea tricourilor ne costă mult mai mult decât ce reușim să scoatem!„, spunea atunci finanțatorul Stelei. Totuși, Bobby Durbac declara pentru ProSport că în momentul sistării activității, departamentul pe care îl conducea era pe plus. De mai bine de un an, de departamentul de marketing al Stelei se ocupă, pe hârtie, fiul lui Valeriu Argăseală.
Există chestia asta, tipic românească, cum că fiecare se pricepe la orice. După Revoluție ne pricepeam toți la fotbal și la politică, acum ne pricepem toți și la marketing
Bobby Durbac, specialist marketing sportiv
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER