EXCLUSIV | O nouă lovitură pentru Steaua. În plin conflict pentru marcă, campioana pierde și un sponsor important. Reacția oficială

UPDATE | Clubul Steaua București a avut un punct de vedere oficial cu privire la materialul din ProSport: „Contractul dintre Steaua și Domo s-a încheiat cu mult înainte de decizia ÎCCJ„, a fost precizarea Stelei, fără să dezvăluie motivele pentru care s-a rupt înțelegerea. Totuși, surse din conducerea clubului din Ghencea au indicat faptul că parteneriatul cu Domo a fost rupt după ce oficialii retailerului nu au mai putut plăti suma la care se angajaseră, una despre care oficialii Stelei susțin că este mai mare de 200.000 de euro.


Disputa dintre clubul de fotbal Steaua București și CSA Steaua cu privire la punerea în aplicare a deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție nu este singura problemă serioasă pentru clubul de fotbal finanțat de Gigi Becali. Domo, companie care anunțase în vara lui 2014 un parteneriat pe un an cu Steaua, a încetat prematur orice raport comercial cu clubul, informație confirmată pentru ProSport de reprezentanții companiei. Steaua pierde astfel unul dintre cele mai importante contracte de sponsorizare dintr-un proftofoliu altfel foarte subțire. Valoarea contractului cu firma de retail de electronice, electrocasnice și IT&C s-ar fi ridicat, conform surselor ProSport,  la 200.000 de euro.

Contractul cu Domo a fost reziliat atunci când Steaua a scos stema de pe echipamente. City Insurance nu comentează

Coincidență sau nu, contractul între cele două părți a încetat la finalul lui 2014, exact în perioada în care clubul din Ghencea a luat primele măsuri pentru punerea în aplicare a deciziei ÎCCJ, a scos emblema de pe echipamente și și-a schimbat numele în FCSB. La meciul cu CSMS Iași, clubul a renunțat să folosească însemnele indicate în procesul cu Ministerul Apărării și a luat câteva măsuri în grabă pentru a evita eventuale consecințe juridice. Fotbaliștii au purtat echipamentul galben, de deplasare, sigla a fost acoperită cu leucoplast galben, în timp ce numele clubului de pe echipamentul de antrenament a fost mascat cu leucoplast negru. Pe tabela de marcaj, în dreptul Stelei apărea numele Gazde și un chenar gol.

Contactați de ProSport, responsabilii cu partea de comunicare pentru Domo au declarat, drept poziție oficială, faptul că rezilierea contractului a fost una amiabilă și nu are nicio legătură cu problemele iscate între Steaua și CSA cu privire la dreptul de folosire al numelui și a siglei. ProSport a primit o poziție oficială și din partea celui mai important sponsor oficial al Stelei, compania de asigurare-reasigurare City Insurance. Întrebați fiind care este poziția companiei legată de disputa Steaua – CSA, City Insurance a precizat doar că nu dorește să dea declarații pe această temă. City Insurance, cei care își afișează logo-ul pe tricourile steliștilor în zona pieptului, cea mai vizibilă poziție, contribuie la bugetul Stelei cu circa 500.000 de euro pe sezon.

Steaua nu mi se pare nici pe departe brandul care se spune că este. Acolo este o gașcă de interese, de golăneli, de certuri, de la Gigi până la nu știu ce șprițari au și ei prin echipă
Bogdan Naumovici, specialist în publicitate, la finalul lui 2009 pentru site-ul 3surse.ro

Colaborarea Domo – Steaua a debutat defectuos

Fără un departament de marketing profesionist, Steaua a făcut greșeli mari în gestionarea relației cu Domo încă din primele momente de după semnarea contractului. Logo-ul companiei a apărut pe tricourile campioanei în vara lui 2014, în etapa a doua a Ligii I, și a surprins atât fanii, cât și mass-media. Oficialii Stelei nu comunicaseră în niciun fel semnarea contractului, o mișcare care anulează tocmai ideea de bază a unei astfel de înțelegeri, adică aceea de a oferi vizibilitate și de a promova brandul care oferă bani pentru expunere. „Personajele DO și MO vor avea un rol activ, insuflând fanilor valori esențiale precum prietenia, fair-play-ul, competitivitatea și importanța de a-ți uni forțele pentru a reuși„, se preciza în august 2014 în comunicatul cu care Domo anunța colaborarea cu Steaua. Totuși, clubul din Ghencea nu a inițiat o acțiune dedicată sponsorului, singurul element care „trăda” parteneriatul fiind prezența în tribunele din Ghencea a mascotelor Domo. La invitația Domo, în septembrie, steliștii au participat la singura alăturare directă a celor două branduri de după momentul semnării contractului: Tănase, Chipciu, Rusescu și Breeveld au vizitat un magazin Domo pentru o acțiune de semnare de autografe.


Singura acțiune oficială dată de parteneriatul Steaua – Domo a fost o sesiune de autografe pe care unii dintre cei mai importanți fotbaliști ai clubului din Ghencea au ținut-o la un sediu al magazinului. Foto: Domo


Dinamo continuă parteneriatul cu Domo: 200.000 de euro pe sezon și barter de 40.000 de euro

Retailerul și-a schimbat, de la 15 noiembrie 2014, conducerea. Noul director general a fost numit Kim Koellner, însă modificările de la vârful companiei nu au fost cele care au dus la ruperea contractului cu Steaua. Dinamo, club care și-a anunțat colaborarea cu Domo cu puțin timp înainte de Steaua, păstrează încă legăturile comerciale cu Domo. Potrivit unor surse din piață, clubul din Ștefan cel Mare va încasa până la finalul acestui sezon un total de 200.000 de euro și are la dispoziție un contract de tip barter în valoarea de 40.000 de euro. Conform acestui acord, fotbaliștii și staff-ul lui Dinamo pot beneficia de produse electronice, electrocasnice și IT&C pentru utilarea locuințelor oferite de club.

 

Un club serios nu are cum să funcționeze fără un departament de marketing. La Steaua, acest departament a fost închis pentru că patronul era mințit că noi cheluiam mai mult decât produceam
Bobby Durbac, fost director de marketing Steaua

Publicat: 20 01. 2015, 17:55
Actualizat: 20 01. 2015, 17:56