EXCLUSIV | Scenariul „Talpan”, în Ștefan cel Mare. Dinamo, pe urmele Stelei. Clubul Sportiv Dinamo revendică titlurile cucerite de secția de fotbal până în anul 2000. „E adevărat, documentăm această variantă”
Scenariul „Talpan” se poate muta în Ștefan cel Mare. Dinamo riscă să piardă trofeele cucerite între 1948, anul înființării, și 2000, anul în care secția de fotbal s-a rupt de Ministerul de Interne.
Clubul Sportiv Dinamo (aflat sub tutela Ministerului Afacerilor Interne) „documentează” – acesta este termenul folosit de juristul CS – , posibilitatea prin care palmaresul secției de fotbal din perioada mai sus menționată să treacă de la Asociația Sportivă Fotbal Club Dinamo, care deține palmaresul în prezent, în proprietatea Clubului Sportiv Dinamo. Cel mai probabil, un proces.
Motivul? Simplu! Ciprian Stoica, juristul CS Dinamo, explică pentru ProSport: „Documentăm această variantă, căutăm soluții legale, exemple ale unor cluburi. Este vorba de valoarea de brand a clubului, care, cu palmaresul secției de fotbal, cu siguranță ar fi mai mare”. Vestita valoare a mărcii.
Cum exemplul cel mai apropiat pare a fi acela al marii rivale din Ghencea, acolo unde, un alt jurist, Florin Talpan, a câștigat un astfel de război imposibil, iar Clubul Sportiv al Armatei a revendicat brandul Steaua și, implicit, a adjudecat Stelei trofeele până în anul 2004, an în care Gigi Becali a preluat clubul de la Ministerul Apărării Naționale cu acordul cadrelor. Stoica admite exemplul lui Talpan, însă spune că nu știe exact despre ce a fost vorba la Steaua. „Și ce s-a întâmplat la Steaua este un exemplu, însă nu știu dacă trebuie comparat”. De ce nu? O întrebare logică.
Dacă în Ghencea, CSA Steaua a înființat o nouă secție de fotbal, se pare că în Ștefan cel Mare, cel puțin pentru moment, în acest pas de „documentare”, Clubul Sportiv Dinamo are alte planuri. Astfel ar putea, termenul este al nostru de data aceasta, „franciza” palmaresul secției de fotbal. Cui? O altă întrebare logică.
Cel mai interesat doritor, cel puțin în teorie, ar putea fi chiar SC Dinamo 1948 SA, societatea lui Ionuț Negoiță care, în acest moment, are în proprietate lotul de jucători, baza de la Săftica, autocarul și…și cam atât. Palmaresul, culorile, stema cu cei doi câini roșii aparțin Asociației Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo, societatea coordonată de Nicolae Badea, cea care mai deține și aproximativ 7% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA. ACS FC Dinamo se află într-o veșnică insolvență.
Practic, din câte se pare, aici pare a fi cheia demersului Clubului Sportiv Dinamo pe marginea acestui subiect stânjenitor pentru toată suflarea dinamovistă. CS Dinamo și ACS FC Dinamo sunt, de ceva vreme, într-un război deschis, în plin vertij al proceselor. Problema stadionului a aprins fitilul, asocierea în scopul folosirii arenei din Ștefan cel Mare și a mai multor spații, locuri din Parcul Sportiv Dinamo, au încins lupta între cele două entități.
Pe ce se bazează juristul Ciprian Stoica, omul care a deschis acest subiect extrem de sensibil pentru fanii lui Dinamo?
În anul 2000, așa cum am menționat în rândurile de mai sus, secția de fotbal a clubului Dinamo se rupe de minister, obligată fiind de Legea Sportului 69/2000, care obliga ca toate cluburile sportive să își elibereze CIS, Certificatul de Identitate Sportivă. Din câte se pare, această despărțire de origini, s-ar fi făcut „fără acord”, aceasta urmând a fi cheia întregii discuții.
14 titluri din 18 merg la CS, la fel și 7 cupe din 13
Dinamo are în palmares 18 titluri de campioană, 13 cupe ale României, iar până în anul 2000 – fără să punem la socoteală trofeul cucerit în sezonul 1999-2000 -, „câinii” au fost de 14 ori campioni ai României, au luat 7 cupe (nu socotim Cupa din sezonul 1999-2000), cele două Supercupe fiind cucerite în 2005, respectiv 2012.
„În momentul de față, dacă vreau să-mi cumpăr un tricou, un suvenir cu Dinamo, trebuie să merg pe nu știu unde. De ce să nu existe această posibilitate, Clubul Sportiv să poată comercializa produse promoționale ale secției de fotbal? Până la urmă, zeci de ani, sub acest nume, cu acel D pe piept, s-a făcut performanța și la fotbal. Este și o chestiune de valoare de brand, trebuie să o recunoaștem”
Ciprian Stoica – jurist CS Dinamo