FRF trece pe economy-mode!** Ce decizii e pe cale să ia forul condus de Sandu

*Federația taie din costurile pentru naționala mare, dar măsurile pe care vrea să le implementeze nu sunt pe placul jucătorilor.

*Diurna de 100 de euro pe zi pe care tricolorii o încasează ar urma să fie redusă, iar stranierilor li se va cere să nu mai călătorească la business-class atunci când vin la convocări.

Cu o lună înaintea meciurilor cu Ungaria și Olanda, decisive pentru calificarea la Campionatul Mondial din 2014, federalii sunt preocupați de reducerea cheltuielilor la echipa națională. Mulți dintre jucătorii primei reprezentative au aflat de intențiile FRF chiar în cantonamentul din Spania, acolo unde naționala a jucat două amicale, cu Polonia (1-4) și cu Australia (3-2).

Până la Malaga, orașul cel mai apropiat de locul în care au stat tricolorii pe durata cantonamentului, naționala s-a deplasat cu o cursă low-cost. Paul Zaharia, purtătorul de cuvânt al FRF, spune că această mișcare a fost logică, dar admite și că s-a încercat reducerea costurilor: „Nu avea niciun sens să mergem cu o cursă charter la Malaga, pentru că era vorba de un stagiu de pregătire, nu de un meci oficial unde sunt alte rigori. Zborurile au decurs perfect, fără escală, în condiții identice cu ale unui charter. Este adevărat că s-a făcut și o economie prin această modalitate de transport. Despre diurnă nu știu nimic”.

Ca un contra argument pentru spusele federalilor este o altă deplasare, tot fără o miză foarte ridicată, pe care naționala a făcut-o cu o cursă charter. La primul amical din mandatul lui Pițurcă, cel cu San Marino, tricolorii s-au deplasat până la Rimini, orașul în care au și stat, cu un charter. Asta deși, la fel ca în cazul deplasării la Malaga, existau curse de linie pe ruta București – Rimini.

„Stranierii să renunțe la business-class”

În prezent, dintre stranierii pe care Pițurcă îi convoacă în mod constant la națională doar câțiva au curse directe pentru București și, fără excepție, toți aleg să călătorească la business-class. Costurile sunt suportate de Federație, dar lucrul acesta nu mai e pe placul lui Mircea Sandu: „El ar vrea ca stranierii să renunțe la bussines-class, să facă economie”, explică persoane din anturajul naționalei. Jucătorii însă nu sunt de acord cu intențiile președintelui: „Imaginează‑ți-l pe unu ca Pantilimon, care are aproape 2 metri, cum stă înghesuit, eventual și pe scaunul din mijloc, la clasa economy. Nu e normal”, au comentat fotbaliștii.

Vor să taie și diurnele

O altă mișcare pe care FRF se gândește să o implementeze este legată de diurnele de 100 de euro pe care le încasează tricolorii la fiecare acțiune a naționalei. „Vor să taie și de aici. Și, chiar dacă la prima vedere nu pare ceva important, acest lucru îi afectează pe jucătorii din țară”, au continuat sursele ProSport. Acestea au continuat: „Pentru stranieri nu e o problemă, dar pentru fotbaliștii din Liga I contează acești bani”.

Tricolorii au avut prime de joc, în vară, atunci când au disputat două amicale cu Austria și cu Elveția

Publicat: 16 02. 2013, 10:49
Actualizat: 16 02. 2013, 10:50