Ghidul suporterului. Cât costă, cum arată și de unde poți cumpăra tricourile tuturor echipelor din Liga1

Redactor:
Andru Nenciu
Redactor:
Marius ANGHEL
Ghidul suporterului. Cât costă, cum arată și de unde poți cumpăra tricourile tuturor echipelor din Liga1
  • Publicat:
  • Actualizat:

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

ProSport vă prezintă ce pași mai fac cluburile de fotbal din Liga 1 pe terenul marketingului. Din 18 formații, cinci nu comercializează replicile originale ale tricourilor de joc, fie pentru că nu au magazine de desfacere, fie pentru că nu ar face profit. Un colecționar ar trebui să plătească 1.921 de lei, aproximativ 435 de euro pentru a le cumpăra pe toate

INTRĂ‚ AICI PENTRU A VEDEA IMAGINEA MĂ‚RITĂ‚

O soluție eficientă de marketing derivă și din modul în care oamenii cu idei din miezul cluburilor de fotbal reușesc să deslușească puzzle-ul complicat al atragerii fanilor spre stadion. De felul în care pun în pagină o strategie de sensibilizare a suporterului care-și dorește să stea la o distanță de un chibrit de jucătorul preferat. De construirea unor poduri de comunicare între actori și spectatori, de fabricarea unor produse menite să-l ajute pe consumatorul de sport să se identifice cu starul care-i oferă supradoza de emoție ce-l hrănește zi de zi. Iar un mijloc prin care se pune la punct o legătură fără cusur devine „pachetul” cu însemnele clubului trimis spre comercializare. Indiferent de preț, dar confecționat la standarde cât mai ridicate, un tricou poate juca mereu rolul cadoului perfect sau poate deveni surpriza aleasă „marcatorului” când „servantului” nu i se mai ciocnesc ideile prin minte.

Zona marketingului sportiv din România a cunoscut în ultima perioadă o dezvoltare – interesantă pentru o națiune sportivă deficitară la acest capitol – dar situată încă la ani distanță față de ceea ce se întâmplă în unele state dezvoltate din Europa. Iar fotbalul pare că s-ar fi înscris pe un culoar favorabil datorită unor echipe care nu au pretenția de a fi redefinit marketingul, dar au capacitatea a inventa lucuri care atrag o diversitate de suporteri.

Pentru a reliefa punctul în care se află marketingul sportiv în România, ProSport a construit o pagină ca un ghid al suporterului, centrată pe o componentă-magnet: tricourile pe care cele 18 echipe din Liga 1 le-au fixat pentru comercializare. Pentru că accesoriul-subiect al materialului e pomenit în toate poveștile unor fotbaliști celebri din România. De la Dobrin și Balaci, la urmașii lor. De la Hagi, la cei care au bătut cimentul încins pentru a deveni Hagi. De la Adrian Ilie și Chivu, la protagoniștii generației Euro 2016. Iar din cele 18 cluburi din Liga 1, un colecționar, dacă dispune de resursele financiare necesare, își poate achiziționa doar 13 replici ale tricourilor originale ale grupărilor din primul eșalon. De ce? Simplu: pentru că cinci dintre acestea (vezi fotomontajul de mai sus) nu au pus încă în vânzare sau nu au de gând să pună pe piață piesa principală a echipamentului, pentru că nu au potențiali clienți. Fie pentru că nu cred în astfel de variante. Dacă Petrolul Ploiești a dezlegat fundița roșie a unui magazin, situat la parterul stadionului „Ilie Oană”, în care fanii pot găsi o paletă largă de produse – de la tricoul Nike galben care se poate cumpăra pentru 150 de lei, la magneți, căni, fulare, echipamente pentru bebeluși – alte cluburi de tradiție din România, precum Rapid, se află într-o etapă a vieții în care capitolul marketing a dispărut. Spre exemplu, în prezent, magazinul stadionului din Giulești se află în renovare, iar un fan venit din provincie special la un meci al trupei lui Ionel Ganea poate rămâne doar cu amintirile stocate în memorie. Cu impresiile rămân și cei care simpatizează cu FC Botoșani, Astra, Concordia sau Viitorul. În privința echipei lui Hagi, situația e puțin diferită, pentru că suporterii nici dacă ar da în schimb luna de pe cer nu și-ar putea lua o replică a tricoului original, dar își pot achiziționa de pe hagishop.ro diverse produse cu însemnele oficiale și chiar tricouri de prezentare. Bilă albă pentru o ofertă largă!

  • Unele cluburi au stabilit prețuri psihologice: 99 de lei (CFR Cluj), 99 de lei (CSMS Iași), 129 de lei (ASA Târgu Mureș), 169 de lei (Gaz Metan Mediaș)


O ofertă variată e propusă și de Dinamo, pentru că la clubul din Ștefan cel Mare funcționează două societăți. Cea a lui Nicolae Badea, care deține magazinul din fața stadionului, dar și societatea lui Ionuț Negoiță. Pe „filiera” ultimului se pot achiziționa tricourile originale atât de pe site-ul shop.fcdinamo.ro, cât și de la „Dinamobilul” parcat la Național Arena când trupa lui Flavius Stoican închiriază bijuteria de 55.000 de locuri.

Dacă pentru piesa vestimentară alb-roșie, un colecționar poate plăti 290 de lei, cel mai ridicat preț, cel mai ieftin tricou aparține celor de la Pandurii, doar 70 de lei. Pentru cele 18 echipe din Liga 1 au luat startul doar șapte companii de echipament sportiv, iar plutonul este condus de Nike, Puma și Joma, care furnizează „gențile” pentru câte patru cluburi.

Adidas nu s-a mai asociat cu echipele din Liga 1
Brand puternic în sportul mondial, Adidas a devenit ani în șir sponsorul tehnic al unor formații din campionatul intern de fotbal, iar numai colaborarea cu Steaua a adus un câștig de imagine reciproc. La o simplă deschidere a unei ferestre spre istoria grupării din Ghencea, fanii își vor înviora retina cu nenumărate performanțe realizate în tricoul confecționat de gigantul german: Cupa Campionilor Europeni (1986), Supercupa Europei (1987), finala CCE (1989) sau primele participări în grupele Champions League (1993-1996). Echipamentul fabricat de colosul fondat de prietenul lui Ilie Năstase, Adi Dassler, a poposit în vestiarul steliștilor până la mijlocul anului 2002, când Adidas a predat ștafeta unui rival, un alt brand faimos, Nike, actualul sponsor tehnic al formației lui Costel Gâlcă. Într-o altă eră a fotbalului, și firma americană a beneficiat de o expunere consistentă în urma parteneriatului cu echipa finanțată de George Becali, iar prezența Stelei în semifinalele Cupei UEFA din 2006 s-a transformat într-unul dintre argumentele solide ale jocului în doi.

220 de lei e prețul unui tricou al Stelei confecționat de sponsorul tehnic Nike

Nemții continuă doar cu naționala României. Și cu Halep
Dacă în prezent logoul Adidas nu mai figurează pe pieptul jucătorilor din Liga lui Gino Iorgulescu, firma germană continuă să furnizeze echipament pentru naționala României și oferă noi capitole pentru povestea țesută încă de pe vremea romantică a fotbalului. La Mondialul din Mexic (1970), primul la care participa după o pauză de 32 de ani, naționala României a fost îmbrăcată de Adidas. „Nu știu ce contract a semnat federația, dar noi, pe lângă echipamentul de joc, am mai primit de la Adidas un echipament de antrenament roșu-alb, o bluză roșie și o pereche de pantofi de sport de stradă”, povestea Cornel Dinu pentru ProSport în urmă cu câteva luni. Dacă fotbalul la nivel de club nu i-a mai impresionat pe nemți, concernul care promovează în ultimii ani sloganul „Adi Does” s-a orientat spre cel mai bun produs al sportului românesc de după 2012: jucătoarea de tenis Simona Halep. Din mai, finalista de la Roland Garros și-a lăsat definitiv produsele Lacoste în dressing-room, parafând o înțelegere cu compania care se mândrește și acum cu primul lider mondial din circuitul masculin, inegalabilul Ilie Năstase.

60 de lei e prețul unui tricou polo al Viitorului (de prezentare, nu de joc) pe hagishop.ro

  • Tricourile campioanei en-titre, Steaua, se găsesc în magazinele Nike din toată țara

În loc de încheiere, vă spunem cât ar trebui să scoateți din buzunar pentru a vă completa colecția cu toate bluzele puse în vânzare de cele 13 echipe (din 18) care comercializează tricouri. Mult sau puțin, puteți specula pe tema sumei exacte: 1.921 de lei, aproximativ 435 de euro. Shopping plăcut!

Marius ANGHEL / Redactor
Activitatea jurnalistică îi este legată exclusiv de ProSport, în redacția căruia a pășit pentru prima dată la începutul anului 2009, la Casa Presei Libere, mai întâi în ”practică”. De atunci și până în prezent este ”legat”, inclusiv sufletește, de acest ziar care a scris ... citește mai mult
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis înainte?! Ce ținută a ales pentru această zi!
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis înainte?! Ce ținută a ales…
Puștiul care plângea în 2012 pentru FCSB are o nouă echipă: unde evoluează acum
Puștiul care plângea în 2012 pentru FCSB are o nouă echipă: unde evoluează acum
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul să moară: „Era riscant”
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul…
Bombă în mercato! Se face transferul lui Andrei Rațiu. Detalii de la negocieri
Bombă în mercato! Se face transferul lui Andrei Rațiu. Detalii de la negocieri
LIVE TEXT | Alegerile prezidenţiale, pe site-ul Prima Sport! Călin Georgescu e pe primul loc!
LIVE TEXT | Alegerile prezidenţiale, pe site-ul Prima Sport! Călin Georgescu e pe primul loc!
Gigi Becali anunţă o răsturnare de situaţie pentru turul 2 în cursa prezidenţială! Ar fi alt lider după rezultate:
Gigi Becali anunţă o răsturnare de situaţie pentru turul 2 în cursa prezidenţială! Ar fi alt lider după rezultate: "El…
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”! S-a schimbat total
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”! S-a schimbat total
Rezultate şocante, răsturnare de situaţie. REZULTATE ALEGERI în timp real
Rezultate şocante, răsturnare de situaţie. REZULTATE ALEGERI în timp real
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Mircea Geoană, după exit-poll:
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul a murit la 69 de ani
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul a murit la 69 de…
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
Max Verstappen, campion mondial pentru a patra oară în Formula 1
Max Verstappen, campion mondial pentru a patra oară în Formula 1
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a însoțit-o pe soție, deși el a votat în diaspora
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a însoțit-o pe soție, deși el…
×