Haos total la Steaua! A fost dat afară pe vorbe:** „L-au mințit pe Becali” Cum a picat amicalul Steaua – Real Madrid

ProSport a prezentat în ziarul de ieri imagini cu singurul magazin în care se mai găsesc produse originale FCSB. E vorba de o gheretă din Piața Moghioroș, jalnic pentru imaginea celui mai galonat club de fotbal din România. Bobby Durbac, cel care s-a ocupat trei ani de departamentul de marketing al clubului roș-albastru comentează situația în care a ajuns Steaua.

Bobby, din ce motiv Steaua a ajuns să vândă produse doar în Piața Moghioroș?
Am citit și eu materialul pe care voi l-ați scris în ziar. Mai e ceva de comentat? Chiar îmi pare rău unde s-a ajuns. Știi foarte bine că eu sunt stelist și am pus suflet în cei trei ani în care m-am ocupat de departamentul de marketing la Steaua.

Ne poți spune de ce s-a decis închiderea magazinelor oficiale?
Mă doare enorm că Gigi Becali a luat această decizie. Îmi pare rău pentru oamenii pe care eu i-am avut în subordine, deoarece nu e ușor să rămâi așa dintr-o dată fără un loc de muncă. Mi-am pus și eu acestă întrebare. În cei trei ani, consider că alături de oamenii mei mi-am făcut treaba bine. Însă, până la urmă cred că diferite personaje din anturajul lui Gigi Becali l-au dezinformat intenționat cu privire la activitatea mea. Adică i se spunea că eu cheltuiesc mai mult decât produc. Fals! Victor Pițurcă înțelegea cel mai bine ce înseamnă marketingul.

Ce avea Steaua atunci și ce nu are acum?
(oftează) Mi-ai smuls un zâmbet amar. Acum observ că Steaua nu mai are nimic pus la punct la capitolul marketing. Nu mai există un magazin oficial, nu mai există un muzeu al clubului, nu se mai face turul stadionului etc. În plus, nu uita seria de proiecte pe care eu le pusesem în practică: revista clubului, apariția cutiilor de bere cu emblema Stelei.

„Nu mai revin la Steaua”

După ce Steaua s-a reîntors în Ghencea, ai mai fost contactat de cineva din club?
Nu! Mai ales că acum sunt pe drumul meu cu proiectele proprii. Cu toate că niciodată nu trebuie să spui niciodată, momentan Steaua este un capitol închis pentru mine.

E adevărat că Steaua ar fi putut să joace un amical cu Real?
Să știi că se discutase să se organizeze acest amical. Însă până la urmă cele două cluburi nu s-au înțeles în privința datei de disputare. Dacă se făcea acest aranjament, dădeam lovitura la marketing. Chiar dacă noi băgam în acest joc undeva în jur de 500.000 de euro, să fii sigur că ne-am fi scos banii din acțiunile noastre de publicitate pe care le dezvoltam automat.

Ce părere ai despre departamentele de marketing de la alte cluburi din România?
Mă bucur că mi-ai pus această întrebare. Vreau să trag un semnal de alarmă. Un club serios nu are cum să nu-și pună la punct un astfel de departament. Mai mult, chiar patronul trebuie să fie conștient că trebuie să investească și într-un astfel de sector. De la anul, FIFA va obliga cluburile să acorde o atenție sporită acestui departament.

„Patronul a închis departamentul de marketing pentru că era mințit că noi cheltuim mai mult decât producem. Dar nu era așa”, Bobby Durbac, fost director marketing Steaua

„Dacă jucam amicalul cu Real Madrid din 2010, dădeam lovitura la nivel de marketing!,” Bobby Durbac, fost director marketing Steaua

Publicat: 05 04. 2012, 08:50
Actualizat: 05 04. 2012, 10:04