INCREDIBIL!** Nepăsare CAPITALĂ‚: Steaua, Dinamo și Rapid NU vând abonamente

În campionatele puternice, FC Barcelona, Manchester United sau
Bayern München strâng bani buni din vânzarea abonamentelor. În Liga
I, interesul pentru acest capitol diferă de la o zonă la alta. Dacă
în Ardeal și în Moldova lucrurile sunt bine puse la punct, granzii
din București nu s-au gândit deocamdată să le ofere fanilor
abonamente pentru sezonul următor.

Extrem de pretențioase atunci când vine vorba de performanțele
sportive, echipele din București nu țin garda sus și la organizare.
Steaua nu va tipări niciun abonament, explicația fiind preconizata
mutare pe Național Arena via Buzău, iar la Dinamo și Rapid încă nu
s-a discutat despre acest aspect, deși mai sunt mai puțin de două
săptămâni până la startul Ligii I. La polul opus se situează
rivalele Vaslui, Oțelul și CFR Cluj. Echipa patronată de Porumboiu
a fost cea mai grăbită, iar pe 17 iunie scosese deja pe piață
abonamentele, campioana României are în plan până și pachetele
pentru Liga Campionilor, iar CFR-ul este campioană la capitolul
vânzări, cu 1.300 de abonamente date.

Promovatele se bat în
idei de marketing

Cea mai năstrușnică idee vine însă din partea Voinței Sibiu, echipă
care în urmă cu câteva săptămâni nici nu visa la Liga I. Ardelenii
vor scoate luni la vânzare abonamentele și, deși nu au stabilit
încă prețurile, le-au promis fanilor care au fost prezenți la
barajul cu Năvodari o reducere de 20%. Pe locul doi la capitolul
„inedit” se află Petrolul, fanii „lupilor” având la dispoziție
abonamente pentru două stadioane: cel din Buzău și noul „Ilie
Oană”, care va fi gata la mijlocul lunii septembrie.


Petrolul oferă în limita locurilor disponibile
abonamente gratuite copiilor de până la 11 ani

FC Vaslui le oferă elevilor o reducere de 50% din prețul
abonamentelor, iar pensionarilor un discount de 25%

Cel mai scump abonament se vinde la lojele stadionului CFR
Cluj și costă 4.000 de lei


STRATEGIE

Petrolul i-a protejat pe „socios”

Rămase corigente, Steaua, Dinamo și Rapid ar avea de învățat câte
ceva de la Petrolul Ploiești. Deși a jucat în Liga a II-a, echipa
condusă de Valeriu Răchită a dezvoltat un sistem de „socios” la fel
ca și FC Barcelona sau Benfica Lisabona. Nou-promovata a scos la
vânzare abonamentele încă de pe 20 iunie, atunci când pentru două
zile le-a oferit în exclusivitate membrilor „socios” acces la
tichetele pentru noul sezon.

PLANURI
– Cine vinde și cine
nu

Dinamo, Rapid, FC Brașov și Sportul încă nu au stabilit cât vor
costa abonamentele și când vor fi scoase la vânzare. Fără niciun
abonament vândut se află și alte echipe, dar, spre deosebire de
cele patru, acestea chiar știu când vor ieși pe piață cu tichetele
pentru sezonul viitor: Gaz Metan și Astra le vor scoate la vânzare
zilele acestea, Voința Sibiu și Dacia Mioveni le vor vinde de luni,
iar FCM Tg. Mureș va comercializa abonamente de săptămâna
viitoare.

Publicat: 13 07. 2011, 08:34
Actualizat: 13 07. 2011, 08:36