Interes scăzut, stadioane goale. În runda a doua a Ligii 1 au asistat cu 200.000 de spectatori mai puțin decât la o etapă din 2.Bundesliga
La ultima etapă din Liga 1 au asistat doar 27.500 de spectatori, adică o medie de 3.055 de spectatori pe meci. Pentru a înțelege cât de mică e audiența unei etape din prima ligă românească, ProSport a comparat-o cu numărul de spectatori înregistrați în prima etapă din 2.Bundesliga, divizia a doua din Germania, care a avut loc săptămâna trecută
- 228.928 de spectatori au asistat la cele nouă partide din prima etapă a ligii secunde germane
- Cea mai mare audiență în etapa a doua a Ligii 1 a fost la Ploiești, 7.000 de spectatori
Cel puțin în teorie, media de spectatori din Liga 1 ar fi trebuit să cunoască o creștere importantă în acest sezon. Principala cauză era clară: preluarea drepturilor de televizare de către LookTV, post de televiziune care nu se vede nici în rețeaua RCS-RDS, nici în Romtelecom, ceea ce ar fi trebuit să scoată spectatorii din case. Status-quo-ul, adică media redusă de spectatori de pe arenele din România, nu s-a schimbat, însă, nici în acest an. În prima etapă, potrivit site-ului liga1.ro, la cele nouă meciuri din prima ligă au asistat 42.163 de spectatori, dintre care 14.000 doar la Craiova, la partida dintre CSU și Pandurii Târgu Jiu. Adică o medie de 4.685 de spectatori/meci, una extrem de mică pentru o ligă cu arene care ar putea găzdui și mai mulți spectatori.
Media din 2.Bundesliga, cu 2.000 de spectatori mai mică decât întreaga audiență din Liga 1
Mai mult, în etapa a doua a Ligii 1, numărul de spectatori prezenți pe stadioane la cele nouă partide a scăzut la doar 27.500, poate și din cauza faptului că partida dintre Steaua și CS Universitatea Craiova, încheiată cu 3-1 în favoarea gazdelor, s-a disputat fără spectatori. Din nou, media de spectatori a fost una extrem de mică, de doar 3.055 pe meci. Poate că statisticile subliniază doar un număr mic de spectatori, însă alăturarea numărului către un termen de comparație aleator întărește ideea că spectatorii nu mai sunt interesați de Liga 1, cel puțin în ultimele sezoane.
Spre exemplu, prima etapă din 2.Bundesliga, liga secundă germană, a atras la sfârșitul săptămânii trecute un număr de 228.928 de spectatori la meciurile disputate, printre alte orașe, la Darmstadt, Karlsruhe, Kaiserslautern, Nurnberg și Dusseldorf. Practic, media de spectatori de la prima etapă a ligii secunde germane a fost de 25.436 de spectatori pe meci, cu doar 2.000 de spectatori mai mică decât întreaga audiență a etapei secunde a Ligii 1.
Fanii Fortunei Dusseldorf au luat cu asalt stadionul pentru egalul, 2-2, cu Braunschweig, din prima etapă a 2.Bundesliga
Infrastructura și căldura, motive pentru lipsa interesului
Care sunt motivele pentru care audiența Ligii 1 nu a scăzut în această ediție? În primul rând, infrastructura proastă și programarea unor meciuri la ore inoportune. Spre exemplu, partida de la Ploiești, dintre Petrolul și Botoșani (4-1), ar fi adus mai mulți spectatori în tribune dacă nu ar fi fost programată la ora 17:00, când temperatura era de 35 de grade Celsius. Un alt motiv pentru asistența scăzută îl reprezintă dispariția unor echipe de tradiție din Liga 1, precum Timișoara sau Constanța, în timp ce echipe precum Universitatea Cluj sau Oțelul Galați nu mai polarizează interesul pe care îl provocau în anii trecuți.
Asistența la meciurile din etapa a doua a Ligii 1
- Steaua București – CSU Craiova 3-1 (0 spectatori – suspendare dictată de LPF)
- Gaz Metan Mediaș – CSMS Iași 1-0 (1.000 de spectatori)
- Oțelul Galați – Concordia Chiajna 1-2 (1.500 de spectatori)
- Ceahlăul Piatra Neamț – ASA Tg. Mureș 1-4 (2.000 de spectatori)
- Astra Giurgiu – FC Brașov 5-0 (2.500 de spectatori)
- Pandurii Târgu Jiu – CFR Cluj 0-0 (3.500 de spectatori)
- Viitorul Constanța – Rapid București 1-2 (4.000 de spectatori)
- Universitatea Cluj – Dinamo 2-3 (6.000 de spectatori)
- Petrolul Ploiești – FC Botoșani 4-1 (7.000 de spectatori)