INTERVIU | Cabron, artistul cu vocea lăsată pe un scaun de pe „Ilie Oană”. „Pot avea și concert, tot strig pentru Petrolul până răgușesc”

Locuri însemnate din galeria suporterilor diferitelor echipe de fotbal din România sunt ocupate și de personalități din afara sportului. Steaua, Dinamo, Rapid, Universitatea Craiova, Petrolul sau Universitatea Cluj sunt doar câteva dintre grupările adulate de oameni de cultură, de actori sau de cântăreți. Din grupul artiștilor a căror carieră s-a clădit pe emoții de tot soiul, repetiții interminabile, eșecuri sau semi-eșecuri și aplauze dătătoare de speranțe, coordonate care influențează și viața sportivilor, se află și Cabron, pe numele său real Alexandru Minculescu. Cunoscut publicului mare din muzică și mai puțin cunoscut celor îndrăgostiți la infinit de fotbal, rapperul din Ploiești ratează un meci al Petrolului doar când Petrolul nu are meci. Își verifică inflexiunile vocii de la 90 de minute în sus în timpul unei partide de pe „Ilie Oană” și își găsește inspirația necesară ori de câte ori găsește în plicul de pe smartphone un filmuleț în care Romario Pires, Geraldo sau Mutu interpretează acapella o melodie pentru care și-a ținut ochii deschiși cu scobitorile nopți întregi.

Muzica lui nu sună ca o pianină răsturnată pe scări și tinde să creadă că melodiile scrise de el îi alimentează pe „Lupi” cu energia necesară pentru un sezon de foc. I-ar dori pe val și iarna, dar mai ales primăvara spre vară, la finalul campionatului. Cabron e adeptul ideii că în fața niciunei echipe din Europa Petrolul nu ar trebui să stea în poziția ghiocelului și crede X Man Răzvan Lucescu va deveni chiar Superman în istoria galben-albaștrilor. Într-o discuție de 45 de minute (fără prelungiri), Cabron menține ritmul alert printre videoclipuri cu tematică sportivă, imnuri celebre de la Mondiale, atitudini de suporteri și box cu umbra prietenului Doroftei. Nu a tras de timp și nici nu a solicitat time-out de hidratare. „A-pa, a-pa, a-pa” a venit abia în final. Așa a început totul.

Alexandru, de ce n-ai mai continuat fotbalul?
Așa a fost să fie. Am jucat doar un an, în 1993, când aveam 10 ani. Am evoluat pe postul de portar și mă aruncam din bară în bară. Simt și acum parcă.

Ai vreun coleg de generație care a ajuns fotbalist profesionist?
Nu îmi mai aduc aminte pentru că am jucat la juniorii Petrolului doar un an.

Cum ți se pare arena actuală a Petrolului față de cea veche?
Total schimbată. Arată ca un OZN, pentru mine e cea mai frumoasă din țară și publicul este cel mai activ și cel mai fidel.  Eu merg la toate meciurile atunci când am timp, dar în deplasări nu am fost. Mă feresc de efectul de turmă, de a ne bate toți dacă suntem pe acolo.

Crezi că în România încă mai persistă agresivitatea pe sau în jurul stadioanelor de fotbal?
Nu numai în România. Uită-te la fanii lui Manchester United. Atunci când echipa lor joacă în Liga Campionilor prin Europa, e panică. Se îmbată și refulează prin bătaie, lucru cu care eu nu sunt de acord și nu vreau să fac parte dintr-un astfel de anturaj.

Ai în echipa Petrolului mai mulți prieteni, iar câțiva dintre ei ți-au făcut  o surpriză înainte de începerea campionatului. Au interpretat, din cantonamentul de la Maribor, o melodie scrisă de tine.
Da, mi-a făcut o surpriză Romario Pires, suntem prieteni buni, de fapt sunt prieten cu mai mulți, iar ei, brazilienii, au cântat piesa asta. Alături de ei și portughezul Geraldo, care nu e brazilian, dar vorbesc aceeași limbă.


Petrolul joacă joi, de la ora 21:00, la Ploiești, contra Viktoriei Plzen (Cehia), în prima manșă a turului 3 preliminar din Europa League


Spune-mi cine are voce din echipa Petrolului?
Romario și-a făcut treaba.

Imnurile de la Mondiale sunt fredonate mulți ani după încheierea unui turneu. Care ți se pare cel mai inspirat?
Cel din Italia 1990, dar nu mai știu cum se cheamă…

„Notti magiche”, iar italienii l-au transformat în „Notti tragique”, după eliminarea prematură din Brazilia.
Da, n-am fost fan Italia niciodată. Nu mi-a plăcut stilul lor drept și fără haz.


FOTO Remember 1990. Brehme îl învinge pe Goycoechea și Germania câștigă titlul mondial. 1-0 cu Argentina lui Maradona

Cel din Brazilia, interpretat de Jennifer Lopez te-a impresionat?
Da, cu Pitbull.

N-ai loc să faci un duet de Pitbull…
Da, de Pitbull și What’s Up (râde). Ă‚știa doi fac featuringuri cu toată lumea. (râde)

Dar ai și tu cu el…
Da, a făcut și cu mine. Nu puteam să n-am eu cu el.


FOTO Zi-le, Loredana! Cabron și una dintre adevăratele artiste din România

Melodia interpretată alături de Loredana, „Apa”, este cea mai difuzată pe care ai avut-o?
„Apa” e piesa Loredanei, dar dintre piesele mele, „Iarna pe val” a fost cea mai difuzată. A fost chiar pe locul al treilea în 2013, în topul Mediafax al celor mai difuzate piese.

De cine au fost scrise versurile?
De mine în totalitate și, în general, compoziția pieselor e făcută de mine, împreună cu Smiley și colegii de la Hahaha Production.

Cum ți-ai ghidat pașii spre muzica asta? Ce ascultai înainte din afară?
Când eram mic, tata mi-a băgat în cap Stevie Wonder, Jimmy Hendrix, James Brown. Aveam magnetofon Tesla și asta ascultam. La rap nu mai știu cum am trecut. Am prins primele casete prin 93 și mi-a plăcut. Nu știam eu cu ce se mănâncă, doar ascultam, nu aveam de gând să realizez ceva concret.


FOTO Simona Halep, ambasadorul fără cusur al României în 2013 și în 2014

„Am invitat-o pe Simona Halep în clipul >, dar din păcate nu era în țară. Se pregătea pentru Wimbledon”

Câțiva artiști români au rugat vedete din sport să apară în clipuri: Lăcătuș, Doroftei, Lupescu, Năstase. Te-ai gândit să inviți un sportiv într-un clip?
Năstase a apărut și la Smiley, la Radio Killer. M-am gândit și eu de multe ori, dar parcă s-a fumat treaba asta cu sportivii. Aș fi invitat-o, de fapt am și invitat-o pe Simona Halep în videoclipul „Vocea ta”, dar, din păcate, nu era în țară pentru că se pregătea pentru Wimbledon. Cred că dacă ar fi apucat să asculte piesa, ar fi venit. Este mai mult motivațională și atunci e cu trimitere și la sport. E important să îți duci visul până la capăt. Dacă ești un puști care vrea să joace fotbal, joacă fotbal până îți rupi genunchii pentru a ajunge pe terenul mare.

Refrenul de la „Iarna pe val” cărui sportiv crezi că i s-ar potrivi?
Lui Connect-R. Glumesc. Acum iarna și zăpada se confundă cu altceva și n-aș vrea să se facă o confuzie. Piesa le-o dedic prietenilor mei sportivi, Gicu Grozav e unul dintre ei, Adrian Mutu, Romario, prietenii mei de la Petrolul.

Ai văzut noul echipament. Cum ți s-a părut?
Da, au făcut contract cu Nike. Sincer, îmi plăcea mai mult cel vechi. Nu e vorba de brand, ci doar de design, îmi plăcea galbenul simplu, cu șortul albastru, fără dunga aceea pe piept. Acum îmi place echipamentul negru de deplasare.


FOTO Și pentru ei cântă Cabron. Petrolul, varianta 2014-2015

Imnul Petrolului conține și pasaje pe care unii le consideră învechite. Dacă ți s-ar propune să-l refaci, ai fi de acord?
Mi s-a propus să fac un imn pentru Petrolul, dar cred că nu mă simt pregătit. Imnul din prezent, cântat de George Nicolescu, e imnul pe care îl cânt eu din 1996. Dacă aș face un imn pentru Petrolul, aș folosi același refren din imnul de acum. Deocamdată nu l-aș schimba, îmi place.

Pentru Rapid sunt mulți rapperi care au compus melodii, cum ar fi Dragoș Leasa, Rappa…
Știu. Pe albumul pe care urmează să-l scot, nu-i știu încă numele, fac referire la Petrolul în vreo două piese, dar nu sunt exclusiv pentru Petrolul. Când o să simt, atunci voi și face una.

Simpatizezi doar cu Petrolul sau mergi să susții și alte echipe din oraș, gen Asesoft?
Da, normal, dar spre rușinea mea nu prea am fost la curent cu baschetul. Știu despre valoarea lor, dar nu le-am avut niciodată cu baschetul, nu am fost un tip înalt.


Îndemnul la atitudine nu se oprește la piesa „Vocea ta”, ci continuă pe www.romaniaestevoceata.ro. Aplicația le permite oamenilor să își exprime creativ percepția despre România. Pasajele înregistrate vor fi inserate în melodia „Vocea ta” și vor putea fi ascultate și votate de mii de oameni. După piesa „Țara arde”, Cabron își continuă linia de mesaje cu puternic caracter social în „Vocea ta”, o colaborare cu trupa Voltaj. Piesa îndeamnă oamenii să aibă curajul să se exprime și să își facă vocea auzită, să iasă din mulțime și să își schimbe viața.


„La meciurile de baschet ar prinde recitalurile în pauzele meciurilor”

Ai prins perioada în care artiștii susțineau concerte în fiecare weekend datorită partidelor politice?
Cum e și anul ăsta. Am prins-o, dar m-am ferit mereu să mă asociez cu o culoare politică. Dacă am fost plătit, m-am dus, dar am cântat și nu am mulțumit cuiva la sfârșit.

La ce sporturi crezi că ar prinde în momentul actual concertele în pauzele partidelor?
La baschet, pentru că e asociat cumva cu rappul, fiind sport american. Și la sporturile de contact, cu toate că acest K1 nu îmi place, chiar dacă Edi Irimia e prietenul meu. Sunt invitat pe la astfel de gale, dar nu-mi plac bodyguarzii care se bat într-un ring.  Mai degrabă aș prefera o gală de box.

Ai bodyguarzi?
Nu. Părerea mea că dacă ai bodygurazi mai degrabă atragi bătaia decât o respingi. Asta am învățat pe stradă, prin fața blocului.

X-Men, supranumele lui Răzvan Lucescu, crezi că i se va potrivi și în acest sezon?
Da, cred că de asta face și egaluri, dar mie îmi place mult de Răzvan Lucescu. Nu putem să-i contestăm calitățile de antrenor, pentru că are rezultate, dar, judecând după felul cum antrena Cosmin Contra, sunt pro Contra. Erau mai agresivi și mai pe atac, iar acum sunt mai mult pe așteptare. Dar nu e un lucru rău, îmi plăcea mie mai mult acel stil. Foarte mare schimbare nu mi se pare, pentru că înainte să plece de la Petrolul, Cosmin Contra era tot cam X-Men. Nu cred că a fost din cauza antrenorului, ci prin asta a trecut echipa în momentul ăla. L-au luat pe Zicu care nu s-a mișcat în niciun fel, Mutu s-a accidentat și a stat pe bară de la început, dar eu sunt mulțumit de echipă și de băieți.


FOTO Reclamă la radiografii dentare. Made in Uruguay

„Suarez și Chiellini? S-a întâmplat și cu Bornescu, la Petrolul”

Clipurile tale sunt pline de scene surprinzătoare. Ar avea loc un cadru cu Suarez mușcându-l pe Chiellini?
Pe teren nu poți judeca pe nimeni. Nu știi ce te-apucă, și nu numai în fotbal. S-a întâmplat și la Petrolul, cu Bornescu, a făcut asta la meciul cu Gaz Metan. Au luat și suspendare atunci, în finala Cupei nu a jucat. Nu știu cum să traduc astea, dar gândindu-ne că fotbalul are legătură în primul rând cu fair-play-ul, e prost, e urât să faci o chestie ca asta.

Te inspiră un meci de fotbal?
Îmi dă un vibe foarte bun, mai ales când sunt pe stadion și îi aud pe oamenii aceia, cât de apropiați sunt de echipă. Este foarte greu, cred, să joci pe „Ilie Oană” împotriva Petrolului.

Mergi în peluză?
Am fost de câteva ori, dar în mare parte nu, pentru că merg cu un grup de prieteni și stăm liniștiți în altă parte a stadionului. Dar să știi că urlu la fel de tare. Plec răgușit!

Și nu ai rețineri dacă urmează un concert?
Nu, nu… nu mă reține nimic, am timp să „mă dreg” până la concert. Este important să urlu acolo. Eu am locurile mele, la tribuna zero, am abonament, chiar în spatele băncii de rezervă. Să văd eu, ce se întâmplă acolo, ce se schimbă, ce se face… ce se discută…


FOTO Cabron, forever young.

Ok. Îmi spui că pleci răgușit. Eu percep vocea ta acum ca o voce baritonală. Te-ai fi îndreptat și către un alt stil de muzică?
Aș putea să fac și alt stil, dar deocamdată, „nu mă coafează”, poate la bătrânețe. Mă văd așa un Frank Sinatra, mai tare decât Horia Brenciu.

Sinatra, Brenciu, ce CD-uri ții în mașină?
De toate felurile De fapt, nu am CD-uri în mașină. Am început să îmi trag de pe I-tunes tot felul de albume. Am Michael Jackson, Bruno Mars, am rap, tot felul de chestii rap. În general muzică bună îmi place să ascult.

Ai un videoclip preferat? Tot așa, la granița dintre sport și muzică, de-a lungul anilor ’80, ’90, au fost mai multe clipuri care, fie au avut un sportiv, cum a fost cel al lui Michael Jackson cu Jordan, Jam, fie cum a fost hitul lui Whitney Houston, cu Olimpiada din ’88, de la Seul, în care apare și Daniela Silivaș.
În România, BUG Mafia a făcut primul clip cu Doroftei și cu Lăcătuș. Pe urmă însă, Doroftei, săracul, a cam apărut prin toate videoclipurile, suntem prieteni foarte buni, dar nu am putut să îl mai bag în nici un videoclip pentru că deja lua toată industria. Ne vedem la bar, da. Bem, mâncăm, stăm. Se încuie barul, noi rămânem până dimineață, dar…

Dar nu-l inviți în nicun videoclip…
Nu. L-a luat toată lumea! (râde).

În ce rol l-ai vedea într-un videoclip?
Ce personaj să îi dai? Pe un om cu o asemenea valoare, dacă îl aduci, îl aduci, să fie chiar el!

Dar el a jucat diverse roluri în showuri TV!
Dacă vrei, el poate să joace o mulțime de roluri. Dacă vrei asta, el e haios.


FOTO Fost campion mondial de box profesionist, Leonard „Dorin” Doroftei ocupă în prezent funcția de președinte al forului român de box

Deci este exclus să îl aduci într-un videoclip pe Bute, să nu se supere Moșu’?
Eu am vorbit și cu Bute, eu unu’ sunt imparțial. Atât timp cât cineva nu îmi face nimic, nu mă afectează cu nimic. Sunt prieten cu toată lumea. Cu Doru sunt prieten de mult timp, ne știm acolo… ne-am cunoscut prin Adrian Diaconu, tot din box. Cu Adrian chiar sunt prieten vechi.

S-a întors în Ploiești?
A venit, era acasă, anul ăsta chiar în primăvară a fost, dar acum nu știu. Nu am mai vorbit, îmi pare rău de ce i s-a întâmplat, îmi plăcea mult de el. A impresionat și el în Canada. A fost Doroftei, apoi a venit el, apoi Jojo Dan și apoi a venit Bute.

Astra cum era în Ploiești? Cum o vedeți, ca pe un copil nedorit?
Astra!? Eu zic că nu e rău să fie două echipe într-un oraș, să reprezinte orașul, dar la noi Astra când juca la Ploiești, ea juca în deplasare de fapt!  Nu venea nimeni pe stadion. Au avut o perioadă, atunci, la început, până să facă fuziunea aia, de atunci, a fost o struțo-cămilă, dar până atunci, când Petrolul nu mai era în cărți, lumea se mai ducea să vadă fotbal, așa, ca la spectacol. Dar cu fuziunea aceea nu le-a mai convenit ploieștenilor și nu l-au mai suportat nici pe Niculaie (n.r. miliardarul Ioan Niculaie, patronul Astrei Giurgiu), nici pe Astra și au plecat. În opinia mea, a fost o mișcare foarte bună pe care au făcut-o ei, că au plecat.

Ce înseamnă pentru tine, meciul acela din Cupă, din ’95, ți-au povestit prietenii, ai fost pe stadion?
Nu, nu am fost pe stadion, am văzut meciul, s-a ieșit pe stradă, la noi a fost groasă. Veneam și după ’94, când România a avut parcursul ăla bun la Campionatul Mondial și deja lumea se obișnuise să iasă pe stradă. Și a ieșit pe stradă și atunci.

Cei mai mulți rapperi sunt asociați cu luxul, cu excentricitățile. De ce?
La noi este mai greu, poți să ajungi și la noi să îți permiți să îți faci o casă, să îți iei o mașină drăguță, dar atât. Să ajungi la nivelul ăla, de MTV Cribs, e greu. Pentru că noi cântăm… Din 22 de milioane de locuitori, cât are România, eu aș fi bucuros să mă asculte două milioane. Iar cei din America sunt world-wide deja și se discută la alt nivel, alți bani, alte drepturi. Deocamdată nu ne dau banii, drepturile pe piese, pe chestii care ne ajută să facem mili-, bili-!

„Cine a stins lumina, Ruby”, Kliciko și Mayweather

Să ne întoarcem la perioada radiourilor-pirat. Se difuzau și melodiile tale pe acele posturi? Era mai bine?
Da, erau. Era mai bine, adică era ok. Pe noi nu avea cum să ne afecteze, ne afectau radiourile celelalte, din FM. Pentru noi era ok. Cu cât ți se aude piesa mai mult și în mai multe locuri, cu atât este mai bine. Dar, nu știu, mai sunt radiouri pirat?

Nu le-au închis pe toate…
Erau mișto radiourile pirat pentru că acolo se dădeau fără cenzură, fără nimic și eu stăteam și mai ascultam. Erau câteva pe la mine prin cartier și mai căutam banda.

Ai un vers… „cine-a stins lumina, Ruby”. Dacă ar fi să iei pe cineva din sport și tu să fii regizorul scenei, ce ai pune pe secvența aceea, când ar rula vocea ta?
E din „Iarna pe val”, e o scenă cu o fată în cadă.

Dar te-ar duce cu gândul la box, la un sport de contact?
Da, chiar la asta mă gândeam, că ți-o iei și te întrebi cine a stins lumina? Pf!ff Cine a stins lumina? Nu știu acum!? Nu știu, mă interesează, mă uit! Probabil Vladimir Kliciko, deși nu-mi place. Ce, ăsta e box? El e atât și se bate cu tot felul de pitici. Mayweather îmi place și mi se pare și spectaculos. Și rapid, și tehnic, frumos. Emană și forță, face și bani. Și stinge lumina și o aprinde când vrea el!

Se poartă în România dueturile foarte mult. De ce? Prind mai mult?
A fost o perioadă în care nu mai mergeau din cauza radiourilor, pentru că duetul în principiu e așa: o fată care cântă refrenul sau strofa și un rapper. Și prin 2007, când a scos Puya „Undeva-n Balcani”… nu mai știu exact când… până atunci era o problemă pe radio, aaaa… piesa asta are rap… nu intră… Nu se mai intra și atunci au picat combinațiile astea. Dar acum au revenit. Aș vrea să cred că am fost printre primii care au relansat moda asta, piesa Loredanei, care a avut mare succes (n.r. – Apa). Și aș vrea să cred că am relansat moda asta. Apoi, am văzut că au mai apărut mai multe combinații.

Cum a apărut piesa?
Loredana avea piesa, a venit să o orchestreze la noi, la HaHaHa Production. Mie mi-a plăcut foarte mult. Fără să știe ea, am tras o strofă și am zis: dacă îi place, bine… dacă nu îi place, după ce scoate ea piesa, scot și eu o variantă cu strofa asta. Și i-a plăcut foarte mult, am avut-o puțin la sentiment cu versul „Bună seara, iubito!”. Știam sigur că o să-i placă!

Clipul?
E caterincos. Liviu Neagoe face clipuri din astea, mai spre film. Trebuie să ai un erou, nu doar vii și cânți. A fost un clip frumos, probabil că și de aia a rulat atât de mult.

Cu băieții de la Petrolul vorbești când se află în cantonament?
Da, vorbesc și când sunt înainte de meci, înainte să se ducă la stadion. Băieții îmi ascultă piesele. Da, da. Sunt mulțumit rău și mândru tare de chestia asta. 

E un element comun, un vers care vă leagă?
Nu știu. I-am auzit cântând și „Iarna pe val” și  „Dă-o tare”. Pe mine mă bucură chestia asta. În general, în afară de noile achiziții, nu știu acum cum îi cheamă, cam toți știu româna. Mai așa și așa, de exemplu Geraldo. Ai văzut la interviuri, râzi de te tăvălești. Știe perfect româna. Ev de apreciat.

Episodul „Galamaz” văzut de Cabron

Petrolul are o galerie frumoasă, dar gestul individului care l-a lovit pe Galamaz a adus un prejudiciu de imagine. Erai la meci?
Ă‚sta este un lucru negativ clar. A făcut rău echipei. Până la urmă, pe urmă Galamaz a venit la Petrolul și l-au luat toți în brațe. Ca sportiv, te duci după bani și te duci după varianta cea mai bună. Acum, dacă Galamaz era la Steaua… s-a întâmplat la Galamaz, dar putea să fie oricare altul. Dar gestul a fost prost. Nu știu câte etape sau câte luni s-a suspendat terenul. Oricum, de apreciat că au lăsat femeile să meargă la meci cu copiii și stadionul a fost jumătate plin!

Când mergi la meci, ce vezi în tribune? Cât de deschise sunt familiile cu copii să vină la meciuri?
Da, mai ales aici, la Tribuna Zero, unde merg eu, da, vezi tot felul. Dar de exemplu am stat lângă un dinamovist, la un meci Petrolul-Dinamo. Eram lângă un grup de dinamoviști, dar era friendly, e altă atmosferă. N-ai treabă. De ce să ne dușmănim! Fiecare ține cu cine vrea! Mi se pare aiurea – aaa, eu sunt dinamovist, tu ești stelist, nu știu de unde vin clinciurile astea. Susține-ți echipa dacă ești în galerie, dacă ești în teren, susține-o, dar să ne apucăm să înjurăm… Nu cred că prin asta echipa merge mai bine, pentru că i-auzi cum îi înjură ăștia, cum fac unii.

„Am cântat pe Cluj Arena cu stadionul plin. Am emoții la fiecare concert. Nu știu cum sunt oamenii din fața scenei, poate vor da în tine cu roșii!”

Dacă ți s-ar propune să iei portavocea?
M-aș băga! Da, m-aș băga, știu și cântările, mi-ar plăcea. Cred că este cu totul și cu totul altceva. Sigur este cu totul și cu totul altceva decât la un concert. Adică vocea galeriei e de apreciat. Trebuie să te asculte toți… și trebuie să fii respectat în primul rând, ca să fii vocea galeriei. Să fii vocea lor! Galeria-i vocea noastră. Nu știu cine este șef de galerie la Petrolul… nu știu. Acum galeria s-a împărțit în două. Nici aici nu știu povestea, de ce se ceartă unii cu alții. Mie îmi place spectacolul, ce se întâmplă pe teren. Îmi place că se agită și clubul și investește pentru echipă și pentru coregrafie și este frumos.

Ai cântat pe vreun stadion?
Da, am cântat pe Cluj Arena. Acum o lună și ceva, cu stadionul full.

Cum te simți tu ca artist pe stadion?
Bine, na… când urlă atâta lume, era lume și pe gazon și în tribune! Au pus ceva pe gazon ca să nu se rupă.

Chiar dacă ești în fenomen de la sfârșitul anilor ’90, îți mai apare o doză de emoție? Se spune la sportivi că le tremură grisinele…
Da, ai, până intri… eu am emoții la fiecare concert. Emoțiile astea sunt constructive aș zice. N-ai cum să intri altfel pe scenă, nu știi ce te așteaptă, nu ai cum să știi cum sunt oamenii ăia din față, poate vor arunca cu roșii… deși, dacă au venit să arunce cu roșii… nu înțeleg de ce au venit.

„Dacă simți că ai terminat cu fotbalul și vrei să te apuci de muzică, sau de orice altceva, de condus în raliuri, fă-o, de ce nu?

Pe unii sportivi îi motivează fluierăturile. Ți s-a întâmplat vreodată să fii fluierat?
Nu, nu mi s-a întâmplat. Mulțumesc lui Dumnezeu, unde am fost, am fost respectat și primit bine. Bine, am și eu o karma din asta pozitivă și bănuiesc că de asta.

Ai prefera să ai cât mai multe concerte pe stadioane?
Satisfacția noastră cea mai mare derivă din vibe-ul, din energia pe care ne-o luăm de la oameni. Și îți dai seama că prefer un stadion plin în loc decât un club pe jumătate plin. E vorba de satisfacția pe care o avem noi ca artiști și de munca pe care am depus-o.

Julio Iglesias a lăsat fotbalul pentru muzică, iar alți muzicieni, Eros Ramazzotti spre exemplu, joacă fotbal în cadru organizat de fiecare dată când au ocazia.
Trebuie să faci ce simți. Dacă simți că ai terminat cu fotbalul, că ai dat tot și mai mult de atât nu poți, și vrei să te apuci de muzică, sau de orice altceva… de condus în raliuri de exemplu… fă-o, de ce nu? De ce să regreți mai târziu!?

Îți place viteza?
Așa și așa. Nu cred că e cineva care să zică că nu îi place viteza, dar așa, în locuri safe și unde e voie. Nu am avut probleme de viteză. Mai depășesc câte o dată, dar legile sunt făcute pentru…

„Mă văd pe scenă până când voi muri”

Până la ce vârstă te vezi pe scenă?
Eu mă văd pe scenă până mor, nu știu să fac bine altceva. Adică, dacă m-aș concentra, aș  putea să fac și altceva, dar mai bine fac asta. E bine, în viață, să faci ce faci cel mai bine.

Unii sportivi rămân în sală, după antrenament cu orele. Tu îți fixezi un anumit interval, cât stai la studio?
Eu stau în studio și dacă nu sunt în studio, stau acasă și îmi scriu texte până la șase dimineața, nu în fiecare noapte, dar majoritatea.

Până când simți…
Da, normal. Dacă nu mai am chef, mă opresc la primul semn pentru că nu are sens.

Semn ce înseamnă – că nu îți mai vin idei sau…?
Ori mă ia vreo oboseală, ori stau cu pixul în mână de jumătate de oră și nu mai scriu nimic. Când ești inspirat, faci  repede. 20 de minute, o jumătate de oră, ai scris.

Crezi că prind mai bine la public chestiile astea cu umor – chiar dacă  cu umor se scrie foarte greu?
Da, câteodată sunt mai caterincos. Eu am avut norocul să trăiesc prin medii din astea, mai de caterincoși și am ales glumele bune.

Care este ultima glumă pe care ai auzit-o despre tine?
Nu știu glume despre mine, nu știu să facă ăștia glume despre mine.

Nu îndrăznește nimeni!?
Nu prea. Au apărut destul de multe glume după melodia „Iarna pe val” – „iarna pe cal”… iarna pe tot felul de chestii. dar nu știu altceva.

Ce poate face Petrolul în sezonul ăsta?
Păi, Top 3! E greu cu Astra… sincer, mi se pare mai greu cu Astra anul ăsta, decât cu Steaua, deși poate că totuși nu e o schimbare atât de mare față de Steaua de anul trecut, deși au tot zis că vând… A venit portar bun care mi se pare… grav rău!

Ți-ai luat abonament?
Nu încă, dar am pile și se rezolvă, se rezolvă! Deși aveam întâietate, pentru că am avut abonament și cei cu abonament au întâietate. Oricum este de apreciat, pentru că pe lângă Steaua, după Steaua de fapt, Petrolul este echipa cu cea mai mare audiență. Și ei ne-au depășit  în ultima etapă, când au venit 34.000 de oameni, exact cât aveau nevoie la medie. Oricum, pe stadion nu cred că au fost mai puțin de 7.000 în mod normal, indiferent dacă întâlnesc ultima echipă sau pe altcineva. Dacă joacă cu Steaua, Dinamo, CFR… echipele mari… e full, e bătaie de când se pun biletele în vânzare. Dar ca abonamente, am înțeles că sunt vreo 5.000, cinci mii și ceva date pe un stadion cu o capacitate de 15.000 – deși nu îți dau niciodată 15.000, mai sunt întotdeauna locurile de oaspeți, mai sunt scaunele în caz de ceva. Să spunem că sunt vreo 12.500. Adică aproape jumătate, cred că este bine.

Anul trecut a ieșit o super-atmosferă cu Swansea, și spre final cânta toată lumea…
Da, asta este frumos, pe lângă ce mai scandează ei uneori, ce mai înjură. Că până la urmă, înjură toate galeriile, inclusiv cele de afară. Nu e o problemă. Nu stăm noi acum să facem școala galeriei, aici la noi, dar ei cântă indiferent de scor, de la început până la sfârșit. Mai au ei câte unul-doi pe care îi mai iau cu huuuuuo!-huuo! Au avut o problemă cu Zicu, săracul, nu s-a integrat deoc. Zicu trebuia înțeles, el e pe moral, dar totuși are 30 de ani. Ce mai spunem unuia de 20 de ani când nu se integrează? Zicu are 30 de ani, are experiență, a jucat atâta timp, ce dracu să-i mai zici? Cum ar fi să se zică de Mutu! Mutu e mai sensibil!?

Bokila este cel mai puternic atacant care a plecat?
Da, așa este. Uite, e coleg cu Gicu Grozav la Terek, eu sunt prieten și cu Gicu Grozav. Dar nu prea joacă. I-au luat pe amândoi, dar nu prea joacă.

Hamza este cel mai iubit la Ploiești?
Hamza este printre cei mai iubiți, dar cel mai iubit este Marinescu. E singurul ploieștean, deși a jucat și pe la Steaua și aici nu îi înțeleg eu pe suporteri – „e de-al nostru. Și este cel  mai iubit”. Apoi vine trioul acela, care a sosit odată cu Mulțescu și ne-a scăpat de la retrogradare: Mustivar – Hamza – Boudjemaa.

Acum aș vrea să anticipezi întrebarea de final!
Bănuiesc ce vrei să mă întrebi.

O apă?
Chiar și două!


Cabron activează pe scena hip hop din Romania încă din 1999 când, împreună cu Shobby a înființat trupa Codu” Penal. A lansat trei albume în această formulă ( „În Familie (pentru bani)” -2003, „Pe Viață” -2004, „Apocalipsa” -2006).

În 2003 a produs piese pentru albumul Nico – „Gând pentru ei„, printre materiale numărându-se și „Nu pot să mai suport

În 2005 produce împreună cu Shobby compilația „Hip-Hop Greu de Difuzat„, un material dedicat lui Sișu (aflat în inchisoare la acea vreme). Pe aceasta compilație colaborează cu Puya, Pacha Man, Dizzy (Morometzii), Honey, Esential, Mark, Jamaika, Sharky.

În 2006 Cabron a lucrat cu Sișu și Puya la piesa „Dependent” care a fost inclusă pe albumul „O mare familie„.

In 2007 a părasit trupa Codu” Penal, dorindu-și o carieră solo. A produs  albumul „Prin ochii mei„, pe care a decis să-l ofere gratuit pe internet, la cererea fanilor.

In 2009, a intrat în echipa Hahaha Production și în prezent lucrează la albumul „AL(t)BUM„.  Până în prezent, au fost lansate doua single-uri de pe acest album , „Letz be friends” si „Femei” .


 

Publicat: 29 07. 2014, 22:40
Actualizat: 30 07. 2014, 10:44