Marca Steaua a fost evaluată la 57 de milioane de euro. Cât valorează brandurile Real Madrid, Manchester United sau FC Barcelona

MApN a anunțat că brandul Steaua este evaluat la aproximativ 57 de milioane de euro. Unii spun că este o sumă mult prea, alții susțin că brandul ar fi subevaluat. Pentru a vă face o idee, vă propunem să facem o trecere prin TOP 10 cele mai tari branduri din lume, clasament făcut de Forbes.

MApN a agitat din nou apele, după ce a anunțat că evaluarea brandului Steaua s-a încheiat. Valoarea aproximativă este 57 de milioane de euro și aici sunt incluse abolut toate secțiile sportive, cu toate performanțele obținute în întreaga istorie a clubului. Cum în România nu s-a mai făcut niciodată o evaluare de brand sportiv, suporterii nu au cu ce compara.

Însă, pentru a vă face o idee, vă propunem o trecere printr-un clasament făcut de Forbes, topul celor mai valoroase branduri sportive din lume. Oarecum surprinzător, primul club de fotbal este abia pe locul cinci în acest clasament, Real Madrid, cu o valoare a brandului estimată la 464 milioane de dolari. Prima poziție este ocupată de echipa de baseball New York Yankees, cu un brand evaluat la 661 milioane de dolari.

  • 1. New York Yankees – baseball – 661 milioane de dolari
  • 2. Los Angeles Laker – baschet – 521 milioane de dolari
  • 3. Dallas Cowboys – fotbal american – 497 milioane de dolari
  • 4. New England Patriots – fotbal american – 465 milioane de dolari
  • 5. Real Madrid – fotbal – 464 milioane de dolari
  • 6. Manchester United – fotbal – 446 milioane de dolari
  • 7. FC Barcelona – fotbal – 437 milioane de dolari
  • 8. Bayern Munchen – fotbal – 375 milioane de dolari
  • 9. Los Angeles Dodgers – baseball – 373 milioane de dolari
  • 10: New York Knicks – baschet – 361 milioane de dolari

Valoarea brandului este însă doar o parte componentă a ceea ce înseamnă un club sportiv. La evaluarea unui brand se ține cont de notorietate, , trofee, numărul total de suporteri la care are acces, deschiderea acestuia, potențialul comercial, etc. De exemplu, potrivit Forbes, valoarea de piață a lui Real Madrid este de aproximativ 3,263 miliarde de dolari. Din această sumă, valoarea brandului este estimată la 464 de milioane de dolari.

Este de menționat că topul făcut de Forbes se referă strict la o disciplină sportivă, nu la un club în care activează mai multe secții. De exemplu, cifra de 464 de milioane de dolari este valabilă doar pentru brandul echipei de fotbal Real Madrid și aici nu intră echipele de baschet, handbal, etc. În schimb, evaluarea anunțată de MApN este făcut pe tot ceea ce însamnă Clubul Sportiv Steaua.
 

Publicat: 26 02. 2016, 08:16
Actualizat: 26 02. 2016, 08:17