Nu e glumă de 1 aprilie! EXCLUSIV | După Steaua, și Dinamo își schimbă emblema, dar de bunăvoie! FOTO | Ce logo vrea Negoiță să folosească în noul sezon: „Am demarat deja negocierile”

La trei ani după ce a devenit oficial acționarul majoritar al lui Dinamo, Ionuț Negoiță, pregătește o nouă schimbare majoră pentru clubul din Ștefan cel Mare. Omul de afaceri din fruntea clubului are în plan să renunțe la emblema folosită de roș-albi începând din 1998 până în prezent, reprezentată de doi câini. Sigla folosită în prezent a fost stilizată în 2004, însă Negoiță pare că își dorește o ruptură de acea perioadă și din acest punct de vedere.

Logo-ul pe care Negoiță și-l dorește pe tricourile fotbaliștilor din sezonul 2016-2017 este cel înregistrat și folosit de Clubul Sportiv Dinamo de la începutul acestui an.

Într-o campanie de rebranding, CS Dinamo și-a schimbat emblema în februarie 2016, după ce vechea emblemă a fost folosită peste 50 de ani, din 1974 până în prezent. Clubul de fotbal încearcă o apropiere de clubul sportiv, iar inițiativa folosirii aceleiași embleme face parte dintr-un proiect mai amplu. Noul logo păstrează un look vintage, a fost apreciat unanim de dinamoviști și a atras și atenția conducătorilor clubului de fotbal.


CS Dinamo și-a schimbat sigla la începutul acestui an (foto dreapta), iar FC Dinamo își dorește să o folosească începând cu sezonul 2016-2017

Negoiță: „Trebuie să ne comportăm ca o familie! Sigla lor ne place și putem să o încărcăm cu notorietate!”

Contactat de ProSport, Ionuț Negoiță a confirmat că a demarat negocierile cu reprezentanții Clubului Sportiv Dinamo în acest sens. Acesta spune că FC Dinamo  poate ajuta la creșterea notorietății brandului și caută soluții pentru ca ambele instituții să profite în urma unui parteneriat.

„Am inițiat o discuție cu Clubul Sportiv. Am venit cu următoarea propunere: au o siglă nouă care nouă ne place, care trebuie promovată și care trebuie încărcată cu notorietate. Fotbalul e cea mai simplă cale, acesta fiind unul dintre argumente. Normalitatea spune că suntem o familie și trebuie să ne comportăm ca atare. Unde sunt mulți puterea crește. Dinamo a traversat o perioadă grea și are un deficit de suporteri în comparație cu Steaua, din punct de vedere numeric, nu calitativ. Calitativ suntem superiori. Trebuie să facem un plan și un proiect să revenim acolo unde am fost.

Vrem să facem un rebranding cu sigla nouă a clubului sportiv. Sunt discuții în privința unui procent din vânzări. Suntem deschiși la a identifica soluții. Vrem să facem un proiect costisitor, unul elaborat și performant. Unul de comunicare, de promovare, de a face lucruri în comun. Vrem să facem magazine prin care să vindem merchandising de la toate sporturile. Am avut deja discuții cu reprezentanți ai clubului sportiv”, a declarat Ionuț Negoiță pentru ProSport.

Dorința lui Negoiță este să construiască un brand puternic alături de Clubul Sportiv, care să ducă și la o creștere a veniturilor din merchandising. În acest moment, clubul din Ștefan cel Mare are o cifră de afaceri anuală de aproximativ 100.000 de euro din vânzarea tricourilor și a obiectelor cu însemnele echipei de fotbal.

A 8-a schimbare în 68 de ani
Pentru Dinamo, schimbarea emblemei ar reprezenta a opta astfel de modificare în cei 68 de ani de istorie. Clubul de fotbal s-a rupt de clubul sportiv în ceea ce privește logo-ul în 1990, iar de atunci au existat patru variante. Folosirea unei sigle comune ar reprezenta o premieră pentru Dinamo, după mai bine de 26 de ani.

Iată cum s-a schimbat emblema lui Dinamo din 1948 până în prezent:

Steaua, tot opt schimbări. Ultima a fost însă forțată

Inițiativa „câinilor” vine la mai bine de un an după ce marea rivală Steaua se vedea forțată să renunțe la emblema folosită timp de 12 ani, după o decizie a justiției în favoarea Clubului Sportiv al Armatei. Situația e diametral opusă, în condițiile în care Gigi Becali a fost obligat să se rupă total de identitatea CSA, în timp ce Negoiță încearcă o apropiere de „clubul-mamă”. În sezonul 2014-2015, Steaua se vedea nevoită să renunțe la emblemă în plin campionat și a avut nevoie de acordul clubului sportiv pentru a folosi emblema la un meci din Europa League, cu Dinamo Kiev. În cazul Stelei, schimbarea forțată a dus inclusiv la un conflict cu suporterii, care au refuzat să mai susțină echipa până la clarificarea situației.

Manchester City, schimbare primită excelent de fani

Inițiativa dinamoviștilor are corespondent în fotbalul de top. În acest sezon, șefii lui Manchester City au hotărât să renunțe la logo-ul folosit din 1997 până în prezent pentru a reveni la o variantă „tradițională”, folosită timp de aproape 40 de ani. Decizia a fost salutată de fani și noua emblemă va apărea pe tricourile lui Manchester City din vara lui 2016.

 

 

 


Acestea sunt cele 3 logo-uri folosite de Manchester City începând cu 1960 până în prezent

Noua emblemă este aproape identică cu cea folosită începând cu anii ’60. Spre deosebire de cea actuală, sigla este rotundă, dar păstrează corabia mancuniană. Pe noul logo va reapărea și roza roșie din Lancaster. Alegerea a fost făcută după mai multe consultări cu fanii, începând din septembrie 2015.

Noul logo al lui Manchester City (foto jos) a fost prezentat la finalul lui 2015, dar va fi folosit abia din viitorul sezon.

Publicat: 01 04. 2016, 08:12
Actualizat: 01 04. 2016, 12:19