Nu se mai vede Steaua la TV !

Războiul televizărilor meciurilor din Liga I, o cinică afacere a televiziunilor și a furnizorilor de cablu, ia o turnură care defavorizează tot mai mult consumatorul de fotbal TV.

Antena 1 urma să transmită sâmbăta trecută  partida Rapid – Gloria Bistrița, din prima rundă, și apoi Steaua – FC Brașov, din a doua etapă. Postul TV patronat de Dan Voiculescu a cedat însă cele două transmisii către GSP TV. Cum ultima nu se regăsește în pachetul de programe al furnizorului de cablu UPC, doar 35% din gospodăriile cablate vor avea acces la meciul Stelei. Această decizie pare bizară, pentru că atrage pierderi de 300.000 de euro pentru Antenă pe fiecare sfârșit de săptămână în care nu ar transmite meciul cel mai tare, în care e implicată de obicei Steaua.

Problema devine mai clară în momentul în care aducem în discuție și anunțul făcut de deținătorii drepturilor TV, Antena 1 și RCS, cum că sunt de acord ca UPC să difuzeze gratis, în pachetul de bază, posturile GSP. Această aparent populară concesie este însoțită însă de o condiție care schimbă totul: UPC, concurent al RCS, ar trebui să plătească 20,4 milioane de euro din drepturile TV. Astfel, s-ar ajunge la paradoxul ca o televiziune care are semnal gratis să fie, de fapt, una pay-tv!

UPC, încolțit de deținătorii drepturilor TV

Este de așteptat ca steliștii abonați ai UPC să se enerveze și să facă presiuni asupra furnizorului lor de cablu pentru ca acesta să preia GSP TV-urile. Pe această presiune mizează și consorțiul RCS-Antena 1, pentru a negocia de pe poziții de forță cu UPC. Ascunzând partidele Stelei de 65% din potențialii telespectatori, Antena 1 și RCS pun într‑o situație delicată UPC-ul, care este expus riscului pe termen lung de a pierde abonați în favoarea RCS și Digi TV.

Cum și-ar pierde UPC abonații

Aici intervine Digi TV. Cum este complicat să decablezi un client al UPC și să-l reconectezi la rețeaua RCS, varianta fără cablu, dar cu meciurile din Liga I, este cea mai la îndemână. Aceasta este metoda cea mai simplă prin care RCS poate ataca rețeaua UPC, consolidându-și și poziția față de Dolce, principalul concurent pe sectorul de televiziune digitală prin satelit.

Publicat: 29 07. 2008, 22:32