OFICIAL | Armata îi cere lui Becali 36,8 milioane de euro prejudiciu pentru folosirea mărcii Steaua. Taxa de licențiere e 3,7 milioane de euro pe an! Reacția imediată a lui Gigi Becali
UPDATE: Gigi Becali a reacționat după comunicatul oficial al celor de CSA Steaua. Finanțatorul clubului de fotbal nici nu ia în calcul varianta de a plăti suma cerută de CSA.
„Ei au înregistrat marca în 2014, cum să ceri bani pentru ceva ce ai înregistrat în 2014 și să ceri bani din urmă? Dar chiar dacă ar fi avut-o de atunci, ei ar fi trebuit să îmi dea mie bani, pentru că le-am făcut publicitate.
Acum trebuie să o scoată la vânzare să vedem cine plătește, pentru că prețul corect este cât poate cineva să dea, nu cât ceri tu. Nu mai punem la socoteală că plătești banii pentru ceva ce nu devine al tău. Normal că nu sunt interesat să plătesc. Ca să pot eu să platesc banii ăștia trebuie să am profit, dar eu sunt pe pierdere. Trebuie să produc 7-8 milioane de euro ca să pot să dau 4 milioane de euro. Dacă vorbesc despre transparență, să dea evaluarea. În ce bază au evaluat așa? Asta înseamnă transparență. Ei vorbesc de transparență, dar nu pun evaluarea, pe ce bază s-a făcut. Arată evaluarea!”, a declarat Gigi Becali pentru DigiSport.
Scenariile care dădeau posibilă o colaborare între Clubul Sportiv al Armatei Steaua și echipa finanțată de Gigi Becali au fost spulberate de ultima decizie a celor din CSA. Potrivit unui comunicat de presă, aceștia au stabilit cu ajutorul unui evaluator prejudiciul pe care Becali l-ar fi cauzat prin folosirea fără accept a mărcii, iar suma este una fabuloasă: 36,8 milioane de euro! Mai mult, pentru licențierea mărcii cei de la CSA cer 3,69 milioane de euro pe an!
Iată întregul comunicat dat publicității de CSA Steaua:
Pentru informarea opiniei publice, a iubitorilor de sport și a suporterilor, Clubul Sportiv al Armatei „Steaua București” face următoarele precizări:
Toate măsurile și demersurile CSA „Steaua București”, inclusiv constatările și concluziile la care ajunge Comisia special constituită în decembrie 2015 la nivelul decizional al structurilor cu atribuții ale MApN, vor fi aduse transparent și prompt la cunoștința publicului. Nu a fost, astfel, luată vreo decizie care să implice schimbarea situației actuale la nivelul fotbalului profesionist.
Două sunt obiectivele majore aflate în atenția prioritară a Ministerului Apărării Naționale și a CSA „Steaua București”: crearea condițiilor optime pentru performanța fotbalistică stelistă și respectarea riguroasă a exigențelor impuse de legislația în vigoare.
Măsurile pentru susținerea primului obiectiv menționat implică parcurgerea unor proceduri legale și administrative deloc puține și ușoare. De îndată ce se vor materializa primele rezultate, acestea vor fi anunțate în același spirit de transparență urmat până acum.
Așa cum a evidențiat în mai multe rânduri prin comunicate și informări de presă, Clubul Sportiv al Armatei „Steaua București” este obligat de lege, ca titular al mărcii „Steaua București” – bun aflat în patrimoniul public – , să facă toate demersurile de punere în valoare a mărcii, inclusiv prin evaluarea brandului. Astfel, până la acest moment, au fost încheiate următoarele proceduri, derulate de evaluatorul independent, competitiv selecționat:
- brand-ul „Steaua București” a fost evaluat la suma de 57.306.150 euro;
- taxa de licență pentru fotbal a fost stabilită la valoarea de 3.694.220 euro/an fără TVA;
- prejudiciul pentru folosirea mărcii fără acceptul CSA „Steaua București” a fost stabilit la valoarea de 36.826.310 euro.
În prezent, Clubul Sportiv al Armatei „Steaua București” derulează o serie de activități pentru valorificarea mărcii „Steaua București”, conform evaluărilor prezentate.
Prin urmare, măsurile promovate pentru susținerea optimă a fotbalului stelist se derulează în paralel cu demersurile de valorificare a patrimoniului propriu, pe care CSA „Steaua București” e obligat prin lege și hotărârile judecătorești pronunțate să le întreprindă. Prin dialog, comunicare și bunăcredință a tuturor celor interesați, cele două piste de lucru ar trebui să conducă la soluții durabile și corecte, în interesul sportului.
Biroul de presă