„Pițurcă is now online!” Cum vor interacționa antrenorii și jucătorii naționalei cu fanii în mandatul lui Gică Popescu
Un selecționer care să discute cu fanii pe Facebook și Twitter, o nouă siglă pentru FRF și un canal TV online! Sunt doar câteva dintre planurile pe care le are Gică Popescu pentru segmentul de marketing și comunicare, în cazul în care va câștiga alegerile din 5 martie. Fostul internațional intenționează, conform programului de campanie, să repare imaginea deteriorată a Federației și să o aducă în pas cu vremurile pentru că „nu ne permitem ca FRF să fie o instituție opacă, inflexibilă și lipsită de reacție la ceea ce se întâmplă în societate”. ProSport prezintă câteva dintre cele mai interesante proiecte pe care le are Popescu și cum ar putea arăta Federația în următorii ani.
REBRANDING LA FRF
Imaginea Federației este catalogată de Popescu drept una „vizual îmbătrânită” și, în consecință, fostul internațional susține că va organiza un concurs pentru a schimba sigla și sloganul FRF. „Vom invita toate agențiile mari de publicitate din România, fanii sau pe oricine altcineva interesat să deseneze noua siglă și să propună un slogan”, se arată în proiectul lui Popescu. Pasul următor va fi o campanie de promovare care se va întinde pe un an și va fi difuzată pe toate canalele media. Mai mult, „Baciul” intenționează ca Federația să aibă „și un website în pas cu vremurile. El trebuie să fie principala sursă de informare pentru toți cei interesați de fenomen”.
Un alt punct atins de Popescu este cel legat de social-media, capitol la care FRF stă dezastruos în acest moment. Pe Facebook, pagina oficială a Federației are de trei ori mai puține „like”-uri decât pagina „anti-FRF”. „În primele șase luni de mandat va trebui să atingem cel puțin 500.000 de
PIȚURCĂ‚ ÎȘI FACE CONT DE FACEBOOK
Indiferent că va fi Victor Pițurcă, Dan Petrescu sau un alt antrenor, selecționerul României trebuie să fie activ pe site-urile de socializare în viziunea lui Popescu. Același lucru este valabil și pentru antrenorii loturilor de juniori, care vor trebui să posteze constant pe pagina oficială a Federației. Popescu are și alte idei legate de interacțiunea cu fanii:
– Jucătorii să posteze în preajma meciurilor importante
– Comentarii live ale meciurilor și cantonamentelor prin postări ale unui fost jucător al echipei naționale
Obiectivele lui Gică Popescu în primul an
- organizarea departamentului de marketing al FRF
- 500.000 de fani pe rețelele de socializare
- o nouă identitate vizuală
- semnarea unui parteneriat de consultanță cu IMG World
Obiectivele lui Gică Popescu până la finalul mandatului
- creșterea bugetului din marketing la 10 milioane de euro
- atragerea de sponsori către ligile inferioare și campionatele naționale de juniori. Țintă totală: 500.000 de euro
HAGI, LUCESCU ȘI DOBRIN – EDIȚIE LIMITATĂ‚
FRF are abia din decembrie 2011 un magazin oline, iar cel fizic, de la Casa Fotbalului, a apărut mult mai târziu. Federalii au dat în ultimii ani senzația că merchandising-ul nu reprezintă o prioritate pentru ei. Gică Popescu susține, în schimb, că acest lucru se numără printre prioritățile sale: „Dezvoltarea unei francize a În magazinele Federației fanii vor putea găsi, conform planurilor pe care le are Popescu, și tricouri cu foștii mari jucători ai naționalei: Dobrin, Lucescu sau Hagi.
FRF TV ÎN ONLINE
În planul lui Gică Popescu intră și formarea unei arhive video a FRF: „Vom încerca să recumperăm cât de mult va fi posibil din arhiva meciurilor sau interviurilor din istoria naționalei”. „Baciul” merge mai departe și promite și un post TV al FRF care să fie, în primă fază, disponibil doar în mediul online. Programul FRF TV va conține interviuri cu toți jucătorii și antrenorii loturilor naționale, filmări despre echipa națională din arhivele personale ale fanilor, imagini din cantonamentele tuturor echipelor naționale, meciuri școală, antrenamente și finalele zonale ale competițiilor de copii și juniori.