La Galați, o victorie cu Timișoara i-ar bucura nu doar pe jucătorii lui Dorinel Munteanu, ci și pe miile de muncitori de la Sidex. Oameni simpli, cu griji mai multe decât banii din portofel, „oțelarii” se regăsesc mai mult ca oricând în echipa pe care o sprijină de-o viață.
Oțelul este și o parte importantă din viața muncitorilor combinatului siderurgic. „Am crescut cu această echipă în suflet, dar acum sunt mai atașat de ea ca niciodată. Cum să nu țin cu ea, când e la un pas de titlu?”, spune nea Mihail. Este ora 14:30 și omenii ies din tură. Nea Mihail bate spre 60 de ani și are figura aspră, tipică truditorului de la forjă. „Fotbalul a fost pentru noi singura bucurie. Și înainte de ’89, și după. Poate chiar mai mult după ’89, că acum grijile sunt mai mari. Nu am bani să merg la toate meciurile de acasă, dar la ăsta cu Timișoara aș merge. Să fiu lângă băieți când iau titlul”.
Muncitorii vor bilete la finală!
Oamenii pășesc grăbiți printre stropii de ploaie. Sidexul este un gigant, întins pe 1.500 de hectare, el însuși fiind un mic oraș. În interior există șosele obișnuite, cu reguli de circulație exact ca pe drumurile publice. Singura diferență față de ce e afară: înăuntru este o curățenie lună. Combinatul mai produce acum doar oțel, prelucrat în tablă de diverse grosimi.
Grigore, așa se prezintă, acceptă și el o discuție despre fotbal. „Am auzit că e nebunie cu biletele pentru meciul cu Timișoara. Sper ca noi, oamenii din combinat, să primim și noi câteva. Nu știu dacă ajung și la mine, dar așa, de principiu. Nu e echipa noastră, a oțelarilor?”, se întreabă el retoric. Despre echipa actuală crede că nu strălucește, dar câștigă prin forța grupului: „Am văzut ceva fotbal jucat aici. N-aș băga mâna în foc că e cea mai bună echipă pe care a avut-o Galațiul în istorie. Asta nu înseamnă că nu o voi susține. Păcat că, dacă ia titlul, nu va juca aici, la Galați. Noi, muncitorii, n-avem bani să plecăm prin țară după ea”.
GALAȚI ª este cel de-al șaptelea oraș ca număr de locuitori din țară – 290.000 ª pe 1 ianuarie 1837, Galațiul a fost declarat port liber (porto-franco) ª prima cursă aeriană din România a avut loc între Galați și București, în anul 1926 ª în 1967, se deschide Combinatul Siderurgic Galați. Orașul avea 156.000 de locuitori, iar colosul industrial, 73.000 de angajați ª dacă Oțelul va juca în Liga Campionilor, gălățenii vor trebui să dispute meciurile la București sau la Piatra-Neamț
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER