Răstunare de situație: Armata dorește să ofere Stelei dreptul de a folosi marca. Ce cere în schimb

CSA Steaua și-ar dori 10% pe an din veniturile totale ale clubului de fotbal, pentru a-i oferi acestuia dreptul de a se folosi de marcă. Suma adusă în discuție nu este deloc mică.

Motivarea Înaltei Curți de Casație și Justiție a pus gaz pe foc în conflictul dintre Fotbal Club Steaua și Clubul Sportiv al Armatei. Instanța supremă a judecat cererea de anulare a mărcii înregistrată de Gigi Becali în 2004, dar în motivare, CSA a primit o minge le fileu: clubul de fotbal n-a deținut niciodată patrimoniul, ci doar activitatea fotbalistică.

Cu mingea în terenul lor, cei de la CSA vor să profite cât mai mult de situație. Florin Talpan, juristul MApN care s-a zbătut pentru recuperarea mărcii, a dezvăluit că cei din conducerea CSA și-ar dori un procent anual de 10% din veniturile totale ale clubului de fotbal, pentru a-i da dreptul de a folosi marca. Banii ar urma să fie folosiți pentru finanțarea celorlaltor secții sportive, unele dintre ele confruntându-se cu mari probleme financiare.


„Conducerea armatei își dorea un procent de zece la sută din toate veniturile pe care le obțineau ei și cred că era vorba de un preț corect, pentru că este vorba de brandul Steaua. Eu așa vedeam situația și din vânzarea jucătorilor, pentru că acel jucător purta acest brand pe piept”

Florin Talpan, jurist MApN.


La un calcul simplu, suma care ar urma să meargă anual de la FC Steaua la CSA este considerabilă. În sezonul 2013-2014, cel mai bun din punct de vedere financiar din istoria clubului de fotbal, veniturile totale au fost de 36,1 milioane de euro. Asta ar fi însemnat că CSA Steaua ar fi primit în schimbul mărcii 3,61 milioane de euro.

Ce venituri a avut Steaua în 2013-2014 (an cu prezență în grupele Ligii)

  • Bonusuri UEFA: 17,4 milioane de euro
  • Bilete Liga Campionilor: 3,81 milioane de euro
  • Venituri din transferuri: 10,7 milioane de euro
  • Drepturi TV Liga 1: 3,35 milioane de euro
  • Vânzări bilete Liga 1: 385.000 de euro
  • Sponsorizări: 500.000 de euri
  • Total: 36,1 milioane de euro

13,3 milioane de euro a fost profitul Stelei în sezonul 2013-2014

Publicat: 22 02. 2015, 11:30
Actualizat: 22 02. 2015, 12:50