Steaua fără sponsor!** Fără logo pe piept, doar 33 la sută șanse la titlu
Cel mai tare brand din fotbalul românesc continuă să aibă
dificultăți în a găsi un sponsor principal. Motivul: roș-albaștrii
țin la preț. Acesta ar fi al patrulea sezon din ultimii 22 de ani
pe care Steaua l-ar încheia fără numele unei mărci mari
inscripționat pe tricouri.
„Noi suntem Steaua, nu ne vindem pe mărunțiș. Cine vrea să vină
alături de noi din postura de sponsor principal trebuie să scoată
cel puțin un milion de euro pe sezon. Dacă acceptăm acum 200.000 de
euro, ne trebuie cinci ani să mai ajungem din nou la pretenții de
un milion”, este deviza în curtea clubului din Ghencea. Pretențiile
steliștilor i-au speriat pe posibilii investitori, mai ales în
perioada aceasta de criză, când multe bugete sunt „înghețate”.
„Încă negociem cu câteva firme mari, dar mai degrabă vom face o
înțelegere pentru sezonul viitor. Nu ne aruncăm, mai bine găsim
câțiva parteneri mai mici și ajungem tot acolo”, a declarat unul
dintre șefii steliști. În vara anului trecut, Steaua a semnat un
contract cu Bwin, pentru 500.000 de euro, numele casei de pariuri
urmând să apară doar pe panourile de la conferințele de presă, în
zona mixtă, zona interviurilor televizate și boardurile publicitare
de la stadion. Ines, Ceresit sau Bigotti au un statut
asemănător.
Sportingbet n-a mai
vrut să prelungească înțelegerea
Istoria sponsorilor de pe tricoul Stelei începe în 1988, când
firma Ford a pus pe masă o ofertă de 300.000 de dolari. Înțelegerea
s-a parafat după ce a primit acceptul lui Valentin Ceaușescu, iar
jucătorii și-au cusut singuri pe tricouri eticheta cu numele
sponsorului chiar înaintea meciului cu Glasgow Rangers, din Cupa
Campionilor Europeni. După 1989, roș-albaștrii și-au asociat numele
în general cu mărci de prestigiu, gen Philips, Dialog sau BCR, dar
au și ajutat la „spălarea” numelui RAFO, printr-un contract de un
an, semnat în 2006, ce a adus Stelei un milion de euro. Ultimul
partener principal a fost Sportingbet, în sezonul 2009-2010. Casa
de pariuri a plătit 750.000 de euro, dar nu a mai dorit prelungirea
înțelegerii și pentru sezonul actual, din cauza unor probleme
legislative și a nerespectării unor clauze prinse în contract.
În ultimii 22 de ani, doar de trei ori s-a mai întâmplat ca
steliștii să nu aibă sponsor pe tricouri. Din cele trei ediții,
Steaua a câștigat numai una, în 2005, pe celelalte două
pierzându-le în fața celor de la Dinamo.
1,3
milioane de euro pe an a fost contractul semnat de Steaua
cu Citibank, în 2007
Inedit: BCR și
Dialog au sponsorizat la un moment dat atât Steaua, cât și
Dinamo
Istoria sponsorilor
de pe tricoul Stelei
1988-1990 Ford
1990-1991 Castrol
1991-1994 Philips
1994-1995 CBS
1995-1997 Bancorex
1997-1999 Dialog
1999-2003 BCR
2003-2004 fără
2004-2005 fără
2005-2006 RAFO
2006-2007 fără
2007-2009 Citibank
2009-2010 Sportingbet
2010-2011 fără