Steaua rămâne cea mai iubită echipă și în 2014. Campioana a câștigat peste 1 milion de fani față de decembrie 2013 și e urmată la mare distanță de Dinamo și Rapid. Știința câștigă „războiul” Craiovei în fața lui CSU
Importanța unei prezențe cât mai active în social media pare să fi fost înțeleasă și de către cluburile de fotbal din România. În condițiile în care echipele mari din străinătate folosesc Facebook, Twitter și chiar Instagram pentru a fideliza sau chiar recompensa fanii, dezvoltarea conturilor oficiale ale cluburilor românești a cunoscut, pe parcursul lui 2014, un progres rapid. Creșterea cea mai importantă este cea a Stelei, club care a reușit performanța extraordinară de a avea 1,75 milioane de fani pe Facebook, adică un sfert din numărul total de utilizatori de Facebook din România au dat „like” contului echipei campioane.
Pe Facebook, pincipala rețea de socializare din România în ceea ce privește numărul total de utilizatori, Steaua București este clubul cu cel mai mare număr de „like-uri” la o distanță uriașă față de „contradandidați”. Interesantă este și felul în care și-a dezvoltat clubul campion contul oficial de Facebook. La finalul anului 2013, Steaua avea 745.768 de like-uri, iar acum a ajuns la 1.756.234 like-uri, o creștere cu mai bine de un milion de oameni. Evoluția bună a paginii i-a determinat pe cei de la Steaua să încerce specularea numărului mare de fani, astfel că pe pagina de Facebook au fost promovați în repetate rânduri unii dintre sponsorii clubului. Steaua a desfășurat concursuri pe Facebook alături de Ceresit și Domo și a promovat colecțiile de haine ale Bigotti, magazinul care îi „îmbracă” pe fotbaliști cu costumele de prezentare.
CLASAMENT FANI LIGA 1 – 2014 | CLASAMENT FANI LIGA 1 – 2013 |
1. | Steaua București | 1.756.234 | 1. | Steaua București | 745.768 |
2. | Dinamo București | 305.182 | 2. | Dinamo București | 71.176 |
3. | Rapid București | 152.497 | 3. | CFR Cluj | 27.222 |
4. | Universitatea Craiova | 115.588 | 4. | Petrolul Ploiești | 24.577 |
5. | Petrolul Ploiești | 102.660 | 5. | „U” Cluj | 17.456 |
6. | CSU Craiova | 85.125 | 6. | Viitorul Constanța | 11.776 |
7. | CFR Cluj | 81.639 | 7. | Pandurii | 7.956 |
8. | „U” Cluj | 73.942 | 8. | FC Botoșani | 6.747 |
9. | Oțelul Galați | 44.885 | 9. | ACS Poli Timișoara | 6.440 |
10. | Viitorul Constanța | 32.525 | 10. | Oțelul Galați | 4.192 |
Creșterea interesului cluburilor pentru dezvoltarea în special a platformelor de Facebook se poate observa cu ușurință în tabelul de mai sus. Dinamo a reușit să își crească cu o sumă importantă, peste 230.000, numărul de fani pe care îi avea în 2013. Interesantă este și competiția dintre echipele din Craiova. Universitatea Craiova, echipa lui Adrian. Mititelu, continuă să aibă un număr mai mare de fani în social media decât nou-înființata CSU Craiova, echipa care beneficiază de toată atenția în momentul de față.