Țicleanu reclamă banca la Protecția Consumatorului: „Vreau doar ce e al meu, nimic mai mult”
Fostul jucător al Craiovei Maxima și antrenor al grupării din
Bănie, Aurel Țicleanu, se află într-o situație delicată. Și asta
pentru că, așa cum am relatat zilele trecute, se numără printre cei
75 de oameni care au avut depozite la sucursala Brașov a Credit
Europe Bank și au rămas fără banii din cont, se pare (ancheta este
încă în desfășurare) din vina unor angajați ai instituției bancare.
Chiar dacă nu a dorit să povestească despre ce sumă e vorba,
Țicleanu a precizat că a dorit să vorbească în public despre
pățania sa pentru a vedea lumea ce se poate întâmpla în România.
„Vreau să mă plâng de relația bancă-client, pe care eu o
vedeam în alt fel. Banca ar trebui să respectete interesele
clientului, să-i dea încredere și să-l facă să-și depună economiile
la ea. N-am crezut niciodată că se poate întâmpla așa
ceva”, a spus Aurel Țicleanu, care a continuat:
„Eu am avut încredere în această bancă, pe care am
descoperit-o într-o zi, când eram cu treabă prin oraș și am intrat
să văd cum e și mi-a plăcut. Nici nu am știut că s-a întâmplat
acest scandal, până când, într-o zi, soția mea a venit foarte
supărată la un antrenament al meu pe când eram la Universitatea
Craiova și mi-a spus că a văzut totul la știri. Eu am crezut la
început că a murit vreun membru al familiei când am văzut-o pe
soția mea aflată aproape de o criză de nervi, dar mi-a spus apoi ce
a văzut la televizor”.
„Caz special”
Țicleanu a povestit apoi cum au decurs lucrurile în continuare:
„Eu am încercat să negociez la început cu banca și chiar am
fost sunat de un fost patron al Universității Craiova, care m-a pus
în legătură cu un reprezentant al băncii de la București. M-am
întâlnit apoi cu acel reprezentant, care mi-a dat cartea lui de
vizită și mi-a spus că-l pot suna la orice oră, pentru ca apoi să
nu mai răspundă la telefon în weekend-ul următor. Am avut chiar o
conveție cu banca, să nu ieșim în presă și să fiu tratat ca și un
client special. În timp nu m-am mai simțit așa, nu am mai fost un
caz special, ba dimpotrivă. Comportamentul unor oameni a fost cu
totul altfel”.
Fostul internațional a adăugat că pe parcursul negocierilor s-a
lovit de tot felul de nereguli în sistemul de calculare al banilor
care ar trebui recuperați: „Au fost trimiși doi inși de la
București care să taie pe un istoric al conturilor incomplet cu
date total eronate. Modalitatea de calcul a fost una total eronată.
Chiar pe unele conturi eram scoși noi datori. Nu se poate ca o
bancă să nu aibă o arhivă a documentelor legate de operațiunile pe
un cont. Eu sunt sigur că directoarea avea o evidență paralelă a
sumelor din conturile respective pentru că atunci când ceream
informații primeam hârtii oficiale cu tot ce trebuie, inclusiv cu
ștampila băncii și semnătura. Deci cineva trebuia să știe exact
câți bani sunt. Eu cred că ei știu care sunt sumele
corecte”.
„Am
recuperat 50% din sumă”
Aurică Țicleanu a precizat că în cazul lui a fost mai ușor să se
extragă acei bani din cont. „La mine a fost mai ușor pentru
a se face acest lucru pentru că eram plecat în străinătate un an de
zile și veneam doar o lună pe an acasă. Mi-e greu însă să cred cum
au dispărut atâția bani, din ce am înțeles o sumă totală de vreo 5
milioane de euro, deși multe din conturi erau ale unor
firme”.
Până acum Țicleanu și-a recuperat doar jumătate din banii pe care
îi deținea în conturile sale: „Am recuperat aseară, aproape
50% din suma pe care o am de luat. Nu pot să vă spun o sumă exactă
și nici să infirm informațile apărute în presă. Pot spune că nu e
vorba de acele sume exacte, dar nici departe nu sunt. Nu voi cere
despăgubiri. Eu vreau doar ce e al meu și nimic mai mult. Vreau
banii mei munciți 16 ani în străinătate. Am făcut o greșeală că am
adus banii în România. Am crezut că avem speciaiști, oameni de
încredere. Acum nu pot să-i acuz pe toți pentru un singur
caz”.
Craioveanul a mai precizat că „a
expirat acel termen legal de 15 zile în care banca trebuia să-mi
dea înapoi banii. Cei de la bancă au încercat apoi să obțină un nou
termen limită, de încă 15 zile, spunând că nu sau concentrat pe
cazul meu, apoi alte 15 zile, dar am refuzat”.
Aurel Țicleanu a adăugat că pe lângă plângerile în civil și penal
făcute până acum împotriva băncii, va face și o reclamație la
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului. De asemenea,
fostul oficial al „Științei” a ținut să tragă un semnal de alarmă
ca alți oameni să nu mai pățească același lucru ca și el.