TVR intră cu Dolce în joc pentru drepturile TV ale Ligii I!** Vezi câți bani vrea să scoată Dragomir de la televiziuni!

Parteneriat surpriză: Dolce și postul național de televiziune
cred în faptul că fotbalul le poate impune în cursa ratingurilor și
plănuiesc o alianță pentru achiziționarea drepturilor TV ale Ligii
I

DigiSport și GSP TV au realizat împreună o audiență medie pe zi cât
cea a Sport.ro în 2010. Pentru licitația în care vor fi scoase la
vânzare drepturile pentru difuzarea partidelor din Liga I,
nou-înființatul canal DolceSport pregătește un parteneriat-surpriză
cu TVR.

Cluburile de fotbal și posturile TV de sport din România așteaptă
cu sufletul la gură licitația pentru dreptul de a transmite
meciurile din Liga I începând cu sezonul viitor. Sumele vehiculate
în lumea mass-media îi entuziasmează pe conducătorii echipelor de
la noi, întrucât în acest an vor fi toate șansele ca pragul de 85
de milioane plus TVA stabilit în urmă cu trei ani să fie depășit. O
garanție în acest sens este și declarația președintelui LPF,
Dumitru Dragomir, care a spus răspicat că va scoate mai mulți bani
de la televiziuni, mizând pe 50 de milioane de euro pe sezon.

Moody’s:
RCS, de la stabil la negativ

Noua apariție în piața media de sport în 2010 a reprezentat-o
postul DolceSport. Cu un conținut mai degrabă firav în acest
moment, reprezentanții Dolce vor încerca să dea marea lovitură prin
achiziționarea drepturilor pentru Liga I. ProSport a aflat că
această tentativă va fi susținută de un posibil parteneriat cu TVR.
Avantajul alianței este dat de faptul că statul român are influență
în ambele instituții. Dolce este deținută de Romtelecom, unde
45,99% din acțiuni sunt ale Ministerului Comunicațiilor, în timp ce
televiziunea națională aparține de drept statului. Principalul
rival al coaliției Dolce – TVR rămâne DigiSport, postul
RCS&RDS, chiar dacă nu este exclusă o apariție surpriză,
existând și alți jucători importanți atât pe piața de cablu TV, cât
și pe cea de televiziune. În ceea ce privește actuala deținătoare,
este de urmărit evoluția ei după ce recent agenția de ratinguri și
analize de risc Moody’s a schimbat perspectiva ratingului pentru
compania de telecomunicații (RCS&RDS) de la stabil la negativ,
din cauza evoluției slabe a veniturilor, planurilor agresive de
investiții și incertitudinilor economice din România și
Ungaria.

Digi are
și planul B

În eventualitatea în care vor pierde licitația pentru Liga I, cei
de la Digi au un plan de rezervă. Datorită investițiilor făcute
anii trecuți, ei și-au asigurat un portofoliu foarte bogat care
cuprinde drepturile pentru Premier League, Primera Division, Serie
A, Liga Campionilor la handbal și Formula 1. În plus, postul celor
de la RCS&RDS intenționează în cazul unui eșec la licitația din
martie să se reorienteze spre o altă competiție de anvergură, Liga
Campionilor.

Publicat: 17 01. 2011, 00:56
Actualizat: 17 01. 2011, 08:49